!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE


OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator


Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Sætte fedtprocenten ned! (kvinde)

Løb, cardio, kredsløbstræning - her bør din tråd smides

Sætte fedtprocenten ned! (kvinde)

Postby Pernillenulle » Apr 8th, '13, 16:41

Hej derude!

Jeg har et lille problem. Jeg har trænet i ca. halvandet år, og sidste år fik jeg en løbeskade på begge knæ, da jeg
var i færd med at træne op til et halvmarathon. Løbeskaderne har jeg stadig, og går til fysioterepeut.
Nu da jeg er en kvinde, har jeg jo en tildens til fedtdepoter hist og her, og jeg ved godt appelsinhud osv. er
afhængig af generne. Godt nok er jeg en slank pige, men efter over et års træning, er jeg ikke lille mere ;)
Jeg vejer 55 kg og er 170 cm høj. Jeg har fået opbygget godt med muskler, men mine ben kan ikke være med mere.
Jeg havde været på smertestillende i ca. 6 måneder, hvor jeg løb og trænede på fuld skrue (meget dumt).
Det er nu et par måneder siden, jeg stoppede med smertestillende og startede på min genoptræning.

Jeg kunne godt tænke mig, at få min fedtprocent ned inden det bliver sommer og bare i det hele taget, så mine ben kan følge
lidt med min overkrop - så det alligevel kan blive lidt symetrisk! Jeg styrketræner 5-6 gange om ugen, cykler på
kondicykel hver - hveranden dag og så prøver jeg, at få min røv i svømmehallen i ny og næ. Min fysioterepeut
har tilladt, at jeg cykler og svømmer - og det plejer ikke at være et problem med smerterne.
Det skal lige siges, at jeg spiser godt, og varieret. Jeg har "glutenallergi", så jeg spiser primært råvarer.
Det motiverer mig til at spise sundt. Og hvis det er en ordentlig stram kostplan, der skal til, at benene
kan følge med oveni i en masse svømning mm. så tager jeg også den kamp op!

MEN! jeg tænkte, om der var nogen, der har idéer til hvordan jeg kan sætte min forbrænding ekstra op og
dermed tabe lidt fedt på benene, UDEN at fucke mine knæ fuldstændig op igen?

Hilsen Pernille :geek:
NO PAIN - NO GAIN !!
User avatar
Pernillenulle
Din vægt: 0.5kg
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
79.6%
 
Posts: 40
Joined: May 12th, '12, 23:52

Re: Sætte fedtprocenten ned! (kvinde)

Postby Kermit_ » Jun 21st, '13, 22:52

Desværre kan man jo ikke punkt forbrænde(tabe sig et enkelt sted på kroppen), man er nødt til at indtage mindre kalorier end man bruger. Når man indtager mindre kalorier end man plejer vil man desværre også tabe muskelmasse over hele kroppen, det er en balance gang som de fleste bodybuildere kæmper med at finde!
User avatar
Kermit_
Din vægt: 5kg
Din vægt: 5kg
Progress to next rank:
18%
 
Posts: 159
Joined: Jun 10th, '12, 19:20
Location: Esbjerg

Re: Sætte fedtprocenten ned! (kvinde)

Postby jjdenmark » Aug 2nd, '13, 11:31

Umiddelbart virker det til, at det er din kost du skal se nærmere på.

Med alt den varieret træning, kan jeg ikke se, at du kan optimere meget på det område - måske træne en smule mindre og kører en tilpasset diæt.

Har du haft kontakt med en af de professionelle personlige trænere ? De kender ogte til et par tricks.

Omkring dine ben, kan jeg kun fra egene erfarringer forslå mere cykling, men med lange distancer frem for bakker og spurt. Det giver meget slanke ben hos mænd, men ermåske lidt en udfordring med dine skader.
jjdenmark
Din vægt: 0.5kg
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
4.1%
 
Posts: 3
Joined: Aug 2nd, '13, 11:26

Re: Sætte fedtprocenten ned! (kvinde)

Postby dragen2 » Aug 24th, '13, 23:27

Interval træning har personligt hjulpet på mig (kvinde)

Kør HIIT, det er effektivt!
dragen2
Din vægt: 0.5kg
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
71.4%
 
Posts: 36
Joined: Jun 6th, '11, 11:29

Re: Sætte fedtprocenten ned! (kvinde)

Postby Larsen87 » Sep 17th, '13, 08:13

Jeg har selv haft problemer med et knæ og der var cykling en virkelig god måde at få trænet, uden at leddene og især knæet blev overanstrengt. Min fys foreslog også svømning, meeeen, er ikke så tit jeg er i nærheden af en svømmehal.. :)
Men lad være med at træne videre, hvis du er i smerter - du kan komme til at have ondt i årevis efter sådan en skade, taler af erfaring
// Larsen - 8 år :D
Larsen87
Din vægt: 0.5kg
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
6.1%
 
Posts: 4
Joined: Sep 16th, '13, 13:34


Return to Motion og kondi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest