!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Løbetræning

Løb, cardio, kredsløbstræning - her bør din tråd smides

Løbetræning

Postby Tyrenakken » Jan 15th, '12, 19:00

Er der nogen af jer derude der løber som en del af jeres cardio?

Jeg er lige startet på det som en del af min, og jeg ved ikke helt hvad problemet er, men jeg skal op på 10-11km/t for rigtigt at kunne holde det ud....løber jeg langsommere føles det tungt og ubehageligt...det betyder jo så desværre også at jeg løber kortere distancer...

Tror måske en del af problemet kan være at jeg føler kommer for tæt på "kontrolpanelet" hvis jeg løber i et langsomt tempo, og så koncentrerer jeg mig om det....

Skal jeg bare acceptere at jeg skal løbe med et konstant tempo der hedder 10.5 og så opbygge det ud fra det, eller er der nogle teknikker der kan hjælpe mig til at løbe længere strækninger med lavere tempo?
Hvad sker der hvis man:
-Spiser en mælkesnitte?

Alle ved det, men ingen taler om det...
Tyrenakken
Din vægt: 10kg
Progress to next rank:
26%

Re: Løbetræning

Postby -Thomas- » Jan 16th, '12, 17:30

Du høj kan jeg forestille mig? Jeg havde samme problem da jeg startede med det skide løb, løb også bedst ved 10km/t. har vænnet mig til ved længere distancer at kunne løbe 7-8 km/t.

Ellers løb noget interval, 7-8 km lunte tempo og så skru den op på 12-14 km/t og gi den gas :)
-Thomas-
Din vægt: 2.5kg
Din vægt: 2.5kg
Progress to next rank:
22%

Postby Tyrenakken » Jan 16th, '12, 21:33

Jeg er 180cm...så helt galt er det jo ikke...

men prøver noget interval og se om jeg kan få det til at virke... :)
Hvad sker der hvis man:
-Spiser en mælkesnitte?

Tyrenakken
Progress to next rank:
26%

Postby Fubar » Jan 17th, '12, 21:32

er det ikke bare at løbe de 10-11 km/t?? Du bliver jo hurtigt bedre og kan øge distancen...
Fubar
Din vægt: 25kg
Din vægt: 25kg
Progress to next rank:
58%

Postby Tyrenakken » Jan 22nd, '12, 03:02

Jo det er det måske nok egentlig...det er jo heller ikke et overdrevent højt tempo kan jeg forstå...føler bare det er som at starte med at spurte fra start af...hehe...
Hvad sker der hvis man:
-Spiser en mælkesnitte?

Tyrenakken
Progress to next rank:
26%

Postby Crackerjack » Apr 20th, '12, 19:45

Nu kan man jo også vælge at løbe ude i naturen. Det er på sigt langt mere inspirerende. De første 10 gange er altid lidt hårde, men så finder man rytmen, og de fleste bliver afhængige af løb udenfor, hvis de kommer over den magiske 6 ugers grænse. Jeg bruger løb til at holde en konstant lav bf.
Hvis man kigger på ALLE fittness atler og pro-bodybuildere, så finder man ikke nogen, der laver under 20 min cardio om dagen i snit.

For ikke så længe siden, læste jeg et interview med den efterhånden gamle Lou Ferigno. Han laver stadig 40 min cardio - HVER DAG!
Crackerjack
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
98%

Postby BANNED » Jun 30th, '12, 08:32

Crackerjack wrote:Nu kan man jo også vælge at løbe ude i naturen. Det er på sigt langt mere inspirerende. De første 10 gange er altid lidt hårde, men så finder man rytmen, og de fleste bliver afhængige af løb udenfor, hvis de kommer over den magiske 6 ugers grænse. Jeg bruger løb til at holde en konstant lav bf.
Hvis man kigger på ALLE fittness atler og pro-bodybuildere, så finder man ikke nogen, der laver under 20 min cardio om dagen i snit.

For ikke så længe siden, læste jeg et interview med den efterhånden gamle Lou Ferigno. Han laver stadig 40 min cardio - HVER DAG!

Amen brother!

Jeg bruger KUN løb når jeg skal lave cardio.. Det er langt det mest effektive hvis man ser på effekt kontra puls, hvis man kan sige det sådan.
Jeg har det på samme måde - kan ikke løbe langsomt uden at det føles klodset og som om jeg nærmest bremser mig selv. For mig er det et spørgsmål om tilvænning, fordi jeg ikke er vant til det. Efter 4-5 gange er jeg inde i rytmen og det hjælper ENORMT at time ind- og udåndinger med dine skridt. Det giver mig måske 1-2km længere distance før pause at time det på det måde, og jeg syrere heller ikke til på samme måde. Det handler måske om at flytte fokus, i dont know..
"What do I do? I’m a bodybuilder & yeah, it’s a job. Only the day doesn’t start at 9 & it won’t end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It’s not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

Velkommen til MuscleZone.dk !

>> For hjælp, smid en email til: admin@musclezone.dk <<
BANNED
Admin
Admin

Postby jensj » Mar 20th, '15, 21:38

For mig er løbetræningen ikke bar træning men min måde at koble af i hverdagen... Høretelefonerne i ørerne og ud i naturens friske luft og jeg er ellers ikke et friluftsmenneske!!!! Det holder ens stress niveau nede og giver masser af overskud i hverdagen...
Tøj til mænd se [url]her[/url]
jensj
Progress to next rank:
6.1%

Postby casj_75 » Jan 19th, '16, 11:53

Umiddelbart tror jeg 10-11km/t passer meget godt, men hvad er dit mål? er det at løbe hurtigere eller er det at løbe længere?
Jeg løber selv en del som afveksling til min stærketræning, men interval træning er godt til at forøge din hastighed over en given distance.
casj_75
Progress to next rank:
22.4%

Return to Motion og kondi