!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Hvor mange timer til træning ?

Specifikt om bulk! "As you add weight to the bar, you add food to the plate"

Hvor mange timer til træning ?

Postby Ms.Sunshine » Nov 3rd, '13, 23:04

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange timer I bruger under bulk til træning om dagen, altså uden cardio og opvarmnings-øvelser men kun til ren styrketræning ?

Grunden til at jeg spørger er fordi jeg selv plejer at bruge ca. 2 timer dagligt men har nu fået at vide fra mange sider af at det går ikke, det må max. være 1 time og et kvarter. Jeg får at vide at jeg overtræner og at man så ikke kan få resultater fordi man ikke træner effektivt.

Jeg vil dog sige at jeg nu altid syntes at jeg har trænet effektivt og altid har haft energi nok til et par timers træning og de dage hvor jeg ikke har så plejer jeg bare at nøjes med en god times tid i stedet men jeg trænger bare til at træne igennem nogle gange og det tager også tid at få kontakt til musklerne og især ryg-træning tager tid og hvis jeg så skal træne en lille muskel-gruppe samme dag kræver det jo ligesom ekstra tid.

Hvor lang tid bruger I andre på træningen og hvad erfaringer har I i den retning med hvad der er mest effektivt for opbygning ?
Ms.Sunshine
Din vægt: 25kg
Progress to next rank:
0%

Re: Hvor mange timer til træning ?

Postby Monion » Nov 4th, '13, 11:41

Kommer virkelig an på hvad og hvordan du træner.

Der findes ikke noget max antal timer/minutter man bør træne, selvom alle rigtig gerne vil fortælle dig noget andet.
Jeg træner i en styrkeløfterklub der har sendt indtil flere folk til VM og har en del DM pokaler stående, og de gutter træner alt fra 1-3 timer pr. pas.
Nogle 2 gange om ugen andre 6, det kommer helt an på hvordan du responderer på den træning du laver samt hvor hurtigt du restituerer.

Træner du 1 time så bliver du stor, træner du 1 time og 30 min så dør alt progression og du falder om med skader :roll:
Kroppen har ingen tilgang til tid, kun til hvad du sætter den til, så fokuser du mere på dit program og hvordan du har det fra gang til gang, end at kigge på uret.

Jeg har tidligere trænet et 2-split 2x2 gange om ugen, mandag/tirsdag torsdag/fredag eller helkrops 2 gange om ugen primært mandag torsdag eller 3-split 2x3 gange om ugen eller nu med mandag/onsdag/fredag.
Det vigtigste er at du lytter til din krop og finder det der passer til dig, der er ikke noget facit og det "perfekte træningspas/program" eksisterer ikke :!:

Få styr på din kost, og husk dine ben
Er det nødvendigt at bulke, eller kan man blot spise flere kalorier?
Monion
Moderator
Moderator

Postby krudtuglen9219 » Nov 4th, '13, 15:21

Monion wrote:Kommer virkelig an på hvad og hvordan du træner.

Der findes ikke noget max antal timer/minutter man bør træne, selvom alle rigtig gerne vil fortælle dig noget andet.
Jeg træner i en styrkeløfterklub der har sendt indtil flere folk til VM og har en del DM pokaler stående, og de gutter træner alt fra 1-3 timer pr. pas.
Nogle 2 gange om ugen andre 6, det kommer helt an på hvordan du responderer på den træning du laver samt hvor hurtigt du restituerer.

Træner du 1 time så bliver du stor, træner du 1 time og 30 min så dør alt progression og du falder om med skader :roll:
Kroppen har ingen tilgang til tid, kun til hvad du sætter den til, så fokuser du mere på dit program og hvordan du har det fra gang til gang, end at kigge på uret.

Jeg har tidligere trænet et 2-split 2x2 gange om ugen, mandag/tirsdag torsdag/fredag eller helkrops 2 gange om ugen primært mandag torsdag eller 3-split 2x3 gange om ugen eller nu med mandag/onsdag/fredag.
Det vigtigste er at du lytter til din krop og finder det der passer til dig, der er ikke noget facit og det "perfekte træningspas/program" eksisterer ikke :!:

AMEN !!
krudtuglen9219
Progress to next rank:
2%

Postby Ms.Sunshine » Nov 4th, '13, 23:55

Monion wrote:Kommer virkelig an på hvad og hvordan du træner.

Jeg er helt enig med dig i det du skrev men der er bare en pokkers masse mennesker der bliver ved at snakke om den berømte time og at jeg aldrig kommer nogen vegne med min træning så snart der er gået mere end en time plus et kvarter. Min trænings-glæde er sq røget sig en tur fordi jeg nu hele tiden render og skal holde øje med hvor meget jeg kan nå at træne inden tiden er udløbet og i går havde jeg en pokkers masse energi da jeg var færdig med at træne og kunne slet ikke mærke at jeg havde trænet hvilket irriterede mig meget. Jeg synes godt man må være lidt træt og øm når man er færdig med at træne, frisk synes jeg i hvert fald ikke ligefrem man skal føle sig for så må der da være noget galt. Hvis jeg en dag ikke føler jeg har så meget energi så kan jeg sagtens holde mig på en times træning men de dage hvor jeg har masser af energi forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke må bruge 2 små timer på min træning. Mht ben-træning har jeg for et stykke tid siden haft en skade i det ene lår som gjorde ben-træningen besværlig men den er jeg kommet over nu og jeg synes at jeg har haft mere fremgang med benene end med resten af kroppen her i den sidste måned, men jeg cykler også 20 km.'er hver anden dag og det tror jeg også spiller en rolle.
Ms.Sunshine
Progress to next rank:
0%

Postby Monion » Nov 5th, '13, 11:28

Det kommer an på hvad dit mål/forventning er, uden dem er det lidt svært at komme med noget konkret.

Jeg kan sagtens tage afsted og være totalt smadret inden jeg er halvt færdig hvis jeg ikke har spist ordenligt eller hvis det har været en lorte dag.
Andre dage kører det bare og cykelturen hjem bliver overstået på rekord tid fordi jeg stadig har en masse energi der skal brændes af, selvom programmet har været det samme som få dage siden.

f.eks igår havde jeg overflod af energi og blev 30 min ekstra og kørte en masse tung squat selvom det faktisk ikke var meningen fordi det "bare var muligt" så glem alt det fis, og giv den noget gas :)
Monion
Moderator
Moderator

Postby BANNED » Nov 5th, '13, 12:18

1t og 15min skulle simpelthen være max for hvor lang tid man skal træne før man stopper med at drage nytte af belastningen på den trænede muskel? Altså hypertrofisk potentiale skulle stoppe efter 75min?

Det er akkurat lige så meget mundlort som "max 30g protein pr måltid" sludderen.

Træn du bare 3 timer hvis du vil det - overtræning findes ikke. Der findes for kort restitutionstid og for lidt mad. At snakke om at overtræne en given muskel i en given træningssession er direkte nonsens - din muskel skal nok lade dig vide når den ikke gider løfte på tunge ting mere og der er en grund til at man mister styrke under en træning jo flere sæt og jo mere vægt der ryger på. Jo mere du presser musklerne, jo flere timer tager det før de trænede muskler er restitueret nok til at kunne blive trænet igen.

Så lad vær at hør på de uvidende tosser i Fitness World eller hvor du nu har hørt det vås der.
"What do I do? I’m a bodybuilder & yeah, it’s a job. Only the day doesn’t start at 9 & it won’t end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It’s not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

Velkommen til MuscleZone.dk !

>> For hjælp, smid en email til: admin@musclezone.dk <<
BANNED
Admin
Admin

Postby MrAnonynom » Nov 6th, '13, 00:11

Træner tit 2 timer og nogle gange mere
Gainer 500 gram om ugen og må sige det det ser yderst fornuftigt ud og bedre end over halvdelen af dem i centeret
Tester man for sand i fissen på BB.dk?

Har du overhoved læst på enmet eller spiller du bare ditlev med dit helbred??? - Snuden

"If fat could turn to muscle, we would have a lot of Mr. Olympias out there, given the rate of obesity in western society!"
MrAnonynom
Moderator
Moderator

Postby Ms.Sunshine » Nov 6th, '13, 23:35

Underligt nok at vi i den her tråd kan blive enige om det med træning og så alle andre jeg møder i min hverdag til træning siger modsat mht den berømte time. Men jeg tror også at man nogen gange selv må drage sine egne erfaringer og finde ud af hvad der virker for én og hvad der ikke gør. Jeg synes altid jeg kan mærke på min krop hvornår træningen ikke længere batter og det er tiden at holde fyr-aften. Nogle dage som i dag (ben og skulder), kan jeg snildt træne effektivt i 2 timer mens jeg andre dage kun kan træne effektivt 1,5 time ca. Det forholder sig aldrig ens og jeg kan heller ikke træne lige tungt hver gang. Jeg har dog erfaret at hvis jeg i f.eks en uge ikke har trænet mere end en time pr.træning hver gang og ikke kørt særligt tungt så kan jeg faktisk se det på min krop selv om jeg godt ved det måske lyder mærkeligt men det synes jeg faktisk godt at jeg kan. Det samme gør sig gældende hvis jeg har taget for mange fri-dage fra træningen i en periode eller har været syg :mrgreen:
Ms.Sunshine
Progress to next rank:
0%

Postby KasperHL » Nov 7th, '13, 23:35

BANNED wrote:1t og 15min skulle simpelthen være max for hvor lang tid man skal træne før man stopper med at drage nytte af belastningen på den trænede muskel? Altså hypertrofisk potentiale skulle stoppe efter 75min?

Det er akkurat lige så meget mundlort som "max 30g protein pr måltid" sludderen.

Træn du bare 3 timer hvis du vil det - overtræning findes ikke. Der findes for kort restitutionstid og for lidt mad. At snakke om at overtræne en given muskel i en given træningssession er direkte nonsens - din muskel skal nok lade dig vide når den ikke gider løfte på tunge ting mere og der er en grund til at man mister styrke under en træning jo flere sæt og jo mere vægt der ryger på. Jo mere du presser musklerne, jo flere timer tager det før de trænede muskler er restitueret nok til at kunne blive trænet igen.

Så lad vær at hør på de uvidende tosser i Fitness World eller hvor du nu har hørt det vås der.

Ku' ikke sige det bedre selv.
Der bliver simpelthen lukket så meget lort ud, det kvalificerer sig ikke engang til broscience.
Mundlort er ordet.
KasperHL
Din vægt: 2.5kg
Din vægt: 2.5kg
Progress to next rank:
36%

Postby MrAnonynom » Nov 12th, '13, 15:26

Det giver bare heller ingen mening det mundlort der

Alle folk som træner mere end en time skulle jo så at sige. være mindre end dem der træner under haha

Har du overhoved læst på enmet eller spiller du bare ditlev med dit helbred??? - Snuden

"If fat could turn to muscle, we would have a lot of Mr. Olympias out there, given the rate of obesity in western society!"
MrAnonynom
Moderator
Moderator

Postby vildgut » Nov 13th, '13, 11:04

Ms.Sunshine wrote:Underligt nok at vi i den her tråd kan blive enige om det med træning og så alle andre jeg møder i min hverdag til træning siger modsat mht den berømte time. Men jeg tror også at man nogen gange selv må drage sine egne erfaringer og finde ud af hvad der virker for én og hvad der ikke gør. Jeg synes altid jeg kan mærke på min krop hvornår træningen ikke længere batter og det er tiden at holde fyr-aften. Nogle dage som i dag (ben og skulder), kan jeg snildt træne effektivt i 2 timer mens jeg andre dage kun kan træne effektivt 1,5 time ca. Det forholder sig aldrig ens og jeg kan heller ikke træne lige tungt hver gang. Jeg har dog erfaret at hvis jeg i f.eks en uge ikke har trænet mere end en time pr.træning hver gang og ikke kørt særligt tungt så kan jeg faktisk se det på min krop selv om jeg godt ved det måske lyder mærkeligt men det synes jeg faktisk godt at jeg kan. Det samme gør sig gældende hvis jeg har taget for mange fri-dage fra træningen i en periode eller har været syg :mrgreen:

Det er typisk dem som ikke helt gider som mener man skal "passe på" "gør det nu ikke for hårdt" "Pas nu på du ikke overbelaster dig selv" og blablabla, hvis du er træt en hel dag, så er din krop nok træt den skal nok fortælle dig hvornår nok er nok.

Hvis man kører lange træninger +2 timer ville jeg nok overveje at æde noget undertræning.
Mål: Til folk kalder mig et skur!
vildgut
BOARD GURU
BOARD GURU
Progress to next rank:
21.6%

Postby Monion » Nov 13th, '13, 18:50

vildgut wrote:Hvis man kører lange træninger +2 timer ville jeg nok overveje at æde noget undertræning.

På de lange dage har jeg gerne en banan eller 2 med samt en kondi eller energi drik, alt efter temperament :)
Monion
Moderator
Moderator

Postby Ms.Sunshine » Nov 14th, '13, 00:59

Lige for tiden forsøger jeg at mærke efter hvornår det er tiden til at holde inde med træningen. I dag har jeg f.eks trænet 1 time og 45 min. Andre gange går der to timer mens andre gange lidt over en time. Det er faktisk meget forskelligt men jeg tror bare at det er vigtigt at ens træning er så effektiv så muligt og det er uanset tiden. Ja, der er altid nogle typer der gerne vil blande sig i éns træning og siger at man ikke må træne for tungt og tage for mange sæt og jeg skal komme efter dig. De typer er simpelthen så irriterende og jeg tror at de i bund og grund har ondt i røven over at der nogen der gider noget som de ikke selv orker og så skal de bare rende og knalde alt deres mundlort af på folk :mrgreen:
Ms.Sunshine
Progress to next rank:
0%

Postby Monion » Nov 14th, '13, 13:23

Jeg bruger 2 scoops amplifier fra bodylab sammen med 400mg koffein inden jeg cykler til træning, og har flere gange brugt 3 timer, men så kommer jeg også hele kroppen igennem og får holdt en fornuftig mængde pauser.

Men som sagt, så kommer det helt an på hvad du vil med din træning.
I mit tilfælde er det primært styrketræning, hvorfor der skal holdes en hvis workload de enkelte dage da det handler om CNS og ikke om muskelopbygning (hypertrophy) til BB.

Kroppen bliver bedre til det du træner den til.
Monion
Moderator
Moderator

Postby Brænder-børge » Nov 15th, '13, 18:41

hvis i står i centret i 3 timer så spilder i jeres tid.

man skal træne så hårdt man kan, på kortest tid, det vil sige man kun skal holde pause indtil man er klar igen.

jeg holder 2 min pause i store øvelser, alle andre øvelser holder jeg højst 1.30 min og alle mine øvelser er supersæt.

det tager mig højst 1 time 30 min (+-) at træne hele kroppen igennem, også er jeg også godt brugt.
face your fear.

https://www.youtube.com/watch?v=WMUXw8J2Kto
Brænder-børge
Moderator
Moderator

Postby Monion » Nov 15th, '13, 18:49

Brænder-børge wrote:hvis i står i centret i 3 timer så spilder i jeres tid.

man skal træne så hårdt man kan, på kortest tid, det vil sige man kun skal holde pause indtil man er klar igen.

jeg holder 2 min pause i store øvelser, alle andre øvelser holder jeg højst 1.30 min og alle mine øvelser er supersæt.

det tager mig højst 1 time 30 min (+-) at træne hele kroppen igennem, også er jeg også godt brugt.

Skal vi ikke lige få en ting på plads, alt efter hvad du træner og hvad dit mål er så kan du på ingen måde sætte det så skråsikkert op.

Det er fint du har en træningsform der virker efter dine hensigter/ønsker, men det kan næppe overføres til en med andre mål.

Det står ingen steder nævnt at vi snakker specifikt BB
Monion
Moderator
Moderator

Postby MrAnonynom » Nov 15th, '13, 18:54

Det er faktisk en meget vigtig pointe at huske med :)
At de timer man er nede i centeret, så er man der også i 2 timer fordi man har brugt tiden på at træne og ikke kigge på bryster. (udover i pausen self)

MrAnonynom
Moderator
Moderator

Postby Brænder-børge » Nov 15th, '13, 22:41

Monion wrote:

Skal vi ikke lige få en ting på plads, alt efter hvad du træner og hvad dit mål er så kan du på ingen måde sætte det så skråsikkert op.

Det er fint du har en træningsform der virker efter dine hensigter/ønsker, men det kan næppe overføres til en med andre mål.

Det står ingen steder nævnt at vi snakker specifikt BB

please enlighten me hvor dette jeg har markeret med fed, ikke skulle gøre sig gældende henne ?

i hvilken form for træning gavner det dig at holde pause i længere tid end til at du er klar igen ?
face your fear.

Brænder-børge
Moderator
Moderator

Postby Monion » Nov 15th, '13, 23:13

Brænder-børge wrote:
Brænder-børge wrote:man skal træne så hårdt man kan, på kortest tid, det vil sige man kun skal holde pause indtil man er klar igen.

please enlighten me hvor dette jeg har markeret med fed, ikke skulle gøre sig gældende henne ?

i hvilken form for træning gavner det dig at holde pause i længere tid end til at du er klar igen ?

Træner du CNS hvor dit ønske er at komme på 1RM, så nytter det ikke noget at holde sig til 2min pause, systemet skal være klar, ikke blot musklerne, hvorfor 4-6min er at foretrække.

Skal man så 8 sæt igennem på de 3 store så løber det op, i støtte/hjælpe øvelserne hvor man typisk kører 10-15 reps er 2min ganske fint
Monion
Moderator
Moderator

Postby Brænder-børge » Nov 16th, '13, 10:14

Monion wrote:
Brænder-børge wrote:
Brænder-børge wrote:man skal træne så hårdt man kan, på kortest tid, det vil sige man kun skal holde pause indtil man er klar igen.

Træner du CNS hvor dit ønske er at komme på 1RM, så nytter det ikke noget at holde sig til 2min pause, systemet skal være klar, ikke blot musklerne, hvorfor 4-6min er at foretrække.

Skal man så 8 sæt igennem på de 3 store så løber det op, i støtte/hjælpe øvelserne hvor man typisk kører 10-15 reps er 2min ganske fint

læs det jeg markerede med fed monion, de 2 min er bare et eksempel fra min egen træning :)
face your fear.

Brænder-børge
Moderator
Moderator

Postby Monion » Nov 16th, '13, 12:32

Brænder-børge wrote:

Jeg svarede samtidig på dette, hvorfor din træning ikke kan overføres direkte til andre.
Det er helt korrekt at træner man BB eller lidt for hyggens skyld, så er 2min ganske udemærket jeg vil dog ikke holde mig til et fast minuttal her, præcist som i antal minutter ens træning bør vare.

Selvfølgelig spiller der flere ting ind bl.a skal man ikkesidde og blive kold osv osv.
I vores klub har vi konstant 22-24 grader og ingen træk
Monion
Moderator
Moderator

Postby BANNED » Nov 16th, '13, 13:16

Tunge basisøvelser med få reps og mange sæt er sgu ikke særlig sjove med 2min pause. CNS belastes voldsomt her og ens restitutionstid imellem sæt varierer meget. Weak points og genetik, samt kost, dagsform og supps spiller ind her.
Korte pauser fungerer helt fint, men som ALT andet så skal det varieres for at have en vedvarende effekt over tid.

Jeg er enig i at 3 timer i et center er lang tid - hvis man kun træner 2 muskelgrupper. Men det er min overbevisning at man ikke bør bruge under 30-45min på en given muskelgruppe. Og så kan et fullbody godt trække ud.
Der er jo også en grund til at pro bb'er ofte er i gym 2x dagligt á 2t varighed.
Men igen, så er det helt individuelt hvad der virker bedst.

For mig virker det klart bedst med tunge intense sæt og så længere pauser imellem så styrke og eksplosivitet kommer tættere på 100%.
"What do I do? I’m a bodybuilder & yeah, it’s a job. Only the day doesn’t start at 9 & it won’t end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It’s not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

Velkommen til MuscleZone.dk !

>> For hjælp, smid en email til: admin@musclezone.dk <<
BANNED
Admin
Admin

Postby Ms.Sunshine » Nov 17th, '13, 11:00

Hvis jeg havde rigelige mængder tid og benzin-penge til at ligge og køre frem og tilbage så ville jeg klart foretrække at træne to gange om dagen og så fokusere 100 % på en muskelgruppe af gangen. Jeg tror det ville være en stor fordel at træne på den måde, men det kan desværre ikke lade sig gøre. For mit eget vedkommende er målet med min træning BB men jeg er ikke så heldig stillet at jeg har råd til en personlig træner så i stedet skal jeg nu til at finde ud af hvad fungerer og hvad gør ikke i forhold til træningen og så må jeg suge en masse viden til mig men selvfølgelig forholde mig til det på en kritisk måde samtidig for i den her branche er der jo en del myter og folk vil altid gerne fortælle om hvad der virker osv. Jeg er dog så heldig at have en del erfaringer og viden med mig fra tidligere hvor jeg trænede BB men der er jo sket en del indenfor området siden dengang. Hvis man virkelig vil op på seriøst plan med BB kræver det også en god økonomi hvilket jeg desværre ikke har pt så derfor har jeg besluttet mig for at tage tingene stille og roligt og så forsøge at opnå gode resultater med min træning i første omgang. Jeg har da indtil videre fundet ud af at det kræver utrolig meget hårdt arbejde at holde på de resultater man opnår, man skal ikke springe over hvor gærdet er lavets i sin træning i ret lang tid før man pludselig bliver bombet tilbage :mrgreen:
Ms.Sunshine
Progress to next rank:
0%

Postby Marc P » Mar 18th, '14, 08:04

I må virkelig slakke den hvis i kan træne i træne i 2 timer i streg uden at klaske sammen.

Jeg træner typisk en times tid og har fast 24-26 sæt per træning og jeg er færdig efter.

Og lad Være med at sammenligne os hobby BB med ifbb som er tanket op til ørene. Det ændre jo spille reglerne en smule.
Marc P
Din vægt: 10kg
Progress to next rank:
14%

Postby Monion » Mar 18th, '14, 11:14

Har har taget udgangspunkt i mig selv samt dem jeg træner sammen med, og de er alle clean
Monion
Moderator
Moderator

Postby Built2last4ever » Mar 18th, '14, 12:06

1 time - ind og ud. Fuld skrald paa og saa ikke alt det der kikken i spejlet og fiske numre fra damerne.... Numre faar man ved at stjaele punge fra damernes omklaedning efter traening. WUPTI DUPTI....

Kan man banke derud af i 2 timer, sa er man fandeme en wuzzzz... Saa bliver der ikke koert serioest paa, det er helt sikkert.
"Do as i say, not as i do."

Quote: Monion

We salute you on a daaaaaaily...
Built2last4ever
V.I.P
V.I.P

Postby Runras » Mar 18th, '14, 16:04

Det kommer sgu an på hvad du træner der er styrkeløft programmer du ikke klare u der 2 timer prøv at Google rusian Bear og kør det på en time så er jeg imponeret
Runras
Progress to next rank:
8%

Postby Built2last4ever » Mar 18th, '14, 18:36

Runras wrote:Det kommer sgu an på hvad du træner der er styrkeløft programmer du ikke klare u der 2 timer prøv at Google rusian Bear og kør det på en time så er jeg imponeret

Nu er jeg ikke Russer.... Jeg er Viking. Vi kommer forbi, rassere og tager hjem... WUPTI DUPTI!

Bonus info - jeg mente BB/fitness BB.
"Do as i say, not as i do."

Quote: Monion

We salute you on a daaaaaaily...
Built2last4ever
V.I.P
V.I.P

Postby Runras » Mar 18th, '14, 22:21

Det kan godt være men snakker vi styrke så har russerne fat i noget men hvis du køre yates stilen så er det også langt fra trænings mængden er en heeeeelllllt anden
Runras
Progress to next rank:
8%

Postby vildgut » Mar 18th, '14, 22:44

Built2last4ever wrote:
Runras wrote:Det kommer sgu an på hvad du træner der er styrkeløft programmer du ikke klare u der 2 timer prøv at Google rusian Bear og kør det på en time så er jeg imponeret

Nu er jeg ikke Russer.... Jeg er Viking. Vi kommer forbi, rassere og tager hjem... WUPTI DUPTI!

Bonus info - jeg mente BB/fitness BB.

Har nu altid set dig som en stolt søn af Putin.

Image
Mål: Til folk kalder mig et skur!
vildgut
BOARD GURU
BOARD GURU
Progress to next rank:
21.6%

Return to Bulk