!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Morgen cardio

Løb, cardio, kredsløbstræning - her bør din tråd smides

Morgen cardio

Postby Clauzen » Oct 24th, '11, 09:10

Er for nyligt begyndt på morgen cardio, inden morgenmaden og er pænt glad for det da jeg føler min energi resten af dagen er i top. Men har læst flere steder at det skader mere end det gavner i forhold til muskel massen, så tænkte om man kan forhindre noget af den skade ved at bruge BCAA eller noget inden???...
The human potential is limited by the human mind...
There is no such thing as overtraining, only under-resting and under-eating...
Clauzen
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
75.5%

Re: Morgen cardio

Postby $hady » Oct 25th, '11, 10:11

Clauzen wrote:Er for nyligt begyndt på morgen cardio, inden morgenmaden og er pænt glad for det da jeg føler min energi resten af dagen er i top. Men har læst flere steder at det skader mere end det gavner i forhold til muskel massen, så tænkte om man kan forhindre noget af den skade ved at bruge BCAA eller noget inden???...

Selvfølgelig vil du absolut forbrænde mere fedt ved morgen cardio men du forbrænder bestemt også flere muskler, men hvis du prøver at beskytte musklerne med noget BCAA eller noget proteinpulver, tror jeg også kunne være en smart ide for at beskytte en for stor nedbrydning af musklerne, Jeg ville i hvert fald have gjort det :P

måske 10gram glutamin eller sådan noget kunne være godt for at holde på det :)
It's not how much u lift,
it's how much u make it look like u lift
$hady
Din vægt: 30kg
Din vægt: 30kg
Progress to next rank:
70%

Postby Cutler » Oct 25th, '11, 10:34

Clauzen wrote:Er for nyligt begyndt på morgen cardio, inden morgenmaden og er pænt glad for det da jeg føler min energi resten af dagen er i top. Men har læst flere steder at det skader mere end det gavner i forhold til muskel massen, så tænkte om man kan forhindre noget af den skade ved at bruge BCAA eller noget inden???...

Du vil jo altid miste muskelmasse når du laver cardio, det forbrænder dog mere fedt om morgenen da dine depoter er tomme.
Tag en shaker efter Cardio så du ikke mister for meget muskelmasse. ;-)

Off-topic
Shady du har skrevet til mig kan jeg se.
jeg kan nemlig ikke svare over pm så kan du ikke lige skrive herover :-)
Cutler
Din vægt: 20kg
Progress to next rank:
78%

Postby JabberTM » Oct 25th, '11, 11:15

Cutler wrote:

Du vil jo altid miste muskelmasse når du laver cardio, det forbrænder dog mere fedt om morgenen da dine depoter er tomme.

Off-topic

Så må jeg fandme mistet meget muskel masse. Har godt nok haft dyrket meget cardio ;)
Spiser man rigtigt på de rigtige tidspunkter vil jeg mene det er minimalt man mister masse især med lidt aas indenbors. Man kan faktisk tage muskel masse på under cut i perioder
Test og Deca fuck jeg bliver mega.
JabberTM
Bodybuilder in Making!
Bodybuilder in Making!
Progress to next rank:
47%

Postby Cutler » Oct 25th, '11, 11:50

Du vil da være enig i mig i at når man dyrker cardio er det ikke kun muligt at smide fedtet? :)
Cutler
Progress to next rank:
78%

Postby JabberTM » Oct 25th, '11, 14:56

Cutler wrote:Du vil da være enig i mig i at når man dyrker cardio er det ikke kun muligt at smide fedtet? :)

Hvis du spiser rigtigt så vil det være minimalt eller lig nul masse der ryger :-)
Selvfølgelig er det muligt man kan miste masse men man kan spise så man ikke mister :D
Test og Deca fuck jeg bliver mega.
JabberTM
Bodybuilder in Making!
Bodybuilder in Making!
Progress to next rank:
47%

Postby Cutler » Oct 25th, '11, 20:53

JabberTM wrote:
Cutler wrote:Du vil da være enig i mig i at når man dyrker cardio er det ikke kun muligt at smide fedtet? :)

Hvis du spiser rigtigt så vil det være minimalt eller lig nul masse der ryger :-)
Selvfølgelig er det muligt man kan miste masse men man kan spise så man ikke mister :D

Hmm ja det kan man vel ;-)
Cutler
Progress to next rank:
78%

Postby Bedal » Oct 25th, '11, 21:07

Tror kun man kan cutte uden at tabe muskelmasse hvis man er on.
Tabte selv en hel del da jeg gik amok med cardio og rigtig kost.
Bedal
+++ MZ Pro Stalker +++
+++ MZ Pro Stalker +++

Postby Definition » Oct 31st, '11, 19:43

Bedal wrote:Tror kun man kan cutte uden at tabe muskelmasse hvis man er on.
Tabte selv en hel del da jeg gik amok med cardio og rigtig kost.

Ja man vil vel tabe lidt, men når man har fedt på kroppen er det jo også sværere at se hvad der er egentlig masse, og hvad der nu bare er glucose fyldte muskler plus fedt .. altså synes jeg læser om mange folk der ikke tør cutte, netop fordi de er så bange for at miste alt deres værdifulde "masse" som i virkeligheden nu bare mest er fedt der sad nogenlunde godt sammen med muskler som trivedes og så store ud på en kost med mange carbs.
Definition
Din vægt: 15kg
Din vægt: 15kg
Progress to next rank:
16%

Postby Johnson » Nov 18th, '11, 11:06

Ved godt det er lidt off-topic, håber det går...

Skal selv til og i gang med morgen cardio, for første gang :shock:

Hvor lang tid er optimalt at bruge på det...? Hvis jeg stadig skal være frisk, så har jeg ca. 1 time om morgenen, inden job osv., men er det nok...?

Og jeg skal ikke spise inden, vel...?

På forhånd tak..

/Johnson
What comes around, goes around!
Johnson
Progress to next rank:
46.9%

Postby n00p » Nov 18th, '11, 17:24

Mht. morgen cardio er det jo ret individuelt hvad man gør i den henseende.. Personligt er jeg en DØR til morgen Cardio, hvorimod træningen helst skal ligge så tidligt som muligt..

MEn godt råd der vist er gældende uanset om det er cardio eller styrketræning.. Start roligt ud! Derved undgår du overbelastninger med følgevirkninger i form af skader = øv!
Skal du have lagt billeder online, send da venligst mail til th3n00p@gmail.com
så sørger jeg for de kommer online ASAP.
--------------------------------------------------
http://www.giyf.com/
n00p
Bodybuilder in Making!
Bodybuilder in Making!
Progress to next rank:
36.7%

Postby BANNED » Nov 21st, '11, 18:05

Cutler wrote:

Off-topic

Man bør faste i 2 timer efter endt cardio, måske kun indtage en smule protein. INGEN carbs. Carbs nedsætter forbrændingen, og du forbrænder en hel masse i timerne efter cardio.
Quoter lige noget jeg skrev et andet sted:

Morgenmad som f.eks er low-fat vil sænke din forbrænding resten af dagen, ligesom et måltid der består af over 50% carbs vil have samme effekt.
Stresshormonet Kortisol peaker i kroppen cirka når man vågner. Kortisol nedbryder kropsvæv, f.eks muskelvæv. Det sker dog kun hvis de rigtige signaler er til stede - øget insulin og kortisol.
Hvad sker der så når du spiser en røvfuld mælk, proteinpulver, havregryn osv som er fyldt med kulhydrat?
Nemlig, kroppen går i et katabolsk 'mode' og brænder muskelmasse.

Hvis Kortisol er alene til stede, uden forhøjet insulin, vil kroppen helst forbrænde fedt. Og det ønsker vi.
Kortisolniveauet falder hen af formiddagen, og det er faktisk grunden til mange faster de første par timer de er vågne.

Ved at holde styr på protein, fedt og kulhydrat kan man faktisk dyrke morgencardio uden rigtig at brænde muskelmasse, som jabber også skriver.
"What do I do? I’m a bodybuilder & yeah, it’s a job. Only the day doesn’t start at 9 & it won’t end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It’s not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

Velkommen til MuscleZone.dk !

>> For hjælp, smid en email til: admin@musclezone.dk <<
BANNED
Admin
Admin

Postby Brænder-børge » Nov 22nd, '11, 19:46

BANNED wrote:
Cutler wrote:

Off-topic

Man bør faste i 2 timer efter endt cardio, måske kun indtage en smule protein. INGEN carbs. Carbs nedsætter forbrændingen, og du forbrænder en hel masse i timerne efter cardio.
Quoter lige noget jeg skrev et andet sted:

Morgenmad som f.eks er low-fat vil sænke din forbrænding resten af dagen, ligesom et måltid der består af over 50% carbs vil have samme effekt.
Stresshormonet Kortisol peaker i kroppen cirka når man vågner. Kortisol nedbryder kropsvæv, f.eks muskelvæv. Det sker dog kun hvis de rigtige signaler er til stede - øget insulin og kortisol.
Hvad sker der så når du spiser en røvfuld mælk, proteinpulver, havregryn osv som er fyldt med kulhydrat?
Nemlig, kroppen går i et katabolsk 'mode' og brænder muskelmasse.

Hvis Kortisol er alene til stede, uden forhøjet insulin, vil kroppen helst forbrænde fedt. Og det ønsker vi.
Kortisolniveauet falder hen af formiddagen, og det er faktisk grunden til mange faster de første par timer de er vågne.

Ved at holde styr på protein, fedt og kulhydrat kan man faktisk dyrke morgencardio uden rigtig at brænde muskelmasse, som jabber også skriver.

det vil sige vi skal droppe gryn om morgen og æde nogen hele æg eller hvordan banned :) ?
face your fear.

https://www.youtube.com/watch?v=WMUXw8J2Kto
Brænder-børge
Moderator
Moderator

Postby BANNED » Nov 22nd, '11, 21:34

Det kommer jo an på hvad formålet er. Det er ikke nødvendigvis en skidt ting at sænke forbrændingen - f.eks når man bulker. Men da jeg backloadede for eksempel, der fastede jeg to timer efter jeg vågnede, og derefter hed den netop æg og f.eks bacon :)
"What do I do? I’m a bodybuilder & yeah, it’s a job. Only the day doesn’t start at 9 & it won’t end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It’s not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

BANNED
Admin
Admin

Postby Brænder-børge » Nov 22nd, '11, 22:50

BANNED wrote:Det kommer jo an på hvad formålet er. Det er ikke nødvendigvis en skidt ting at sænke forbrændingen - f.eks når man bulker. Men da jeg backloadede for eksempel, der fastede jeg to timer efter jeg vågnede, og derefter hed den netop æg og f.eks bacon :)

nej men vi vil vel ikke have kroppen "går i katabolsk mode" :) ?
face your fear.

Brænder-børge
Moderator
Moderator

Postby BANNED » Nov 23rd, '11, 09:13

Nej helt sikkert. Dog ved jeg ikke hvor slem graden af katabolisme er, eller hvor længe denne periode varer. All in all, så gå efter så lidt carbs som muligt om morgenen :)

Ved til gengæld at kortisol og insulin er et solidt debat-emne mange steder, og at kortisol er en væsentlig faktor når det handler om hypertrofi. Se f.eks link herunder.

http://www.thinkmuscle.com/articles/jalali/cortisol.htm

BANNED
Admin
Admin

Postby Brænder-børge » Nov 23rd, '11, 17:35

BANNED wrote:Nej helt sikkert. Dog ved jeg ikke hvor slem graden af katabolisme er, eller hvor længe denne periode varer. All in all, så gå efter så lidt carbs som muligt om morgenen :)

Ved til gengæld at kortisol og insulin er et solidt debat-emne mange steder, og at kortisol er en væsentlig faktor når det handler om hypertrofi. Se f.eks link herunder.

http://www.thinkmuscle.com/articles/jalali/cortisol.htm

kan det have så meget at når man er fyldt med AAS og peptider :) ?

men jeg har det faktisk også bedst de dage hvor jeg får et par scrambled eggs + en stegt pølse end de dage hvor jeg får gryn :)
face your fear.

Brænder-børge
Moderator
Moderator

Postby Quadzilla » Nov 23rd, '11, 19:11

What the fuark, så ingen carbs om morgenen, men ren og skær FAT AND PROTEINS? :D
Dont get high on your own supply
Quadzilla
Forum Junkie!
Forum Junkie!
Progress to next rank:
8.6%

Postby BANNED » Nov 23rd, '11, 19:42

Ved ikke så meget om hvordan ligningen ændrer sig når man smider peps og aas i mixet. Men kunne forestille mig at testosteron og kortisol har et vist indspil på hinanden.

Jep, sund fedt og protein er altid at foretrække :)

BANNED
Admin
Admin

Return to Motion og kondi