!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

SHAKE inden eller efter

Specifikt om cut!

SHAKE inden eller efter

Postby Redmoney » Mar 11th, '18, 18:54

Hey alle.
Hvad er jeres erfaringer når i cutter ned, med shaken? Nupper i shaken LIGE efter træningen dvs. inden cardioen? Eller nupper i den efter træning og cardioen? Hvis i vel og mærke laver cardio efter træning. Der er delte meninger om det. Det er et spændende emne :D Er der nogen studier på hvad der er bedst nogen steder?
Jeg selv træner 5 kvarter på fuld skrue, derefter nupper shaken med alt mulig forskelligt i også laver cardioen :P
Redmoney
Din vægt: 25kg
Progress to next rank:
34%

Re: SHAKE inden eller efter

Postby bmw-freak » Mar 11th, '18, 20:33

Personligt nupper jeg den først efter cardio ikke udfra noget specielt synspunkt andet end at jeg brækker mig hvis jeg tager den inden cardio.
--------------------------------------------------
Skal du have lagt billeder online, send da venligst mail til specterclan@hotmail.com
så sørger jeg for de kommer online
bmw-freak
Moderator
Moderator

Postby Redmoney » Mar 12th, '18, 18:45

Hvad mht. kcal? Altså under selve træningen brænder vi alt "sukkeret" af. når vi så starter vores cardio brænder vi reserverne (skulle vi gerne.) Men hvis man nu nupper shaken inden cardioen, skal man så ikke først brænde de omkring 100 kcal af, der er i en shake før man tager reserverne ??
Håber det gir mening.. Lidt svært og forklare.
Redmoney
Progress to next rank:
34%

Postby bmw-freak » Mar 12th, '18, 19:23

Redmoney wrote:Hvad mht. kcal? Altså under selve træningen brænder vi alt "sukkeret" af. når vi så starter vores cardio brænder vi reserverne (skulle vi gerne.) Men hvis man nu nupper shaken inden cardioen, skal man så ikke først brænde de omkring 100 kcal af, der er i en shake før man tager reserverne ??
Håber det gir mening.. Lidt svært og forklare.

Det tager timer at optage en hel shake 100% så nej du kan slet ikke nå at optage de kacl, men man skal huske på at kroppen vil sende blod ned til mave regionen for at omsætte/fordøje shaken og det blod kunne IMO bruges andre steder på at mobilisere fedt til forbrænding.
Skal du have lagt billeder online, send da venligst mail til specterclan@hotmail.com
bmw-freak
Moderator
Moderator

Postby Redmoney » Mar 12th, '18, 19:48

Hmm. Hurtig optagelig protein er da i musklerne efter få minutter?

Ved du om stady state cardio er bedst, eller kan man godt bruge HIIT cardio efter en hård omgang træning? Jeg selv holder pulsen mellem 150-160 hele vejen igennem cardioen.
Redmoney
Progress to next rank:
34%

Postby bmw-freak » Mar 13th, '18, 00:03

Redmoney wrote:Hmm. Hurtig optagelig protein er da i musklerne efter få minutter?

Ved du om stady state cardio er bedst, eller kan man godt bruge HIIT cardio efter en hård omgang træning? Jeg selv holder pulsen mellem 150-160 hele vejen igennem cardioen.

Du optager ikke en hel protein shake på min, det er korrekt at du begynder at optage det mere eller mindre omgående, men det tager tid før hele møget er kommet igennem dit system. Hvad angår cardio har jeg inden ide om hvad der er bedst for det næsten som en religion for nogen.

her er en artikel om protein og fordøjelse fra pubmed.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3529694/
bmw-freak
Moderator
Moderator

Postby BANNED » Mar 14th, '18, 12:31

Whey protein er meget hurtigere optaget end fx animalsk protein. Mener jeg læste 90min kontra 7 timer med kasein. Er det forkert?

Og så betyder det i øvrigt intet om du napper en shake efter træning, andet end at du hindrer din fedtforbrænding, som du beskriver, ved at kroppen først skal forbrænde de kalorier.
Du har masser protein i tarmene, som optages under din træning. Det er rigeligt antikatabolsk. Ud med shaken og vent til dit samlede træningspas er overstået.
"What do I do? I’m a bodybuilder & yeah, it’s a job. Only the day doesn’t start at 9 & it won’t end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It’s not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

Velkommen til MuscleZone.dk !

>> For hjælp, smid en email til: admin@musclezone.dk <<
BANNED
Admin
Admin

Postby JellyBrain » Mar 14th, '18, 19:44

Hej,

Under cut ville jeg tage den inden. Blot min egen præference, men det er jo bare at prøve det ene og det andet og så se hvad der virker bedst for dig.

Mvh

Mr. JellyBrain
JellyBrain
Din vægt: 0.5kg
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
8.2%

Postby Redmoney » Mar 15th, '18, 19:12

BANNED wrote:Whey protein er meget hurtigere optaget end fx animalsk protein. Mener jeg læste 90min kontra 7 timer med kasein. Er det forkert?

Og så betyder det i øvrigt intet om du napper en shake efter træning, andet end at du hindrer din fedtforbrænding, som du beskriver, ved at kroppen først skal forbrænde de kalorier.
Du har masser protein i tarmene, som optages under din træning. Det er rigeligt antikatabolsk. Ud med shaken og vent til dit samlede træningspas er overstået.

Banned: Hvorfor er det antikatabolsk? For min egen synsvinkel gir det go mening, at man optager det hurtigoptagelige protein i takt med din cardio. MEN efter 5-6 kvarters hård pump efterfulgt af 20-30 min cardio er dælme længe kroppen skal være under pres uden nogen form for næring. Jeg må nu indrømme jeg helst vil nuppe den shake inden cardio. De 100 kcal er hurtig forbrændt :)
Redmoney
Progress to next rank:
34%

Postby JabberTM » Mar 18th, '18, 00:31

Hvis du har tid til at tage cardio på et andet tidspunkt så gør det.
Efter din 1,5 times muskel træning så har din krop brug for hvile og power. især under cut
Dvs protein og hurtige og langsome kulhydrater. aka protein pulver- havregryn-maltodextin/druesukker eller lign. Er du godt cuttet virker de 30 sekunder efter endt træning som en streg amf. Og hele ens træning går ud på at få den fucking shake.
Og du får vej kort på armene og pump bare af din shake.
Test og Deca fuck jeg bliver mega.
JabberTM
Bodybuilder in Making!
Bodybuilder in Making!
Progress to next rank:
47%

Postby Redmoney » Mar 18th, '18, 19:34

Jeg har nemlig ikke mulighed for Cardio på andre tidspunkter. Efter muskeltræning er du jo netop klar til og brænde kroppens "resurser" af. :)
Redmoney
Progress to next rank:
34%

Return to Cut