!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Please kritiser hele min opsætning.

Specifikt om bulk! "As you add weight to the bar, you add food to the plate"

Please kritiser hele min opsætning.

Postby saphrox » Dec 21st, '19, 14:02

Jeg tager alt konstruktivt med kyshånd.

Jeg skal igang med "bulk" Her efter d. 16 januar ca, og jeg leder efter "fejl" og weakpoints i min træning, kost og aas.

LAd os starte med lidt stats:

Alder: 29
Højde 178cm
Vægt: 95kg
BF: 14-15% ish (Abs når der flexes og veins i skulder inder træning).

Kost:
3200 kcal
210 protein
170 fats
210 carbs

Jeg prøver tit at ramme 250 protein, men må være ærlig og sige at 3 ud af 7 dage er jeg nok på 210.
Jeg bloater totalt i maven af carbs og fordøjer dem skidt, ergo bruger jeg fedt mere i min kost.

OG jeg arbejder ved skrivebord meget af dagen.

Træningsplit;
Man: Ryg 15 sæt
TIr: Bryst/Skulder 9/6 sæt
Ons: Ben 18 sæt
Tor: Bi/Tri 9/9 sæt
Fre: Hvile
Lør: Lagging (skifter hver 10 uge med at træne en bodypart der halter, feks pt er det skuldre og ben)
Søn: Hvile

Repeat - jeg skriver ikke specefikke øvelser på fordi at jeg føler workload er vigtigere.
10 - 15 reps i alt, nogle gange 20 i enkelte sæt og andre sæt kan komme ned på 6-8, men det er 1-2 sæt ud af hele træningen.

AAS:
Tænker at køre:

E3.5D

400mg Test E
400mg Deca
Overvejer at smide 200mg Eq ind.

Altså

800 test
800 deca
400 Eq
EW

Det er det største jeg vil have kørt ever.

Er der nogle ting i synes er for meget/ for lidt eller bare dumt?

TAK :)
saphrox
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
73.5%

Re: Please kritiser hele min opsætning.

Postby TriHard » Dec 23rd, '19, 08:36

Hey

Fedt du åben for kritik og tager det som en hjælp!

Først og fremmest synes jeg vi mangler lidt info..
Træningserfaring
Ligevægtsindtag(Hvor mange kcal er du i plus ved dit bulk)
AAS historik, gerne info om tid siden sidste kur og hvad den indeholdte, evt. de 2 sidste.

Men ud fra det du skriver, så ligner det din makro fordeling ift. ernæring er fin - Tænker ikke du skal stresse for meget over om det 250 eller 210g protein om dagen du indtager.. Evt. drik en protein drik de dage det svært at komme op på 250.
uden at regne på det lyder din fordeling ca. på:
Protein 37%
Carbs 37%
Fedt 26%
Så du skal ikke være bange for at skifte endnu flere carbs ud med fedt imo.. Du kan sagtens have en kost der ligger på 30% fedt, hvis du altså holder styr på kcal.

Træningsdelen har jeg ikke så meget at sige til, udover du skal køre det som fungerer for dig og som kan holde din motivation oppe. Men husk fokus på øgning i vægt. Kører selv 10-15 reps, men hvis jeg kan tage 20, så ved jeg der skal mere vægt på :)

AAS:
Nu ved jeg ikke hvad du har kørt tidligere. Men de mængder du skriver er ekstremt høje og du skriver ikke hvor lang tid kuren skal vare?

Vil mene du vil kunne klare dig med halvdelen test og deca. Og endda droppe EQ helt..
Hvad er din begrundelse for at køre EQ? - Mener man normalt kører det i 600mg+ om ugen, sammen med en smule test.. Og man kører det i lange kure 16-20 uger agtigt, da det er meget langsomt virkende.

Men... Hellere start lavt, øg halvvejs.. Men aldrig gå over 1g om ugen... Men det selvfølgelig op til dig..

Hvad tænker du at køre af AI?
TriHard
Din vægt: 50kg -> next rank: BB Wannabe!
Progress to next rank:
63%

Postby saphrox » Dec 23rd, '19, 11:13

TriHard wrote:Hey

Fedt du åben for kritik og tager det som en hjælp!

Først og fremmest synes jeg vi mangler lidt info..
Træningserfaring
Ligevægtsindtag(Hvor mange kcal er du i plus ved dit bulk)
AAS historik, gerne info om tid siden sidste kur og hvad den indeholdte, evt. de 2 sidste.

Men ud fra det du skriver, så ligner det din makro fordeling ift. ernæring er fin - Tænker ikke du skal stresse for meget over om det 250 eller 210g protein om dagen du indtager.. Evt. drik en protein drik de dage det svært at komme op på 250.
uden at regne på det lyder din fordeling ca. på:
Protein 37%
Carbs 37%
Fedt 26%
Så du skal ikke være bange for at skifte endnu flere carbs ud med fedt imo.. Du kan sagtens have en kost der ligger på 30% fedt, hvis du altså holder styr på kcal.

Træningsdelen har jeg ikke så meget at sige til, udover du skal køre det som fungerer for dig og som kan holde din motivation oppe. Men husk fokus på øgning i vægt. Kører selv 10-15 reps, men hvis jeg kan tage 20, så ved jeg der skal mere vægt på :)

AAS:
Nu ved jeg ikke hvad du har kørt tidligere. Men de mængder du skriver er ekstremt høje og du skriver ikke hvor lang tid kuren skal vare?

Vil mene du vil kunne klare dig med halvdelen test og deca. Og endda droppe EQ helt..
Hvad er din begrundelse for at køre EQ? - Mener man normalt kører det i 600mg+ om ugen, sammen med en smule test.. Og man kører det i lange kure 16-20 uger agtigt, da det er meget langsomt virkende.

Men... Hellere start lavt, øg halvvejs.. Men aldrig gå over 1g om ugen... Men det selvfølgelig op til dig..

Hvad tænker du at køre af AI?

Jeg får rigeligt med protein shakes i løbet af ugen, snupper også en bar her og der.
Normalt spiser jeg den mængde mad som "clean" og forsøger at proppe så meget ekstra mad ind på.

Ligevægtsindtag er ca 2900-3000.
Jeg tæller det ikke så voldsomt da der er for mange faktore der spiller ind.
Feks. hvor meget man tygger maden, om den er blended, væske osv. osv.
Så jeg bruger det mest som en guideline.

Jeg spiser med sikkerhed mere end jeg forbrænder, men har tit svært ved at tage på med mindre jeg er 300-500+ kcal over .. det er som om at min forbrænder ryger helt i vejeret på bulk og desto mere jeg æder desto højere bliver den.
Og i og med at jeg er stillesiddende det meste af dagen, så er det svært at få den mad ned, derfor bruger jeg fedt i min kost, for det er lidt mindre i volumen end carbs oftest er :)
Så fedt er primært for faktisk at nå mit kcal mål hver dag.. med carbs går det bare ikke.

Mht. træningserfaring, så har jeg vel små 15 år..
10 år med krudt som har været "lala".
Og 6-8 måneder hvor jeg faktisk har fulgt en kostplan rigtigt :P (ja, man bliver klogere med tiden).

Mht. krudt.
Så føler jeg doserne virker ret fint for mig.
Mit sidste bulk lanede jeg på 100 kg fra 90, og efter væsken røg, bloated gik af osv. lå jeg på en 97kg, og nu nede omkring 96kg efter jeg har skåret lidt ned på maden da jeg prøver at smide lidt fedt inden næste omgang.

Jeg tror den sidste tur varede 12 uger. +/-
jeg forlængede fra 10 uger fordi jeg lå og nølede på 99kg og ville først off når jeg ramte 100 kg når jeg nu var så tæt på :P

EQ er mest fordi at det er ret mildt oveni deca og test.
VS nogle af dem der kører 600 mg tren, så får jeg ingen sides af dette.
Behøver ikke engang AI på den her cycle (måske er mit magnum krudt noget lort, har jeg mistænkt, skifter til phoenix i januar).
Man behøver jo hellerikke køre EQ i 20 uger for at det "virker", med et frontload på 3x ryger dit blodplasma op på peakværdi indenfor 2 uger, har siddet og regnet lidt på de forskellige estere så de peaker efter 2 uger.

Mht. AI som jeg skrev, så behøver jeg det ikke.
får lavet test mid cycle, og sidst var den så lav på E2 and jeg valgte kun at tilføje 12.5mg Aromasin EW.

DA jeg var yngrer hed den 1mg adex ED eller 1.25mg letro E3.5D, men med alderen konventere jeg bare ikke så voldsomt mere.

Tænker evt. at et lille picture kunne give lidt kalrhed på min fysik :)

67128184_941227376220215_4888364193428149758_n.jpg.9be3188397d9a35895b6513c383e0724.jpg
67128184_941227376220215_4888364193428149758_n.jpg.9be3188397d9a35895b6513c383e0724.jpg (25.11 KiB) Viewed 2252 times

Og mange tak for input :)
saphrox
Progress to next rank:
73.5%

Postby TriHard » Dec 23rd, '19, 12:17

saphrox wrote:Jeg får rigeligt med protein shakes i løbet af ugen, snupper også en bar her og der.
Normalt spiser jeg den mængde mad som "clean" og forsøger at proppe så meget ekstra mad ind på.

Jeg spiser med sikkerhed mere end jeg forbrænder, men har tit svært ved at tage på med mindre jeg er 300-500+ kcal over .. det er som om at min forbrænder ryger helt i vejeret på bulk og desto mere jeg æder desto højere bliver den.
Og i og med at jeg er stillesiddende det meste af dagen, så er det svært at få den mad ned, derfor bruger jeg fedt i min kost, for det er lidt mindre i volumen end carbs oftest er :)
Så fedt er primært for faktisk at nå mit kcal mål hver dag.. med carbs går det bare ikke.

Det lyder jo til du har ret godt styr på kosten - Spurgte netop til dit ligevægtsindtag, da jeg syntes 3200kcal lød en lidt for lidt. Hvis din mad er clean og så stor en del af din kost er protein, ser jeg ikke et problem i at lægge 3-500+ på en bulk. Som du nævner ryger din forbrænding i vejeret på bulk - Det gør det for de fleste da de næsten automatisk træner lidt hårdere og så optager dine celler mere fra kosten pga. roids..
Men ja når du har stillesiddende arbejde, så er carbs nogo i løbet af arbejdsdagen.. Det sætter sig alt for nemt. Jeg har også selv kontorarbejde og lever stort set af æg, tun(direkte fra dåsen), kylling, mandler og beef jerky :D Så når jeg kommer hjem æder jeg en masse rugbrødsmadder inden træning.

saphrox wrote:Mht. træningserfaring, så har jeg vel små 15 år..
Og 6-8 måneder hvor jeg faktisk har fulgt en kostplan rigtigt :P (ja, man bliver klogere med tiden).

Klart nok, perfekt.. Skulle bare lige sikre mig, du ikke var en af dem der lige har trænet i 2 år og taget 2 kure og så tror de har helt styr på det hele :D

Ja man bliver klogere! Da jeg startede ud, troede jeg skulle følge en kostplan som er mr. Olympia værdig. Fandt dog hurtigt ud af, det ikke var særlig hensigtsmæssigt, da jeg langt fra var lige så stor, eller trænede lige så intensivt :roll:

saphrox wrote:Mht. krudt.
Mit sidste bulk lanede jeg på 100 kg fra 90, og efter væsken røg, bloated gik af osv. lå jeg på en 97kg, og nu nede omkring 96kg efter jeg har skåret lidt ned på maden da jeg prøver at smide lidt fedt inden næste omgang.

jeg forlængede fra 10 uger fordi jeg lå og nølede på 99kg og ville først off når jeg ramte 100 kg når jeg nu var så tæt på :P

Behøver ikke engang AI på den her cycle (måske er mit magnum krudt noget lort, har jeg mistænkt, skifter til phoenix i januar).
Man behøver jo hellerikke køre EQ i 20 uger for at det "virker", med et frontload på 3x ryger dit blodplasma op på peakværdi indenfor 2 uger, har siddet og regnet lidt på de forskellige estere så de peaker efter 2 uger.

får lavet test mid cycle, og sidst var den så lav på E2 and jeg valgte kun at tilføje 12.5mg Aromasin EW.

DA jeg var yngrer hed den 1mg adex ED eller 1.25mg letro E3.5D, men med alderen konventere jeg bare ikke så voldsomt mere.

Er personligt tilhænger af længere kure.. 14uger minimum. Det giver kroppen bedre mulighed for at tilvænne sig den øgede muskelvækst, så den ikke finder det lige så "unaturligt" når du går off. Men 10kg på 12 uger er flot! især når du kun smed 3kg efterfølgende. Du må have haft styr på pct. osv.

Vi kan godt blive enige om, at EQ er mildere end tren ;) Men det er ikke en grund til at smide EQ ind i din kur, der i forvejen er ret ekstrem ift. dosis. Men fair nok, anerkender der er positive egenskaber ved EQ og måske jeg er galt på den. Har ikke selv personlig erfaring med det.. Syns bare det virker som overkill i dette tilfælde.

Det korrekt man ikke behøver køre i 20 uger før det virker - Men de fleste steder beskriver, der går ca. 5 uger før man mærker effekt. Så ved en 10 ugers kur, så har man brugt halvdelen af tiden blot på at komme i gang.. Så 5 uger mere ikke ret meget at køre på.. Kender ikke til, at man vil få effekt hurtigere ved et frontload.. Den slags ved jeg ikke så meget om..
TriHard
Progress to next rank:
63%

Postby saphrox » Dec 23rd, '19, 14:20

TriHard wrote:
saphrox wrote:Jeg får rigeligt med protein shakes i løbet af ugen, snupper også en bar her og der.

Det lyder jo til du har ret godt styr på kosten - Spurgte netop til dit ligevægtsindtag, da jeg syntes 3200kcal lød en lidt for lidt. Hvis din mad er clean og så stor en del af din kost er protein, ser jeg ikke et problem i at lægge 3-500+ på en bulk. Som du nævner ryger din forbrænding i vejeret på bulk - Det gør det for de fleste da de næsten automatisk træner lidt hårdere og så optager dine celler mere fra kosten pga. roids..
Men ja når du har stillesiddende arbejde, så er carbs nogo i løbet af arbejdsdagen.. Det sætter sig alt for nemt. Jeg har også selv kontorarbejde og lever stort set af æg, tun(direkte fra dåsen), kylling, mandler og beef jerky :D Så når jeg kommer hjem æder jeg en masse rugbrødsmadder inden træning.

Præcis, og carbs fungere bare ikke for mig.. for mange simple carbs og jeg begynder at få bøvl med østrogen, blodtryk og bloater totalt i mavesækken og får ondt.
Så fedt er mere min boldgade, især efter at have set john meadows tilgang til det, og det har virket super godt dette halve år jeg har brugt det.

saphrox wrote:Mht. træningserfaring, så har jeg vel små 15 år..

Klart nok, perfekt.. Skulle bare lige sikre mig, du ikke var en af dem der lige har trænet i 2 år og taget 2 kure og så tror de har helt styr på det hele :D

Ja man bliver klogere! Da jeg startede ud, troede jeg skulle følge en kostplan som er mr. Olympia værdig. Fandt dog hurtigt ud af, det ikke var særlig hensigtsmæssigt, da jeg langt fra var lige så stor, eller trænede lige så intensivt :roll:

Jeg havde også den dumme ide da jeg var knægt .. jeg ejede alle former for tilskud, pre, intra og postworkouts osv.
Blæste så mange penge af på primo, mast, anavar osv. af lort og kom ingen vejne desværre.
Men nej, er slet ikke ny på banen her :P
Jeg har bare altid mere været i sådan en "fuck boy" form... nok til at score damer og så fuck resten.
Men nu er de blod på tanden for at prøve noget seriøst ;)
Har altid læst meget om det, og har rimelig viden på området, har bare aldrig ville være rigtig stor før nu.
[/quote]

saphrox wrote:Mht. krudt.

Er personligt tilhænger af længere kure.. 14uger minimum. Det giver kroppen bedre mulighed for at tilvænne sig den øgede muskelvækst, så den ikke finder det lige så "unaturligt" når du går off. Men 10kg på 12 uger er flot! især når du kun smed 3kg efterfølgende. Du må have haft styr på pct. osv.

Vi kan godt blive enige om, at EQ er mildere end tren ;) Men det er ikke en grund til at smide EQ ind i din kur, der i forvejen er ret ekstrem ift. dosis. Men fair nok, anerkender der er positive egenskaber ved EQ og måske jeg er galt på den. Har ikke selv personlig erfaring med det.. Syns bare det virker som overkill i dette tilfælde.

Det korrekt man ikke behøver køre i 20 uger før det virker - Men de fleste steder beskriver, der går ca. 5 uger før man mærker effekt. Så ved en 10 ugers kur, så har man brugt halvdelen af tiden blot på at komme i gang.. Så 5 uger mere ikke ret meget at køre på.. Kender ikke til, at man vil få effekt hurtigere ved et frontload.. Den slags ved jeg ikke så meget om..

Jeg er også helt enig med dig her.. jeg vil sige det gælder for 80-90% af de fleste at længere kure fungere godt.
Jeg har det bare personligt selv sådan at jeg typisk får mere ud af at give den max gas i 6-10 uger, og som min insulin resistance begynder at stige pga alt den mad, så får jeg svært ved at spise, træne og sove generelt.
Så typisk efter 10-12 uger tager jeg en pause, til jeg mentalt er klar til en tur igen.

Det sidste år har jeg rykke mig en hel del på den her måde.

dosen her er også noget af det højeste jeg har kørt ever.
Plejede at køre 500 test og 3-400 deca.
Men jeg vil lige se om der sker noget andet ved de højere doser, og hvis ikke, så ved jeg med sikkerhed at mere krudt ikke er svaret :)
Planen er at smide 10 kg masse mere på i løbet af næste år og ligge på ca 105 kg, og så skrælle helt ned til 95kg igen og blive der med en BF omkring 10%.

Så er jeg tilfreds.

En figur ala Tom O'Coleman hvis du kender ham.
Er lige så høj og det hele, og han vejer ca 96 kg.
saphrox
Progress to next rank:
73.5%

Return to Bulk