!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Insulinudbrud og varighed

Har du generelle spørgsmål om kost m.v, er det her du spørger

Insulinudbrud og varighed

Postby Trickle » Oct 6th, '17, 17:44

Hvad jeg kan læse mig til, så anbefales der 2-3 Insulinudbrud om dagen. Hvis man samtidig spiser efter CBL princippet, så er det nok ikke realistisk at opnå mere end 2 (aftensmad og efter træning).

Jeg træner fra ca. 20.30 til 21.30 med efterfølgende indtag kulhydrater/proteiner. Men Insulinudbrud lige inden sengetid skulle heller ikke være godt. Er der nogen der ved noget om hvor lang tid et Insulinudbrud varer? Hvis jeg indtager kulhydrater kl. 21.30 og natmad (proteiner og fedt) kl. 22.30, er det så for tæt på hinanden eller er det helt fint?
Trickle
Din vægt: 0.5kg
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
75.5%

Re: Insulinudbrud og varighed

Postby BANNED » Nov 1st, '17, 13:19

Jeg ville ikke overtænke det.
Carbs og dermed insulin release er fint, også før sengetid.
Jeg får en røvfuld carbs, fra både gryn, yoghurt og kakaopulver lige før jeg går i seng - cirka et kilo mad med 800-1000kcal og en god del carbs.

Det med, at mad før sengetid, er en skidt ide, er mest en myte.
"What do I do? I’m a bodybuilder & yeah, it’s a job. Only the day doesn’t start at 9 & it won’t end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It’s not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

Velkommen til MuscleZone.dk !

>> For hjælp, smid en email til: admin@musclezone.dk <<
BANNED
Admin
Admin

Return to Kost generelt