!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Cannabis & bodybuilding

Interessante artikler, skrifter, studier e.l

Cannabis & bodybuilding

Postby Upcoming » Dec 6th, '14, 17:26

http://www.doyoueven.com/2014/12/marijuana-lifting-heres-need-know/

Faldt lige over denne artikel. Jeg kunne forestille mig, jeg ikke var den eneste herinde der indimellem røg en ju :)

Ikke rigtig noget nyt og revolutionerende i artiklen.
Her er highligts for dem der ikke gider læse det hele:

Here are the highlights and usable points (with more research needed to confirm or deny):

Short-term use increases appetite and relaxes the nervous system. For a hardcore lifter or athlete who’s overtrained and undernourished, this could be one potential use for marijuana. Best used over a long weekend or a week off as you recover.

Using marijuana in and around training will do nothing for performance or muscle growth and likely completely work against your efforts.

Sativa is higher in THC and gives more of the high. It’ll also have more pronounced appetite-stimulating effects and weight gaining aspects.

Indicais lower in THC with higher relative levels of CBD. This means less appetite concerns, less brain effects (likely meaning less decrements in performance), and possible fat loss mechanisms.

Women and men have different responses. Men may have more negative effects relating to lowered sex drive, decreased metabolic response, and increased appetite.

Women may not have as many negative effects.

Those who are losing weight and have been long-time users need to understand that fat loss means increased exposure, whether you’re using currently or not, due to storage in fat cells.

Marijuana can have endocrine-disrupting properties, so pay attention to changes in testosterone, estrogen, and progesterone. Remember you can be getting these effects whether you’re using or not if you’re losing lots of fat.

If you must use, it’s better eaten (appropriately prepared edibles) than smoked.

Weed may help with insomnia and GI distress.

There are anecdotal reports from athletes saying smoking before competition helps them. While the research does not at all substantiate these claims, the cannabinoid system does help block out pain and relax the mind. Whether this eventually translates into anything meaningful in research remains to be seen.
Upcoming
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
79.6%

Re: Cannabis & bodybuilding

Postby Ceasar » Dec 6th, '14, 19:48

Det er okay at ryge hist og pist. Men jeg kunne tydeligt mærke forskel, da jeg røg hver dag. Lige fra at jeg var umotiveret til at jeg var nød til at sove 12 timer for at føle mig udhvilet. Det gjorde også at jeg bloatede en hel del, og det var selvfølgelig på grund af østrogen.

Min søvn blev i hvert fald påvirket en del! Jeg gider ikke at finde studiet, men det har tydelig negativ effekt på ens REM sleep, så det giver dårligere recovery. Folk reagere forskelligt på det, men det er no-go for mig, hvis jeg skal holde et ordenligt skema.
Ceasar
MuscleZone Guru
MuscleZone Guru
Progress to next rank:
20.5%

Postby Quadzilla » Dec 6th, '14, 21:20

Jeg ryger lige pt for meget, og det kan jeg helt klart mærke mht. østrogen!
Glæder mig til at se om jeg kan se forskel når jeg stopper, specielt mgt. metabolisme og nogle af de andre faktorer der bliver nævnt!!

Sexdrive er der dog ikke noget at mærke til, men det sgu nok pga. 1,5gram krudt eq :mrgreen: :mrgreen:
Dont get high on your own supply
Quadzilla
Forum Junkie!
Forum Junkie!
Progress to next rank:
8.6%

Postby Upcoming » Dec 7th, '14, 09:47

Ceasar wrote:
Min søvn blev i hvert fald påvirket en del! Jeg gider ikke at finde studiet, men det har tydelig negativ effekt på ens REM sleep, så det giver dårligere recovery. Folk reagere forskelligt på det, men det er no-go for mig, hvis jeg skal holde et ordenligt skema.

Ryger dagligt pt. Det eneste jeg egentlig kan mærke af forskel fra de periode hvor jeg ikke ryger, er søvnen. Sover betydeligt bedre uden røg.

Har aldrig lagt mærke til jeg skulle bloate mere, men som du siger er det nok individuelt.
Upcoming
Progress to next rank:
79.6%

Postby meanlock » Dec 27th, '14, 11:15

Michael Phelps og Usain Bolt har begge udtalt sig om at de ryger efter hårde training sessions. Ingen tvivl om at det har et stort potentiale inden for post workout. Nok ikke optimalt pre tho :D
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ raise your dongers ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
meanlock
Din vægt: 1.25kg
Progress to next rank:
16%

Postby Brænder-børge » Jan 9th, '15, 20:41

meanlock wrote:Michael Phelps og Usain Bolt har begge udtalt sig om at de ryger efter hårde training sessions. Ingen tvivl om at det har et stort potentiale inden for post workout. Nok ikke optimalt pre tho :D

har du overhovedet ikke læst artiklen eller har du misforstået det ? :)
face your fear.

https://www.youtube.com/watch?v=WMUXw8J2Kto
Brænder-børge
Moderator
Moderator

Postby Built2last4ever » Jan 9th, '15, 21:56

Brænder-børge wrote:
meanlock wrote:Michael Phelps og Usain Bolt har begge udtalt sig om at de ryger efter hårde training sessions. Ingen tvivl om at det har et stort potentiale inden for post workout. Nok ikke optimalt pre tho :D

har du overhovedet ikke læst artiklen eller har du misforstået det ? :)

:D
"Do as i say, not as i do."

Quote: Monion

We salute you on a daaaaaaily...
Built2last4ever
V.I.P
V.I.P

Postby Simon0406 » Feb 9th, '17, 15:51

Utroligt jeg ikke har læst dette noget før men efter jeg er begyndt at ryge flere gange om dagen virker pikken overhoved ikke ordentligt kunne være jeg skulle stoppe med at ryge inden jeg besøger lægen...
Simon0406
Progress to next rank:
60%

Postby ketoman » Jul 6th, '17, 14:33

Simon0406 wrote:Utroligt jeg ikke har læst dette noget før men efter jeg er begyndt at ryge flere gange om dagen virker pikken overhoved ikke ordentligt kunne være jeg skulle stoppe med at ryge inden jeg besøger lægen...

hahaha god ide!

Jeg har dog aldrig bemærket nogen bivirkninger ved en lille pind mht erektion :D

Synes dog at det hjælper mig med at æde, da jeg ikke har alverdens appetit normalt og det er træls når man gerne vil tage 10 kg på hehe :twisted:
https://nemkontant.dkMin arbejdsplads :)
ketoman
Progress to next rank:
6.1%

Postby CrunchBeef » Nov 9th, '17, 20:57

Jeg tager en rimelig stor dosis CBD som er et ekstrekt fra cannabis planten!

Jeg føler det er godt under cutting. Og inden man skal sove!
CrunchBeef
Progress to next rank:
36.7%

Return to Artikler