MuscleZone Forums • View topic - Bedste fat-burner kombi?
!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Bedste fat-burner kombi?

Løb, cardio, kredsløbstræning - her bør din tråd smides

Bedste fat-burner kombi?

Postby BANNED » Jun 2nd, '11, 10:14

Aner INTET om cardio, så bær over med mig :)

Men der er mange forskellige måder at optimere sin forbrænding på, og vil lige høre hvad i gør og synes?

Det jeg tænker: Moderat puls i tyve min, hver morgen i fasted tilstand. F.eks cross trainer eller let løb.

Bring the guldkorn!
"What do I do? I’m a bodybuilder & yeah, it’s a job. Only the day doesn’t start at 9 & it won’t end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It’s not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

Velkommen til MuscleZone.dk !

>> For hjælp, smid en email til: admin@musclezone.dk <<
BANNED
Admin
Admin

Re: Bedste fat-burner kombi?

Postby Big Daddy » Jun 2nd, '11, 10:53

Jeg vil da lige komme med mit guldkorn. Skal lige understrege at om der er nogen fordel ved min måde at komme igennem cardio på, det aner jeg ikke, men jeg føler godt for det.

Jeg HADER cardio, men det er jo sommer, og fedtet skal af, så dyrker da en lille time et par gange i ugen. Men varriere mest muligt, for det ikke bliver for kedeligt. Den hedder gerne dette:

20 min på cyklen
20 min på crosstrainer
10 min på romaskine
10 min på løbebånd (På 7,5km/t 3-4% incl)
Pain is temporary, glory is internall, the choices you make will follow you forever...
Big Daddy
BB Trainée +
BB Trainée +
Progress to next rank:
49.7%

Postby Brænder-børge » Jun 4th, '11, 10:52

BANNED wrote:Aner INTET om cardio, så bær over med mig :)

Men der er mange forskellige måder at optimere sin forbrænding på, og vil lige høre hvad i gør og synes?

Det jeg tænker: Moderat puls i tyve min, hver morgen i fasted tilstand. F.eks cross trainer eller let løb.

Bring the guldkorn!

efter lidt snak med Karla, har jeg fået af vide at at man ikke skal starte ud med cardio hver dag, istedet så starter man ud med 2 x 50 min (eller deromkring) om ugen og ser hvor langt ned man kan komme der, når man så ikke kan komme længere, så kan man enten øge tiden, eller sætte en ekstra dag på, også kører det igen. grunden til det er vel at kroppen bliver konditioneret til at vænne sig til den der mængde også skal man vel op på endnu længere tid hverdag før der sker noget igen. hvis i forstår :D
face your fear.

https://www.youtube.com/watch?v=WMUXw8J2Kto
Brænder-børge
Moderator
Moderator

Postby Jyde » Jun 4th, '11, 16:47

synes clen er super til cut, med samtidig morgenløb i fasted tilstand som du nævner, og med koffein. Personligt ville jeg dyrke mere end kun 20 min cardio :) det har i hvertfald virket for mig.
Skuffen rådgav mig hvad jeg skulle gøre, og det har gjort underværker på kort tid, det var sindssyg hårdt, men resultaterne er mere eller mindre vedvarende.. når først hvalpefedtet på maven er væk, kommer det ikke ikke på samme måde igen sys jeg :D
Jyde
Din vægt: 2.5kg
Din vægt: 2.5kg
Progress to next rank:
16%

Postby Definition » Jun 7th, '11, 09:36

Yes fasted cardio efter morgen kaffen.. Det er toppen!!

Spørgsmålet er så om du vil æde lige bagefter, eller vente med det..

Og let løb er nu også rart alligevel... når du først når det punkt hvor du stille og roligt efter de 4-5 km kan mærke det begynder at kilde i baghovedet. Det er en ret lækker følelse synes jeg. Jeg er også meget glad for at sprinte i fasted tilstand efter jeg er varmet op, der skal jeg dog have mad lige bagefter, hvor imod jeg tit venter lang tid med maden efter slow and steady cardio.
Definition
Din vægt: 15kg
Din vægt: 15kg
Progress to next rank:
16%

Postby Big Daddy » Jun 7th, '11, 10:25

Nå drenge bær lige over med mig, men har lige fået noget ny viden her. :D
- Kildeangivelse kan jeg måske lige smide ind senere.

Men det går simpelthen ud på at din FFA er styret af din puls, og IKKE sværhedsgraden af dit cardio.
- Forbrænder vi så ikke mere ved at løbe end feks. at gå? Jo, absolut, men ikke nødvendigvis mere fedt, men bare både fedt og muskel. For stresser vi kroppen med HIT-cardio som mange jo har det med at gøre, hvor man tonser afsted, så danner kroppen simpelthen et protein, som vil være med til at nedbryde din muskelmasse, og tære på den.

Ved en rask gåtur, kan du sagtens ramme tæt på den samme fedtforbrænding som ved løb og andet, men du kan undgå at komme i en katabolsk tilstand.

(Håber det var til at forstå)
Pain is temporary, glory is internall, the choices you make will follow you forever...
Big Daddy
BB Trainée +
BB Trainée +
Progress to next rank:
49.7%

Postby Brænder-børge » Jun 7th, '11, 14:28

yes daddy ! det kører jeg også selv efter, min puls ligger kun på 110 - 130 under cardio :)
face your fear.

Brænder-børge
Moderator
Moderator

Postby Perez » Jun 7th, '11, 15:55

Jyde wrote:synes clen er super til cut, med samtidig morgenløb i fasted tilstand som du nævner, og med koffein. Personligt ville jeg dyrke mere end kun 20 min cardio :) det har i hvertfald virket for mig.
Skuffen rådgav mig hvad jeg skulle gøre, og det har gjort underværker på kort tid, det var sindssyg hårdt, men resultaterne er mere eller mindre vedvarende.. når først hvalpefedtet på maven er væk, kommer det ikke ikke på samme måde igen sys jeg :D

Er det nogle guldkorn vi andre må høre? :)
Perez
Din vægt: 50kg -> next rank: BB Wannabe!
Progress to next rank:
27%

Postby Bedal » Jun 7th, '11, 19:28

Brænder-børge wrote:yes daddy ! det kører jeg også selv efter, min puls ligger kun på 110 - 130 under cardio :)

Har du fået resultater med det ?

Jeg gir den MAAX gas med cardio, og der får jeg gode resultater, men fuck det er hårdt.
Bedal
+++ MZ Pro Stalker +++
+++ MZ Pro Stalker +++

Postby mj9220 » Jun 7th, '11, 19:48

har også den erfaring at lav intensitet i lang tid giver meget bedre end høj intensitet i kort tid. hvilket jo også passer med alt teori på området :)
Dog vælger jeg selv 30 min løb efter morgenmad, da dette både giver lidt kondition og mere "velvære" end en lang gåtur/langsom løb på tom mave. Men nu har jeg også flået fedtet af i løbet af foråret med T4 og clen ;)
mj9220
Din vægt: 10kg
Progress to next rank:
0%

Postby Brænder-børge » Jun 8th, '11, 10:03

Bedal wrote:
Brænder-børge wrote:yes daddy ! det kører jeg også selv efter, min puls ligger kun på 110 - 130 under cardio :)

Har du fået resultater med det ?

Jeg gir den MAAX gas med cardio, og der får jeg gode resultater, men fuck det er hårdt.

rigtig gode, fasted-cardio med den HR der også med ghs+clen/t3 så er det altså en rigtig god combo til at rive noget fedt af :)
face your fear.

Brænder-børge
Moderator
Moderator

Postby KarlaTurnoSnitter » Jun 19th, '11, 10:14

rolig nu drenge, det er sku ik bar at fyre den af for at opnå best fedt forbrænding.
når vi snakker FAT BURN, så er der en del faktore der spiller ind,

Men jeg ville starte ud med 2 x om ugen, 45 - 50 min er fint, ram en puls på en 110 - 120 ca, altså det vi kalder medium intesitet,
den kan svinge lidt alt efter alder, men de fleste cardio maskiner har de her fine skemaer hvor der står hvad ens medium puls CA kan være alt efter ens alder,,

øg så enten tiden eller smid en ekstra dag ind når det begynder at stagnere lidt,
ingen grund til at fyre den af med 5 dage om ugen, og så efter en måned så sker der ikke så meget,,
for så skal du op og dyrke cardio flere timer om dagen , og hvem faen gider det ? :)

jeg dyrker selv kun cardio 2 x ugentligt lige pt, har jeg gjort i en 3 måneder, og det er først nu her hvor jeg måske skal oppe den ldit, men der sker stadig noget, så tar den lidt hen af vejen...
KarlaTurnoSnitter
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
8.2%

Postby Mr.P » Jun 19th, '11, 16:39

mj9220 wrote:har også den erfaring at lav intensitet i lang tid giver meget bedre end høj intensitet i kort tid. hvilket jo også passer med alt teori på området :)
Dog vælger jeg selv 30 min løb efter morgenmad, da dette både giver lidt kondition og mere "velvære" end en lang gåtur/langsom løb på tom mave. Men nu har jeg også flået fedtet af i løbet af foråret med T4 og clen ;)

må man spørge hvor meget du tabte dig at t4/clen og på hvor lang tid? :)
Mr.P
Bodybuilder in Making!
Bodybuilder in Making!
Progress to next rank:
13.3%

Postby mj9220 » Jun 20th, '11, 02:10

Mr.P wrote:
mj9220 wrote:har også den erfaring at lav intensitet i lang tid giver meget bedre end høj intensitet i kort tid. hvilket jo også passer med alt teori på området :)

ca 10 kg på 6 uger. kunne ha været mere, men var ikke særlig god til at holde min diæt. Kørte 500 mg test e sammen med, det var rigeligt til at holde på muskelmasse og styrke.
mj9220
Progress to next rank:
0%

Postby BANNED » Jun 20th, '11, 22:16

Mj, har du en fornemmelse af hvor meget der var væske og hvor meget reel fedt du tabte? Kørte du diæt på en særlig måse, eller brugte du bare en standard cut plan?
"What do I do? I’m a bodybuilder & yeah, it’s a job. Only the day doesn’t start at 9 & it won’t end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It’s not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

Velkommen til MuscleZone.dk !

>> For hjælp, smid en email til: admin@musclezone.dk <<
BANNED
Admin
Admin

Postby mj9220 » Jun 20th, '11, 23:23

Synes det er meget svært at sige noget om hvor meget der var fedt og hvor meget der var væske. Men det var nok til at smide 16 cm om taljen, gik fra 98 til 82 cm. og det er en fremgang der er til at se.

Diæten var reletiv simpel. 1000 kcal under ligevægt, højt protein og lavt kulhydrat indtag, faste de første 4 timer af dagen og morgen cardio.
mj9220
Progress to next rank:
0%

Postby Built2last4ever » Jun 20th, '11, 23:30

Less is more...

det beviser jo bare det ikke kraever en doktor grad at lave en kostplan og smide nogel gode kilo.. Under ligevaegt og simpelt sat op!

Sejt!! 16cm er sgu en sjat... Flot!!
"Do as i say, not as i do."

Quote: Monion

We salute you on a daaaaaaily...
Built2last4ever
V.I.P
V.I.P

Postby Mr.P » Jun 21st, '11, 10:55

mj9220 wrote:
Mr.P wrote:

ca 10 kg på 6 uger. kunne ha været mere, men var ikke særlig god til at holde min diæt. Kørte 500 mg test e sammen med, det var rigeligt til at holde på muskelmasse og styrke.

det er da meget godt hvis man tager i betragtning at testen nok også har givet et kilo eller to kg masse.
Mr.P
Bodybuilder in Making!
Bodybuilder in Making!
Progress to next rank:
13.3%

Postby mj9220 » Jun 21st, '11, 13:30

Built2last4ever wrote:Less is more...

det beviser jo bare det ikke kraever en doktor grad at lave en kostplan og smide nogel gode kilo.. Under ligevaegt og simpelt sat op!

Sejt!! 16cm er sgu en sjat... Flot!!

har forsøgt et par gang at smide nogle kg, og har fundet hvad der virker for mig. og clen og t4 kombien (clen og t3 er lige så godt, måske bedre) er rigtig god specielt sammen med faste morgen cardio.

tror dog ikke testen har givet mere muskel masse. med så meget fatburner og kcal underskud vokser man ikke.
mj9220
Progress to next rank:
0%

Postby Pelle » Aug 16th, '11, 09:33

Den med lav intensitet og lav hvilepuls har jeg også hørt før.. Og tror egentlig også på den..

Jeg er dog begyndt at gå meget op i Cross Fit / Cross Training, hvilket jo er eksplosiv træning og dermed præcis det modsatte :)

Men synes også det har en positiv virkning på fedtdepoterne! :D
Pelle
Progress to next rank:
20.4%

Postby MøffelBøffel86 » Aug 22nd, '11, 19:59

Man kommer ikke uden om at komme op i 85 % af ens maks puls.

Grunden til jeg vil mene det er optimalt, skyldes at jo højere puls jo flere sukkertransportører(glut4). Øgning af glut4 må også betyde en forbedring i insulinfølsomheden.

Bedre insulinfølsomhed = mere fedt kan frigives af cellerne.
Baaaah sagt der penguin!
MøffelBøffel86
Din vægt: 20kg
Progress to next rank:
92%

Postby Bedal » Aug 22nd, '11, 21:12

Har haft gode resultater med høj puls, men igen, ved jo ikke hvordan det var gået med lav puls.
Dog er der også røget lidt muskel masse af, men det tror jeg ikke kan undgåes medmindre man gider at bruge 3 ekstra måneder på det i forhold til mit mål.

Mit mål har været 600 kcal per time på cykel/ski maskine og højere på Løbebånd.
Bedal
+++ MZ Pro Stalker +++
+++ MZ Pro Stalker +++

Postby Preference » Aug 22nd, '11, 21:57

MøffelBøffel86 wrote:Man kommer ikke uden om at komme op i 85 % af ens maks puls.

Grunden til jeg vil mene det er optimalt, skyldes at jo højere puls jo flere sukkertransportører(glut4). Øgning af glut4 må også betyde en forbedring i insulinfølsomheden.

Det kommer man nemt ud over - det handler trods alt stadig om en kombi af cardio og diæt. Hvis du f.eks. kører en low til no carb diæt nogle dage om ugen, samt evt. energi underskud, vil dette ligeså vel have en effekt på insulinfølsomheden og høj-puls cardio behøver ikke være nødvendigt. På en bulk plan hvor der indtages seriøse mængder energi og carbs næsten hver dag, har dog god effekt af at blive kombineret med høj-puls cardio 1-2 gange om ugen, men det samme mål.

Desuden er der et par fysiologisk ukorrekte ting ved din post, men det tror jeg de fleste spotter.
Preference
Progress to next rank:
36%

Postby MøffelBøffel86 » Aug 22nd, '11, 22:23

skuffen wrote:
MøffelBøffel86 wrote:Man kommer ikke uden om at komme op i 85 % af ens maks puls.

Det kommer man nemt ud over - det handler trods alt stadig om en kombi af cardio og diæt. Hvis du f.eks. kører en low til no carb diæt nogle dage om ugen, samt evt. energi underskud, vil dette ligeså vel have en effekt på insulinfølsomheden og høj-puls cardio behøver ikke være nødvendigt. På en bulk plan hvor der indtages seriøse mængder energi og carbs næsten hver dag, har dog god effekt af at blive kombineret med høj-puls cardio 1-2 gange om ugen, men det samme mål.

Desuden er der et par fysiologisk ukorrekte ting ved din post, men det tror jeg de fleste spotter.

Please korrekt me?
Baaaah sagt der penguin!
MøffelBøffel86
Progress to next rank:
92%

Postby Mr.P » Aug 23rd, '11, 11:20

skuffen wrote:

hvor lav er en low carb dag? hvor går grænsen ca.
Mr.P
Bodybuilder in Making!
Bodybuilder in Making!
Progress to next rank:
13.3%

Postby MrAnonynom » Oct 25th, '11, 11:26

Jeg tror en god måde at køre en slags cardio på er også helt klart cirkel øvelser

Hvor man laver en 6-7 øvelser af 3 sæt, så sætter det op til 4 sæt når det ikke er hårdt længere og så videre

Så skifter man øvelser ud og går forfra fra 3 sæt..
Skal jeg da helt klart prøve når det er på vej til sommertid
Tester man for sand i fissen på BB.dk?

Har du overhoved læst på enmet eller spiller du bare ditlev med dit helbred??? - Snuden

"If fat could turn to muscle, we would have a lot of Mr. Olympias out there, given the rate of obesity in western society!"
MrAnonynom
Moderator
Moderator

Return to Motion og kondi