!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Mælk lægger et fedtlag i kroppen

Er fedt virkelig så slemt? Er 30g protein max pr måltid? Får jeg virkelig sygt pump på af N.O produkter? Find dine svar her.

Mælk lægger et fedtlag i kroppen

Postby AnabolicAttitude » Jun 5th, '11, 22:52

Forleden da jeg var nede og træne, sidder to perler (hvilket self er historien uvedkommende), og snakker. Den ene siger at han forstår ikke folk køber dyrt proteinpulver, for han køber bare en liter mælk, og bæller den.

Den anden fyr, som faktisk er ret stor, siger så at han skal holde op med at købe mælk, for mælk lægger et slags fedtlag i kroppen, som gør at man ikke kan cutte i bund. Jeg siger så til ham, at det ikke er rigtigt, og han glor på mig som om jeg er dum. Jeg får ham til sidst overbevist om at han tager fejl, selvom han ikke er glad for det.

Så bare lige for at slå fast, overfor andre der kunne være i tvivl. Du kan cutte på mælk, som du kan cutte på alt andet.

Andre der har hørt latterlige myter, and care to share?
I will never leave the gym!
AnabolicAttitude
Din vægt: 5kg
Din vægt: 5kg
Progress to next rank:
8%

Re: Mælk lægger et fedtlag i kroppen

Postby DareU » Jun 6th, '11, 16:27

Helt enig. Det handler om kalorier og har intet med fedtlag i kroppen at gøre.

Mælk og især kakaomælk er gangske udmærket at indtage efter træning mht. carbs og proteiner og man kan gro ganske fint på mælk. Faktisk tror jeg kakaomælk er super godt da det ofte er tilsat sukke der øger indtagelsen af protein.

Dog vil jeg personligt gerne undgå de kalorier og det laktose der findes i mælken.

Fyren og dig har ret i at hvis man cutter er en 1 liter mælk om dagen (skud på tasken 350kcl.) en dårlig ide.
DareU
Din vægt: 1.25kg
Din vægt: 1.25kg
Progress to next rank:
4%

Postby STOROGHIDSIG!!! » Dec 11th, '11, 17:38

Hvis du skal på scenen og stille op til bb skal du ikke drikke mælk , da der er glykose i som holder på fedt og væske.. Så på den måde har han jo ret..
STOROGHIDSIG!!!
Din vægt: 15kg
Progress to next rank:
10%

Postby STOROGHIDSIG!!! » Dec 11th, '11, 17:46

Laktose selvfølgelig.. :x
STOROGHIDSIG!!!
Progress to next rank:
10%

Postby HighDude » Dec 11th, '11, 18:20

Når du siger det, er det så både under bulk og cut?
HighDude
Forum Junkie!
Forum Junkie!
Progress to next rank:
38.6%

Postby Preference » Dec 11th, '11, 19:56

STOROGHIDSIG!!! wrote:Laktose selvfølgelig.. :x

Og et laktose molekyle består af et galaktose molekyle bundet til et glukose molekyle, så helt forkert var det nu ikke. :-)

arla har efterhånden sendt en del laktose fri mælkeprodukter på markedet, som kan findes i den normale mælkekøler. Det er en udmærket måde at få protein på med en mindre mængde carbs (mener der er ca 2,5g i mod normalt 4g pr 100ml).
Preference
Din vægt: 50kg -> next rank: BB Wannabe!
Din vægt: 50kg -> next rank: BB Wannabe!
Progress to next rank:
36%

Postby STOROGHIDSIG!!! » Dec 11th, '11, 20:05

Tak skuffen. Kunne sgu ikke helt huske de rigtige ord for. Viste bare det var sådan..

Hva mener du med om det både er under Bulk eller cut??

Det er kun lige op til konkurence 5-10 dage før.. Det jo kun inden for de sidste 2 dage man smider det sidste væske..
STOROGHIDSIG!!!
Progress to next rank:
10%

Postby HighDude » Dec 12th, '11, 00:19

STOROGHIDSIG!!! wrote:Tak skuffen. Kunne sgu ikke helt huske de rigtige ord for. Viste bare det var sådan..

Hva mener du med om det både er under Bulk eller cut??

Det er kun lige op til konkurence 5-10 dage før.. Det jo kun inden for de sidste 2 dage man smider det sidste væske..

Mente bare om det både var under bulk og cut at man skulle undgå det, men du svarede jo fint på spørgsmålet af ligevel. Drikker 2-4L mælk hver eneste dag under bulk så ville blive træt af at kaste det væk :) under cut køre jeg så lavt i carbs at mælk næsten ikke kan indgå i kosten :)
HighDude
Forum Junkie!
Forum Junkie!
Progress to next rank:
38.6%

Postby STOROGHIDSIG!!! » Dec 12th, '11, 01:00

Som en alm gut der bare skal ha en strand form og ikke på scenen kan du stadig drikke mælk under Cut.. Det bare
Hvis du virkelig skal i bund med din fedt % . Også snakker vi 3-4% så er det en god ide at undgå.
STOROGHIDSIG!!!
Progress to next rank:
10%

Postby HighDude » Dec 12th, '11, 01:02

STOROGHIDSIG!!! wrote:Som en alm gut der bare skal ha en strand form og ikke på scenen kan du stadig drikke mælk under Cut.. Det bare
Hvis du virkelig skal i bund med din fedt % . Også snakker vi 3-4% så er det en god ide at undgå.

Leger med tanken om at stille op i 2013 i -90 klassen og vil virkelig i bund med fedt % i år :)
HighDude
Forum Junkie!
Forum Junkie!
Progress to next rank:
38.6%

Postby STOROGHIDSIG!!! » Dec 12th, '11, 08:31

Tag den her i 2012 så kommer vi til at stå ved siden a hinanden ;)
STOROGHIDSIG!!!
Progress to next rank:
10%

Postby HighDude » Dec 12th, '11, 10:21

STOROGHIDSIG!!! wrote:Tag den her i 2012 så kommer vi til at stå ved siden a hinanden ;)

jeg skal melde mig ind 9 måneder før? Og jeg har for mange punkter der halter, er 19 har lige et par år og løbe på, men næste år så kan det være vi mødes på scenen :)!
HighDude
Forum Junkie!
Forum Junkie!
Progress to next rank:
38.6%

Postby FHDK » Dec 24th, '11, 10:50

Der er forskel på fedt og proteiner. Såvidt jeg husker er fedtet/proteinerne i mælk ikke lige så gode som dem i kød, mandler osv.

Mener der er omkring 9 kcal. pr. g. fedt og 4 pr. g. protein.. :)
FHDK

Return to Myter