!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE


OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator


Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

For meget cardio?

Løb, cardio, kredsløbstræning - her bør din tråd smides

For meget cardio?

Postby spitzer89 » Oct 21st, '15, 16:13

Vi dyrker lige ud i det :)

Jeg træner styrketræning 4 gange i ugen og efter hvergang laver jeg enten 20 min HIIT løb eller svømmer i 20 min ca. 600-750 m.
Derudover så cykler jeg og går, hvor end jeg skal hen og det er i snit 20-30 min cykling hver dag i løbet af en ugen, i nogle uge er det kun 20 min pr. dag og i andre er det op mod 40 min pr. dag.

Min træningsrutine med 4 x stykre og 4 x HIIT/Svømning har stået på i snart 3 måneder, men synes efterhånden som tiden går at jeg bliver mere og mere træt og mister motivationen til at træne alene ved tanken om efterfølgende cardio.

Så spørgsmålet er om jeg bare pylre lidt og mangler noget motivation eller om jeg laver for meget cardio?
spitzer89
Din vægt: 2.5kg
Din vægt: 2.5kg
Progress to next rank:
20%
 
Posts: 110
Joined: Jun 16th, '14, 14:26

Re: For meget cardio?

Postby Forced » Oct 21st, '15, 17:07

Det lader umiddelbart til at det er selve tanken om cardio, der gør dig træt end den egentlige cardio (Afhængig af den form du er i..). Jeg løber 3-4 gange ugentligt a 1+ time(r) oved siden af et 2-split,der trænes 4 gange ugentligt. Jeg cykler som dig når jeg skal rundt, og føler egentlig ikke konditionstræningen gør mig træt. Jeg kan naturligvis være udmattet efter en dag med løb/styrketræning, men er af den overbevisning at det samlet set bidrager til en følelse af større energi til min hverdag.
User avatar
Forced
Din vægt: 2.5kg
Din vægt: 2.5kg
Progress to next rank:
20%
 
Posts: 110
Joined: Jun 14th, '11, 22:10

Re: For meget cardio?

Postby jernmyre » Dec 15th, '15, 20:50

Jeg har efter flere års tung vægttræning med held inkorporeret løb i min træning. Jeg har gjort dette uden at miste styrke og samtidigt smidt en masse fedt på maven.

Efter min opfattelse er det noget pis at sige, at man ikke kan forbedre sit løb/kondition og samtidigt vægttræne for at blive stærkere- man skal blot gribe det rigtigt an.

Her er de principper, der har bibeholdt min gode styrke og samtidigt givet mig en cooper test på lige knap 3000 m med en kropsvægt på 82 kg(172 høj).

1. Træn styrke og kondition/løb på seperate dage. Dvs. aldrig samme dag. Dette er almindelig kendt træningsteori.
2. Træn dit løb KORT OG HÅRDT eksvis. 4x600 m 1-2 gange om ugen. Varier din distance, men aldrig over 1000 m ad gangen.
For at kunne løbe uden at få skader og specielt hvis du kommer tung og vægttrænet er du nødt til at bygge din løbeform op stille og roligt eksvis ved at løbe på tid og langsomt over 2 mdr bygge op til at kunne løbe 1 time om ugen effektivt.

SOm sagt har jeg oplevet store kosmetiske fordele, men jeg har saftsuseme også oplevet, at jeg restituerer hurtigere og aldrig er øm og stiv i kroppen mere næste dag efter et tungt vægttræningspas(og jeg træner ben og ryg HVER gang jeg træner)
User avatar
jernmyre
Din vægt: 0.5kg
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
0%
 
Posts: 1
Joined: Apr 18th, '14, 06:44


Return to Motion og kondi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron