!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Løbeteknik

Løb, cardio, kredsløbstræning - her bør din tråd smides

Løbeteknik

Postby Jens viking » Jul 12th, '12, 18:11

Jeg tænkte om nogen af jer der løbetræner, har måtte ændre sin løbestil, fordi i lander direkte på hælen?
Jeg har set en masse klip om det på youtube, og læst en del artikler, der alle siger det samme, for/mellemfods løb er vejen væk fra skinnebensbetændelse.
Jeg har ikke prøvet det endnu, for det kræver en anden type sko, nike free, eller five finger, men jeg skal helt klart have dem bestilt (Nike free, man ligner en idiot med fivefinger) og prøvet det af.
Jeg har altid troet at man med en løbetest der viste i hvilken grad ens pronation var i, og med den rigtige støtte i mit tilfælde på indersiden af foden, og i hælen, kunne overkomme skinnebensbetændelse. Men ikke en skid har det hjulpet, og jeg har prøvet alt !

http://www.motion-online.dk/fora/index. ... opic=56037
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi må tilbage til de tider, hvor en kvindes værd, blev målt i det brænde hun kunne hugge !!!!
Jens viking
Din vægt: 2.5kg
Progress to next rank:
18%

Re: Løbeteknik

Postby MrAnonynom » Jul 12th, '12, 20:43

Jeg gør det med mine almindelige løbesko, handlede for mig om at vænne mig til det og træne de muskler op der bliver brugt til at dreje foden
Opdagede jeg kunne løbe længere end før og det føltes mere flydende.
Tester man for sand i fissen på BB.dk?

Har du overhoved læst på enmet eller spiller du bare ditlev med dit helbred??? - Snuden

"If fat could turn to muscle, we would have a lot of Mr. Olympias out there, given the rate of obesity in western society!"
MrAnonynom
Moderator
Moderator

Postby Jens viking » Jul 12th, '12, 20:47

MrAnonynom wrote:Jeg gør det med mine almindelige løbesko, handlede for mig om at vænne mig til det og træne de muskler op der bliver brugt til at dreje foden
Opdagede jeg kunne løbe længere end før og det føltes mere flydende.

Så det kan godt lade sig gøre uden at købe sko med en plan sål?
Jeg skal op og prøve i morgen, inden jeg køber nye løbesko igen i hvert fald.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi må tilbage til de tider, hvor en kvindes værd, blev målt i det brænde hun kunne hugge !!!!
Jens viking
Progress to next rank:
18%

Postby MrAnonynom » Jul 13th, '12, 23:47

Ja sagtens, handler bare om at vænne sig til at lande på hælen eller i midten så løbet får den flydende bevægelse. Tager dog 2-3 gange lige at vænne sig til men så længe man husker det så bliver det en vane. Løber kun sådan nu
Tester man for sand i fissen på BB.dk?

Har du overhoved læst på enmet eller spiller du bare ditlev med dit helbred??? - Snuden

"If fat could turn to muscle, we would have a lot of Mr. Olympias out there, given the rate of obesity in western society!"
MrAnonynom
Moderator
Moderator

Postby Jens viking » Jul 14th, '12, 08:32

MrAnonynom wrote:Ja sagtens, handler bare om at vænne sig til at lande på hælen eller i midten så løbet får den flydende bevægelse. Tager dog 2-3 gange lige at vænne sig til men så længe man husker det så bliver det en vane. Løber kun sådan nu

Jeg prøvede det igår, og det gik faktisk fint, men jeg skulle lige minde mig selv på det nogle gange.
Men jeg kunne i den grad mærke på mine læg og skinnebens muskler at jeg løb anderledes end jeg plejer.

havde du problemer med skinnebensbetændelse før?
Jens viking
Progress to next rank:
18%

Postby Jens viking » Jul 27th, '12, 16:42

Har brugt teknikken i et stykke tid nu, men jeg får stadig ondt i mine skinneben.
Mine hofter og knæ begynder også at gøre lidt ondt.

What to do?????

Jeg vejer cirka 107kg pt.
Skal jeg skære ned til 100kg, og prøve at løbe igen? Eller tror I jeg skal længere ned?
Jens viking
Progress to next rank:
18%

Postby Cutler » Oct 30th, '12, 21:58

Hvorfor vil du løbe?
Er det for at tabe dig ville jeg vælge andet, da dine knæ og led ikke er så stærkt udfordret.. Hvis du har dårlige led og knæ i forvejen, dont do it.
Men prøv at tabe dig yderligere og begynd at løbe igen, evt Crosstrainer, Cykling, Trappe osv. :-)
Cutler
Din vægt: 20kg
Din vægt: 20kg
Progress to next rank:
78%

Postby onguard » Jun 23rd, '13, 15:50

Hvis du træner i et center hvor de tilbyder spinning, vil jeg helt klart anbefale det...

Jeg spinner regelmæssigt, og for mig er det ikke usædvanligt at brænde 1000 kcal + af på en "session".
I'm Gonna Go Asbjørn Riis On Your Ass!!!
onguard
Din vægt: 15kg
Din vægt: 15kg
Progress to next rank:
80%

Postby Larsen87 » Sep 17th, '13, 08:17

Ville helt sikkert også prøve en anden træningsform i stedet for - cykling / spinning er fedt og ikke så hårdt for dine led. Og man kan hurtigt se resultater efter spinning :)
Styrketræning ville også være optimalt - træn dine muskler op til at kunne klare den belastning det er at løbe
// Larsen - 8 år :D
Larsen87
Din vægt: 0.5kg
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
6.1%

Return to Motion og kondi