!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Melatonin

N.O produkter, protein pulver, gainer shakes, vitaminpiller osv..

Melatonin

Postby Undertaker! » Oct 28th, '18, 09:22

3 mg 30 min inden sengetid. Det fint nok jaja...

Har læst om mange der har brugt det mange år. Men jeg er mest int i om ens tolerance stiger ? Det jo ik decideret medicin, så jeg er lidt i tvivl.

Bmw og Ceasar, i må da have fumlet med det ?
SQUAT ! OR DIE !
Undertaker!
Bodybuilder in Making!
Bodybuilder in Making!
Progress to next rank:
60%

Re: Melatonin

Postby Ceasar » Oct 28th, '18, 10:24

Selvfølgelig har jeg det :mrgreen:

Tager præcist 3mg pre-bed, det har jeg efterhånden gjort i et par år nu. Overvejer af købe 5-HTP og ZMA, men 5-HTP har ikke den samme evidens-baseret profil som Melatonin og ZMA er hit-n-miss.

Melatonin tolerance er et syndrome som nogle folk døjer med, selv uden indtagelse af disse doser. Men hvad man har konkluderet udefra studier, viser det sig at den er afhængig af ens proteinsyntese sjovt nok (Receptorer = proteinmolekyler). Så ja, man kan få en langsom melatonin metabolisme, som vil nedsætte ens virkning. Derfor er det vigtigt, at man timer ens melatonin korrekt - da en indtagelse 4 timer før søvn vil nedsætte ens receptorer og gøre det sværere at falde i søvn til sin egen naturlige mængde. Derimod hvis man tager det 30-min før sengetid vil man "kopiere" sin egen circadian rytme og vil således, ikke blive påvirket af denne desensitization, da den først 'muligvis' forekommer efter at man allerede er faldet i søvn. Derfor er det vigtigt at man følger en rytme som følge af indtagelse af Melatonin. :)

Plus, melatonin giver øget virkning ved højere doser, dog vil det også forudsagde længere varende desensitization. Så selvom at Melatonin ikke giftigt (Selv i 1g doser) skal man stadig holde sig i de lavere ender. Så aldrig nap 10mg, uden at du vil have lavere virkninger i gennem tid.
Melatonin er desuden også metaboliseret af CYP1A2, som kan bindes af grapefrugt juice, som vi kender fra Dbol :mrgreen:

The effects of melatonin on sleep are modest but do not appear to dissipate with continued melatonin use.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3656905/

After this melatonin clearance test, melatonin treatment was resumed with a considerably lower dose.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs ... 10.01283.x

The decrease in MT2 melatonin receptor number induced by melatonin (300 pM for 1 h) was reversible and reached almost full recovery after 8 h; however, after treatment with 10 nM melatonin full recovery was not attained even after 24 h.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15522910 (Ikke guld)

An inappropriate time schedule of melatonin administration could induce supraphysiological concentrations of the neurohormone and a desensitization of melatonin receptors.

http://journals.sagepub.com/doi/abs/10. ... %3Dpubmed&
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
47.7%

Postby Undertaker! » Oct 28th, '18, 10:35

Tak for svar mate
SQUAT ! OR DIE !
Undertaker!
Bodybuilder in Making!
Bodybuilder in Making!
Progress to next rank:
60%

Postby bmw-freak » Oct 29th, '18, 22:29

Min tolerance har ikke ændret sig 3mg fortsat efter mange år.
[inaktiv profil]
bmw-freak
Moderator
Moderator

Postby Undertaker! » Oct 30th, '18, 09:15

bmw-freak wrote:Min tolerance har ikke ændret sig 3mg fortsat efter mange år.

Det var også det jeg regnede med. Er søvnen så stadig ligeså god som i starten ?
SQUAT ! OR DIE !
Undertaker!
Bodybuilder in Making!
Bodybuilder in Making!
Progress to next rank:
60%

Postby Ceasar » Oct 30th, '18, 10:39

Læste lidt mere på det og det skulle lindre bivirkninger fra Winstrol i rotter - så det er næsten et must-have til cyklusser, selvom det ikke er direkte bevist i mennesker.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4261421/
This is the first time that the in vivo effects of melatonin treatment on stanozolol-induced cardiovascular side effects have been studied. Stanozolol induced bradycardia and significantly increased cardiac superoxide dismutase and catalase activities. Trained stanozolol-treated rats experienced an increase in blood pressure and relative heart weight, and they developed left cardiac axis deviation. Although melatonin did not prevent cardiac hypertrophy in exercised stanozolol-treated animals, it maintained blood pressure and cardiac catalase activity, and it prevented stanozolol-induced cardiac electrical axis deviation.

In conclusion, under our experimental conditions, chronic stanozolol administration induced mild cardiovascular side effects that were partly attenuated by melatonin treatment. However, these results showed that the combination of melatonin and exercise could minimize the stanozolol side effects in the cardiovascular system.
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
47.7%

Postby bmw-freak » Nov 2nd, '18, 23:04

Undertaker! wrote:
bmw-freak wrote:Min tolerance har ikke ændret sig 3mg fortsat efter mange år.

Det var også det jeg regnede med. Er søvnen så stadig ligeså god som i starten ?

Yups det fungere absolut som det skal.
[inaktiv profil]
bmw-freak
Moderator
Moderator

Postby bavianenjens » Jan 6th, '20, 18:24

Undertaker! wrote:3 mg 30 min inden sengetid. Det fint nok jaja...

Har læst om mange der har brugt det mange år. Men jeg er mest int i om ens tolerance stiger ? Det jo ik decideret medicin, så jeg er lidt i tvivl.

300 til 600 mcg ikke mere!
bavianenjens
Din vægt: 1.25kg
Din vægt: 1.25kg
Progress to next rank:
6%

Postby Monion » Jan 6th, '20, 21:54

bavianenjens wrote:
Undertaker! wrote:3 mg 30 min inden sengetid. Det fint nok jaja...

300 til 600 mcg ikke mere!

Hvad mener du?
Er det nødvendigt at bulke, eller kan man blot spise flere kalorier?
[inaktiv profil]
Monion
Moderator
Moderator

Postby TriHard » Jan 7th, '20, 10:34

Ceasar wrote:Selvfølgelig har jeg det :mrgreen:

Tager præcist 3mg pre-bed, det har jeg efterhånden gjort i et par år nu. Overvejer af købe 5-HTP og ZMA, men 5-HTP har ikke den samme evidens-baseret profil som Melatonin og ZMA er hit-n-miss.

Melatonin tolerance er et syndrome som nogle folk døjer med, selv uden indtagelse af disse doser. Men hvad man har konkluderet udefra studier, viser det sig at den er afhængig af ens proteinsyntese sjovt nok (Receptorer = proteinmolekyler). Så ja, man kan få en langsom melatonin metabolisme, som vil nedsætte ens virkning. Derfor er det vigtigt, at man timer ens melatonin korrekt - da en indtagelse 4 timer før søvn vil nedsætte ens receptorer og gøre det sværere at falde i søvn til sin egen naturlige mængde. Derimod hvis man tager det 30-min før sengetid vil man "kopiere" sin egen circadian rytme og vil således, ikke blive påvirket af denne desensitization, da den først 'muligvis' forekommer efter at man allerede er faldet i søvn. Derfor er det vigtigt at man følger en rytme som følge af indtagelse af Melatonin. :)

Plus, melatonin giver øget virkning ved højere doser, dog vil det også forudsagde længere varende desensitization. Så selvom at Melatonin ikke giftigt (Selv i 1g doser) skal man stadig holde sig i de lavere ender. Så aldrig nap 10mg, uden at du vil have lavere virkninger i gennem tid.
Melatonin er desuden også metaboliseret af CYP1A2, som kan bindes af grapefrugt juice, som vi kender fra Dbol :mrgreen:

Hmm.. Så burde jeg nok stoppe med at tage 9mg 1½ time før sengetid.. Synes bare ikke jeg havde nogen mærkbar effekt af 3mg, som jeg naturligvis startede med de første 14 dages tid?
TriHard
Din vægt: 50kg -> next rank: BB Wannabe!
Progress to next rank:
63%

Postby Ceasar » Jan 8th, '20, 20:43

Tager stadig Melatonin, men den viden er efterhånden røget lidt tilbage.

Mærkede du ingen effekt ved 3mg? Har du prøvet mindre?
Ved ærligt talt ikke nok om det lige nu, og om dine andre medikamenter påvirker det mate. Sorry to say :/
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
47.7%

Postby TriHard » Jan 9th, '20, 09:23

Ceasar wrote:Tager stadig Melatonin, men den viden er efterhånden røget lidt tilbage.

Mærkede du ingen effekt ved 3mg? Har du prøvet mindre?
Ved ærligt talt ikke nok om det lige nu, og om dine andre medikamenter påvirker det mate. Sorry to say :/

Har ikke prøvet mindre end 3mg - Også 1½ time før sengetid.
Det er helt ok - Tænker andre medikamenter spiller ind.

Prøvede at gå ned til 6mg ½ time før sengetid i går og det fungerede perfekt.

Tror min forventning til Melatonin har været fejlagtig fra start - Da det jeg forventede var søvnighed op til sengetid. Men forstå nu, at det nærmere giver bedre søvn, når man er faldet i søvn... Right?
TriHard
Progress to next rank:
63%

Postby Monion » Jan 9th, '20, 09:27

TriHard wrote:Tror min forventning til Melatonin har været fejlagtig fra start - Da det jeg forventede var søvnighed op til sengetid. Men forstå nu, at det nærmere giver bedre søvn, når man er faldet i søvn... Right?

Det er helt klart min oplevelse.
Jeg endte dog med at sove mindre en vanligt samt have udtalte synsforstyrrelser indtil jeg havde været vågen et par timer
Er det nødvendigt at bulke, eller kan man blot spise flere kalorier?
[inaktiv profil]
Monion
Moderator
Moderator

Postby TriHard » Jan 9th, '20, 15:38

Monion wrote:
TriHard wrote:Tror min forventning til Melatonin har været fejlagtig fra start - Da det jeg forventede var søvnighed op til sengetid. Men forstå nu, at det nærmere giver bedre søvn, når man er faldet i søvn... Right?

Det er helt klart min oplevelse.
Jeg endte dog med at sove mindre en vanligt samt have udtalte synsforstyrrelser indtil jeg havde været vågen et par timer

Okay, så vil jeg genoverveje om det overhovedet er noget jeg har behov for, da min udfordring ift. søvn er at falde i søvn, ikke selve søvnen.

Ja okay, det lyder ret ubehageligt og direkte farligt, hvis du skulle ud i trafikken, inden det var aftaget :shock:
TriHard
Progress to next rank:
63%

Postby GuldGraver » Sep 11th, '20, 18:52

Hvor er det bedste sted og købe Melatonin henne?
Jeg døjer p.t. med rigtig mange mareridt, som forstyrer min søvn. Jeg vågner 3-5 gange i løbet af natten.
Jeg har prøvet at tage melatonin før.. Men det var kort.

Hvor mange timer burde man "skulle sove" for, at melatoninen ikke gør mig træt/søvning, når jeg engang står op?

Jeg arbejder ude i trafikken, og er dybt afhængig af min alert-ness. Jeg skal være på hele tiden, når jeg først er mødt på arbejde.

Jeg læser mig frem til 30 minutter før senge tid. Men 1-3 mg? Burde jeg starte på 1 mg som begynder?

Jeg runder vidst alle spørgsmål her. Tusind tak til vedkommende, der kan svare mig på disse spørgsmål. :D
GuldGraver
Din vægt: 0.5kg
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
6.1%

Return to Kosttilskud