!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Skal jeg cutte imellem to BULK cyklusser ?

Specifikt om bulk! "As you add weight to the bar, you add food to the plate"

Skal jeg cutte imellem to BULK cyklusser ?

Postby technoviking1 » Oct 8th, '14, 14:29

Alder: 30 Højde: 1,93 Vægt: 103 BF: 13-13,5%

Jeg er godt og vel to måneder inde i min BULK. Jeg har gainet omkring 10 kg. Men med de 10 kg´s gain, der har jeg selvfølgelig samtidigt opbygget en del vand i kroppen, for ikke at tale om min fedtprocent - jeg er gået fra en BF på 10% til 13,5%. Jeg har ligeledes et ret lavt stofskifte, så jeg forventer at den udvikling fortsætter i takt med at jeg kører en tung BULK.

Jeg har læst flere steder, at jeg bedst opbygger muskelmasse med en lav fedtprocent.

Derfor er mit spørgsmål:

Bør jeg på et tidspunkt i min BULK forsøge, at cutte noget fedt af, inden jeg genstarter min BULK cyklus for at optimere min muskelopbygning?

Hvis svaret er ja. Hvor lang en cutperiode skal jeg så køre og skal jeg cutte så kort og effektivt at jeg også mister masse eller skal jeg kun cutte stille og roligt, men over en længere periode?

På forhånd tak.
technoviking1
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
30.6%

Re: Skal jeg cutte imellem to BULK cyklusser ?

Postby Brænder-børge » Oct 9th, '14, 06:11

technoviking1 wrote:Alder: 30 Højde: 1,93 Vægt: 103 BF: 13-13,5%

Jeg er godt og vel to måneder inde i min BULK. Jeg har gainet omkring 10 kg. Men med de 10 kg´s gain, der har jeg selvfølgelig samtidigt opbygget en del vand i kroppen, for ikke at tale om min fedtprocent - jeg er gået fra en BF på 10% til 13,5%. Jeg har ligeledes et ret lavt stofskifte, så jeg forventer at den udvikling fortsætter i takt med at jeg kører en tung BULK.

Jeg har læst flere steder, at jeg bedst opbygger muskelmasse med en lav fedtprocent.

Derfor er mit spørgsmål:

Bør jeg på et tidspunkt i min BULK forsøge, at cutte noget fedt af, inden jeg genstarter min BULK cyklus for at optimere min muskelopbygning?

Hvis svaret er ja. Hvor lang en cutperiode skal jeg så køre og skal jeg cutte så kort og effektivt at jeg også mister masse eller skal jeg kun cutte stille og roligt, men over en længere periode?

På forhånd tak.

først og fremmest skal du have justeret på et eller andet, der er noget du gør forkert, 10 kg på 2 måneder er alt for høj en vægtstigning, du burde ikke have gainet mere end 4-5 kg (går ud fra at du er clean ?)

hvis kan jo snildt tage 2 måneders stille cut og prøve at barberer 4 kg af eller sådan, gå efter at smid 0.5 kg om ugen.

og til sidst, medmindre du har en stofskifte sygdom eller at du har nogle tal der viser at dit stofskifte er lavt, så kan vi ikke bruge det til noget om ens stofskifte er i den høje eller den lave ende af normal skalaen er nærmest ligemeget.
face your fear.

https://www.youtube.com/watch?v=WMUXw8J2Kto
Brænder-børge
Moderator
Moderator

Postby technoviking1 » Oct 9th, '14, 17:32

Jeg fortsætter ikke med, at gaine i det tempo. Men det har været det samme de sidste 2 år jeg er gået på bulk umiddelbart efter cut, så accelerer min vægt til stadiet før cut og så stagnerer jeg. Selvfølgelig tager jeg ikke udelukkende muskelmasse på i mine gains.

Jeg forstår ikke hvad du mener m.h.t. stofskiftet. Du mener ikke, at det har nogen betydning eller hvordan skal det forstås?
technoviking1
Progress to next rank:
30.6%

Postby smk » Oct 9th, '14, 17:41

Han mener du skal have lægens ord på du har lavt stofskifte.
» You'll never live, if you're too scared to die

» Fear is not real. It is a product of thoughts you create.
Do not misunderstand me.
Danger is very real. But fear is a choice.

» Actions speak louder than words do.
smk
BB Wannabe
BB Wannabe
Progress to next rank:
99%

Postby technoviking1 » Oct 9th, '14, 17:54

Jamen, jeg har skam været til lægen. Vil i se en lyserød seddel eller hvad? Jeg har dokumenteret lavt stofskifte, men jeg lider ikke af nogen stofskiftesygdom...
technoviking1
Progress to next rank:
30.6%

Postby bmw-freak » Oct 9th, '14, 18:12

technoviking1 wrote:Jeg fortsætter ikke med, at gaine i det tempo. Men det har været det samme de sidste 2 år jeg er gået på bulk umiddelbart efter cut, så accelerer min vægt til stadiet før cut og så stagnerer jeg. Selvfølgelig tager jeg ikke udelukkende muskelmasse på i mine gains.

Jeg forstår ikke hvad du mener m.h.t. stofskiftet. Du mener ikke, at det har nogen betydning eller hvordan skal det forstås?

Ganske få mennesker lider af lavt stofskifte og det kan kun konkluderes udfra en blodprøve hvor man måler stofskiftet og hvis det er lavt så skal man på medicin. Det ikke noget man ikke selv kan konkludere.
--------------------------------------------------
Skal du have lagt billeder online, send da venligst mail til specterclan@hotmail.com
så sørger jeg for de kommer online
--------------------------------------------------
bmw-freak
Moderator
Moderator

Postby technoviking1 » Oct 9th, '14, 18:22

Så der er ikke grader af stofskifte. Enten er det 'lavt', 'normalt' eller 'højt'? Der findes ikke grader, som feks. 'lavere' stofskifte eller 'lavere end gennemsnittet'?
technoviking1
Progress to next rank:
30.6%

Postby Dave » Oct 9th, '14, 18:25

Layne Norton udtalte vist at han bulkede i 4-6 uger for så at cutte i 2 uger og så tilbage til bulk. Det kunne være det var en ide for dig?
Dave
Din vægt: 1.25kg
Din vægt: 1.25kg
Progress to next rank:
80%

Postby Brænder-børge » Oct 9th, '14, 18:54

technoviking1 wrote:Så der er ikke grader af stofskifte. Enten er det 'lavt', 'normalt' eller 'højt'? Der findes ikke grader, som feks. 'lavere' stofskifte eller 'lavere end gennemsnittet'?

jo men det vil ikke gøre at der er nogen mærkbar forskel på hvor let du har ved at tage på, hvis det er inden for normal området så er der ikke den store forskel.
face your fear.

https://www.youtube.com/watch?v=WMUXw8J2Kto
Brænder-børge
Moderator
Moderator

Postby technoviking1 » Oct 9th, '14, 19:29

Comprende. Lad os holde stofskiftet ude af det og lad mig formulere mig anderledes så: Jeg markant nemmere ved, at tage på end jeg har ved at tabe mig!
technoviking1
Progress to next rank:
30.6%

Postby kristian_ » Oct 16th, '14, 22:42

nu ved jeg ikke hvordan din kost ser ud, men jeg faldte selv over dette udfra en artikel på simplyshredded, der forklare lidt om hvordan din kost burde se ud for en med lavt stofskifte, evt se om din kost ser sådan ud, eller prøv det..

General Bulking and Cyclical Recommendations
Endomorphs- Slow metabolisms, usually store fat easier

- Bulking Phase:

Protein: 1.2-1.35 g/lb
Fats: 0.4-0.6 g/lb
Carbs: Fill in with remaining calories

- Cutting Phase:

Protein: 1.35-1.5 g/lb
Fats: 0.3-0.45 g/lb
Carbs: Fill in with remaining calories

Ectomorphs- Fast metabolism, usually lose fat quicker

- Bulking Phase: