!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

pige = træning og kost råd.

Løb, cardio, kredsløbstræning - her bør din tråd smides

pige = træning og kost råd.

Postby diva » Jul 26th, '11, 13:00

Hej drenge.

Jeg har nu trænet i et par måneder og har fået smidt 10 kg ved få ændringer. Men nu er jeg klar til at "forme" kroppen og komme af med resten af fedtet. Mit mål er en helt trimmet og markeret krop.
Vægten lyder lige nu på 64 kg og højde 170 cm.

Mit "nye" træningsprogram ser således ud dagligt undtagen søndag:
30 min Stepmaskine
20 min gå/løbe (hastighed 6.7 eller 10.0)
10 min crosstrainer

Styrketræner hver muskelgruppe hver anden dag.

Kosten lyder på 1200 kcal ca.
Morgenmad kl.13: 1 stk mørkt rugbrød, 1 mellemlagreret ost og vand
Frokost kl.16: ris med lidt kylling f.eks.
Træner mellem kl. 18-21 ca.
Aftensmad kl.22.30: tomat, agurk, tun og iceberg.
Natmad kl.2: et stk mørkt rugbrød.

Har I nogle gode tips eller kommentar, må I gern komme med dem.
Jeg vil også gern have lidt råd ang proteiner (da jeg er total nybegynder) :D
diva
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
59.2%

Re: pige = træning og kost råd.

Postby Built2last4ever » Jul 26th, '11, 13:54

Hvor gammel er du og bevaeger du dig meget rundt paa dit job.. Altsaa er det et stillestaaende eller meget fysisk kraevende job???

Lige som det ser ud nu, vil jeg ikke kommentere meget paa tingene, men saa snart jeg har de sidste facts, saa skal jeg nok komme med noget kontruktivt kritik...

Vil umiddelbart mene, at hvis du vil have en tonet, muskuloes krop, altsaa en flot og traenet krop, saa skal du sgu nok have lidt mere mad ind... men kom med de sidste facts og info, saa ser vi paa det...

Du traener hver dag -altsaa cardio - dog ikke soendag og hver anden dag styrketraening af hele kroppen - altsaa et fullbody program??? Forstod jeg den rigtigt??? Hvor mange gange bliver det til saa 3 eller 4 gange i ugen??

Hvad angaa proteiner... Hmmm hvad vil du vide... Hvordan en fordeling skal vaere over dagen, for at opnaa dine maal, eller hvordan?? Eller vil du bare vide hvad de goer for dig osv...
Proteiner er kort sagt byggeklodser for dine muller og carbs er benzin og fedt er limen der holder det hele sammen og skal indtages, for at du fungere optimalt... Bla bla bla bla... Der er meget man kan fortaelle her, men laes lidt om det selv ogsaa :D

Husk paa, at hvis man gerne vil tones og have markeret muller (ikke noedvendigvis store, men bare markeret), altsaa hvis man skal udvikle sin krop, skal den have proteiner, carbs og fedt i de rigtige maengder... Nu har du tabt dig, saa nu skal du se paa kosten igen og maaske lave den om, for at faa bygget det op du gerne vil have bygget om... Der skal mad til at udvikle. Der skal byggeklodser til mullerne og benzin til at drive motoren og fedt til at holde det hele sammen... Jo jo... noget i den stil... :D :D

Naa, men nok om det...

Giv os lige lidt mere info.... Og husk, lad vaer at snyd med hvor meget du bevaeger dig ud over din traening.. Regn paa det og giv os det mest praecise tal.. du snyder nemlig kun dig selv... :D :D

Tror umiddelbart du skal have lidt mere mad, men det er bare en ide jeg har... ;) Vil du tabe dig, saa sult dig, vil du tone og fylde "huller" ud, saa skal du have lidt mere mad...
"Do as i say, not as i do."

Quote: Monion

We salute you on a daaaaaaily...
Built2last4ever
V.I.P
V.I.P

Postby diva » Jul 26th, '11, 14:20

Tusind tak for dit svar :D
Jeg er 21 år og nej det er ikke et fysisk ”hårdt” arbejde, bruger min tid i bilen i nattetimerne (vagt). Hehe jeg snyder ikke med min bevægelse :P for ligger ærligt talt i sofaen fra jeg står op indtil jeg smutter til træning.
Dog kan jeg indrømme at jeg nogle gange bar ikke kan klare crosstrainer til sidst :)

Det bliver 3 gange om ugen mht. styrketræningen. Så ja det hedder vist fullbody program.

Jeg har læst en del om proteiner, shakes osv. Men jeg har jo stadig en del fedt jeg skal af med, så ved ikke om jeg skal begynde på de shakes til morgenmad og efter træning osv. For jeg skal jo cutte ned og have fedtet væk og kæmper virkelig hårdt oppe i centeret med cardiotræningen. Grunden til at jeg er så fast på træningen er at jeg er meget utålmodig, og vil gern se resultater hurtigt, derfor går jeg amok med træningen og kosten.
Det skal lige siges at grunden til min vægtstigning var medicin og ikke forkert livstil osv. Så min vægt har været stabil de sidste 6-8 år indtil medicinen kom.
Og jeg er HELT enig med det du skriver til sidst med hensyn til ny kostplan efter fedtet, det er nemlig derfor jeg er lidt i tvivl om jeg skal begynde på protein osv. når jeg stadig har lidt fedt jeg skal af med.

Håber du fik svar :D
diva
Progress to next rank:
59.2%

Postby Preference » Jul 26th, '11, 15:55

Drenge, nu skal i lige huske at en kvinde krop afviger fra jeres egen, på langt de fleste punkter.

Diva, jeg vil meget gerne hjælpe dig yderligere, hvis du ikke føler at nedenstående er tilstrækkeligt.

Lav en ændring i din kost, så du får ca. 150 g kulhydrat på træningsdage. Ikke mere ikke mindre. Ud over det, så ram 200g protein og 30-40g fedt. Alting skal være fra rigtigt mad.

På ikke træningsdage skal du holde kulhydrater så tæt på 0g som du kan, Maks 10g. Spis kun kød og grøntsager. Dette inkluderer selvfølgelig også dage med cardiotræningen.

diva wrote:Tusind tak for dit svar :D
Jeg er 21 år og nej det er ikke et fysisk ”hårdt” arbejde, bruger min tid i bilen i nattetimerne (vagt). Hehe jeg snyder ikke med min bevægelse :P for ligger ærligt talt i sofaen fra jeg står op indtil jeg smutter til træning.
Dog kan jeg indrømme at jeg nogle gange bar ikke kan klare crosstrainer til sidst :)

Det bliver 3 gange om ugen mht. styrketræningen. Så ja det hedder vist fullbody program.

Jeg har læst en del om proteiner, shakes osv. Men jeg har jo stadig en del fedt jeg skal af med, så ved ikke om jeg skal begynde på de shakes til morgenmad og efter træning osv. For jeg skal jo cutte ned og have fedtet væk og kæmper virkelig hårdt oppe i centeret med cardiotræningen. Grunden til at jeg er så fast på træningen er at jeg er meget utålmodig, og vil gern se resultater hurtigt, derfor går jeg amok med træningen og kosten.
Det skal lige siges at grunden til min vægtstigning var medicin og ikke forkert livstil osv. Så min vægt har været stabil de sidste 6-8 år indtil medicinen kom.
Og jeg er HELT enig med det du skriver til sidst med hensyn til ny kostplan efter fedtet, det er nemlig derfor jeg er lidt i tvivl om jeg skal begynde på protein osv. når jeg stadig har lidt fedt jeg skal af med.

Håber du fik svar :D
Preference
Din vægt: 50kg -> next rank: BB Wannabe!
Din vægt: 50kg -> next rank: BB Wannabe!
Progress to next rank:
36%

Postby Bedal » Jul 26th, '11, 16:53

Dit kcal indtag på 1200 kcal er vist udemærket. Har selv en dame der spiser deromkring. Dog får hun mere protein end dig.

De ændringer jeg ville lave :

Skift rugbrød ud med Bruneris / Grov pasta / Kartofler i stedet. Der er sukker i rugbrød.
De ris du spiser til din kylling, husk de skal være brune.
Få så lidt kcal som muligt til din natmad, du skal ikke har et overskud af kcal når du skal sove, det du ikke får brugt sætter sig på dine fedt depoter. Jeg spiser selv Gulerødder inden jeg skal sove, så føler jeg mig mæt, får massere af fibre og minimum af kcal.
Få minimum 140 gram protein om dagen
Bedal
+++ MZ Pro Stalker +++
+++ MZ Pro Stalker +++

Postby diva » Sep 1st, '11, 12:38

Bedal wrote:Dit kcal indtag på 1200 kcal er vist udemærket. Har selv en dame der spiser deromkring. Dog får hun mere protein end dig.

De ændringer jeg ville lave :

Skift rugbrød ud med Bruneris / Grov pasta / Kartofler i stedet. Der er sukker i rugbrød.
De ris du spiser til din kylling, husk de skal være brune.
Få så lidt kcal som muligt til din natmad, du skal ikke har et overskud af kcal når du skal sove, det du ikke får brugt sætter sig på dine fedt depoter. Jeg spiser selv Gulerødder inden jeg skal sove, så føler jeg mig mæt, får massere af fibre og minimum af kcal.
Få minimum 140 gram protein om dagen

Jamen spiser på arbejdet så har du evt. et andet alternativ til rugbrød? for ELSKER rugbrød.
ja det ved jeg mht natmaden, dog er det lidt svært pga arbejdstiderne.

UNDSKYLDER MIT SENE SVAR, var lige nødsaget til at rejse nordpå pga dødsfald i familien.
diva
Progress to next rank:
59.2%

Postby Definition » Oct 1st, '11, 12:43

diva wrote:Hej drenge.

Jeg har nu trænet i et par måneder og har fået smidt 10 kg ved få ændringer. Men nu er jeg klar til at "forme" kroppen og komme af med resten af fedtet. Mit mål er en helt trimmet og markeret krop.
Vægten lyder lige nu på 64 kg og højde 170 cm.

Mit "nye" træningsprogram ser således ud dagligt undtagen søndag:
30 min Stepmaskine
20 min gå/løbe (hastighed 6.7 eller 10.0)
10 min crosstrainer

Styrketræner hver muskelgruppe hver anden dag.

Kosten lyder på 1200 kcal ca.
Morgenmad kl.13: 1 stk mørkt rugbrød, 1 mellemlagreret ost og vand
Frokost kl.16: ris med lidt kylling f.eks.
Træner mellem kl. 18-21 ca.
Aftensmad kl.22.30: tomat, agurk, tun og iceberg.
Natmad kl.2: et stk mørkt rugbrød.

Har I nogle gode tips eller kommentar, må I gern komme med dem.
Jeg vil også gern have lidt råd ang proteiner (da jeg er total nybegynder) :D

Her er et det bedste tip... Træn mere. Altså bare fortsæt med hvad du gør. Kroppen ændrer ikke bare udseende så hurtigt.

Måske spis lidt mere kcal.. Og drop produkter som rugbrød og ris og få grøntsager der fylder mere.. og så kun spis ris og rugbrød et par gange om ugen.

Tålmodighed længe leve... ;)
Definition
Din vægt: 15kg
Din vægt: 15kg
Progress to next rank:
16%

Postby Hisoka » Oct 6th, '11, 20:57

Her er mit råd...
Følg skuffens råd...

Det er den hurtigste vej til dit mål :)
Instagram : Min pik er lille og næste gang jeg bryder reglerne bliver jeg banned
Hisoka
BB Trainée +
BB Trainée +
Progress to next rank:
22.3%

Return to Motion og kondi