!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Kreatin og aminosyrer

N.O produkter, protein pulver, gainer shakes, vitaminpiller osv..

Kreatin og aminosyrer

Postby Bonus78 » Mar 2nd, '20, 17:10

Hej alle

Jeg har altid taget kreatin lige for træning. Nu læser jeg på et forum fra en erfaren styrketræner. At det helst skal tages om morgenen på tom mave. Desuden har jeg før puttet kreatin i mine proteinpandekager, men har også læst, det ikke må varmes. Har derfor følgende spørgsmål.

1) Hvornår skal kreatin indtages.
2) Hvornår skal aminosyrer indtages
3) Må nogle af dem varmes
4) Hvor meget væskeophobning skal jeg påregne.
5) Kan man med fordel indtage det med noget der booster. Juice e.l.

Mvh Peter
Bonus78
Din vægt: 1.25kg
Progress to next rank:
8%

Re: Kreatin og aminosyrer

Postby Monion » Mar 2nd, '20, 18:49

Bonus78 wrote:Hej alle

Jeg har altid taget kreatin lige for træning. Nu læser jeg på et forum fra en erfaren styrketræner. At det helst skal tages om morgenen på tom mave. Desuden har jeg før puttet kreatin i mine proteinpandekager, men har også læst, det ikke må varmes. Har derfor følgende spørgsmål.

1) Hvornår skal kreatin indtages.
2) Hvornår skal aminosyrer indtages
3) Må nogle af dem varmes
4) Hvor meget væskeophobning skal jeg påregne.
5) Kan man med fordel indtage det med noget der booster. Juice e.l.

Mvh Peter

Hvis du brugte samme mængde energi på din kost og træning, så ville du opnår en mange dobling af den samlede effekt..
På top atleter kan man opnå op til 5% i styrke, i den alment trænede person ser man blot et hul i tegnebogen
Er det nødvendigt at bulke, eller kan man blot spise flere kalorier?
[inaktiv profil]
Monion
Moderator
Moderator

Postby TriHard » Mar 3rd, '20, 10:09

Anvender selv kreatin i cruise perioder - For at mindske den tabte styrke fra blast en lille smule, samt beholde lidt væske i kroppen..

1) Jeg har altid taget krea i min post-workout shake.. Det er det der anbefales i den guide Bodylab har.. https://www.bodylab.dk/indtage-kreatin.asp
2) Ved en korrekt kost med højt protein indhold, får du alle de aminosyrer du har brug for.. Så ikke nødvendigt som kosttilskud. Men hvis du nu har noget liggende - Så post-workout vil jeg mene.
3) Ved jeg ikke, men kan ikke så hvorfor det nødvendigt.. Enten smid kreation i dine aminosyrer eller din protein shake.. Eller bare med vand/juice eller whatever..
4) det individuelt, men nok et par kilo...
5) Ved jeg ikke, men tror jeg ikke.. Kan heller ikke se meningen med det, hvis du indtager korrekt dosis..
TriHard
Din vægt: 50kg -> next rank: BB Wannabe!
Progress to next rank:
63%

Postby Bonus78 » Mar 3rd, '20, 20:32

Hej Trihard.

Tak for svar.

Grunden til at jeg spørger om aminosyre og kreatin kan varmes er, at jeg af og til putter det og proteinpulver i pangekagedej eller lignende,- og så bliver det jo varmet op :)

Mvh Peter
Bonus78
Progress to next rank:
8%

Postby TriHard » Mar 4th, '20, 13:00

Bonus78 wrote:Hej Trihard.

Tak for svar.

Grunden til at jeg spørger om aminosyre og kreatin kan varmes er, at jeg af og til putter det og proteinpulver i pangekagedej eller lignende,- og så bliver det jo varmet op :)

Mvh Peter

Ja men det er der ingen grund til :) lad nu din uskyldige pandekagedej være og indtag det ved siden af i det du drikker ;)
TriHard
Progress to next rank:
63%

Postby Undertaker! » Mar 4th, '20, 14:08

Bonus78 wrote:Hej Trihard.

Tak for svar.

Mvh Peter

Det er ikke skide godt og varme det. Men igen - du dør ikk af det. En simpel google søgning giver svar på de fleste spørgsmål man har. Man lærer desuden selv noget nyt og bredere viden, end spørge den næste.
SQUAT ! OR DIE !
Undertaker!
Bodybuilder in Making!
Bodybuilder in Making!
Progress to next rank:
60%

Postby Ceasar » Mar 5th, '20, 11:27

Ret weird af bruge til madlavning - kaster bare en teske mængde ind i munden og skylder det ned. Tager 5 sekunder.
Men ja, opvarming af kreatin øger dens nedbrydningshastighed.

Image
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
47.7%

Return to Kosttilskud