!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Indkøring eller fuld dose (Anavar)

Spørgsmål, svar og kuropsætninger

Indkøring eller fuld dose (Anavar)

Postby Mezzo » May 12th, '19, 09:06

Hej alle.
Jeg skal til at starte en anavar kur. Planen er 40mg dagligt i 6 uger.

Spørgsmålet er om man bare skal starte ud på 40mg fra dag ét, eller indkøres med eksempelvis 20mg i de første 2 uger og eventuelt nedtrapning til hhv. 20 og 10 mg i de afsluttende uger? Giver dette en hurtigere recovery hvis total mængden er den samme?

Hvad oplever i af fordele/ulemper ved hver metode?

Umiddelbart vil en kur med indkøring og nedtrapning forlænge kurens varighed med er par uger. Total mængden fastholdes dog..

Har tidligere kørt Dbol only og min sidste kur var også anavar only som jeg blev meget glad for (6år siden), og derfor ønsker jeg viden om den mest optimale/effektive måde:) dengang kørte jeg 50mg dagligt i 6 uger.

På forhånd tak
Mezzo
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
10.2%

Re: Indkøring eller fuld dose (Anavar)

Postby TriHard » May 13th, '19, 13:24

Hej

1: Vil aldrig anbefale en oral only kur af nogen art.. Det spild af tid og penge...
2: tilføj 250mg test E EW for langt bedre resultater...
3: 40mg ED er for lidt.. Du kan roligt fordoble det...
4: Ingen grund til at trappe op - Giv din krop et maximalt chock fra starten, det vil virke bedst. Det vil ikke hjælpe din recovery med at trappe ned med så små dosis og det også kun teoretisk, at det vil hjælpe ved højere dosis.
5: er ikke fan af korte kure.. Synes du skal fordoble længden af din kur til 12 uger.. I det mindste 10 uger.. Vil give langt bedre gains..
6: Husk PCT er altid nødvendigt, uanset hvad du kører. Også ved ana only kure... De lukker dig også ned.

Ja du kørte måske en dbol og en ana only kure da du var 18 og gik fra spagetti til pinde.. Men nu du voksen, så gør det ordentligt!
TriHard
Din vægt: 5kg
Progress to next rank:
78%

Postby Mezzo » May 14th, '19, 14:07

Sjovt du siger det, for jeg havde kraftigt overvejet at smide test e 250 EW på kuren. Men det har hovedsagligt været nåleskræk som har holdt mig væk må jeg indrømme, selvom lysten altid har været der. Efter at have talt med venner, set guides videoer af injection og læst mere på nettet så bliver det sådan:

1-12 Test e 250EW
1-8 anavar 20mg ED

Clomid 100/50/50/50
Nolva for en sikkerhedsskyld skulle der komme tegn på gyno.

Hvad siger i til opsætningen?

Ved godt det er en mild kur, men antager at det kan virke som en jomfru kur eftersom det er 6 år siden sidst. Hvad kan man forvente af gains ca?
Træner 3 gange om ugen, spiller firmafodbold 2-4 gange om måneden, samt svømning 1 gang hver anden uge.
173cm/75kg

Nogle bud på ca gains? Kosten har jeg været glad for længe og fastholdes til lidt over ligevægt.
Mezzo
Progress to next rank:
10.2%

Postby Monion » May 14th, '19, 16:18

Mezzo wrote:Sjovt du siger det, for jeg havde kraftigt overvejet at smide test e 250 EW på kuren. Men det har hovedsagligt været nåleskræk som har holdt mig væk må jeg indrømme, selvom lysten altid har været der. Efter at have talt med venner, set guides videoer af injection og læst mere på nettet så bliver det sådan:

1-12 Test e 250EW
1-8 anavar 20mg ED

Clomid 100/50/50/50

Ved godt det er en mild kur, men antager at det kan virke som en jomfru kur eftersom det er 6 år siden sidst. Hvad kan man forvente af gains ca?
Træner 3 gange om ugen, spiller firmafodbold 2-4 gange om måneden, samt svømning 1 gang hver anden uge.
173cm/75kg

Nogle bud på ca gains? Kosten har jeg været glad for længe og fastholdes til lidt over ligevægt.

Hvordan med PCT?

Du kan forvente fra -10 til +15kg
Er det nødvendigt at bulke, eller kan man blot spise flere kalorier?
Monion
Moderator
Moderator

Postby Mezzo » May 14th, '19, 17:02

PCT lyder på:
uge 14: Clomid 100mg/ED
15-17: Clomid 50mg/ED

Herudover nolva i nødstilfælde.

Denne efterkur virkede fint for mig efter Dbol dog supplerede jeg med nolva dengang da jeg fik ømme vorter (måske prone).

Målet er både kur og pct holdes simple og lavt doseret.

Ellers nogle inputs til cycle & pct? Eller er det bare go for it!

Evt. Nogen der har prøvet lignende kur som vil dele erfaringer?
Mezzo
Progress to next rank:
10.2%

Postby Monion » May 14th, '19, 19:16

Læs den her, så finder du ud af hvorfor din pct er mangelfuld :)
viewtopic.php?f=19&t=18
Monion
Moderator
Moderator

Postby Dalle » May 14th, '19, 20:08

Ja, lige præcis Test E og Anavar har jeg selv kørt. 20mg Anavar er fuldstændig spild af penge og tid, er ked af at sige det. Men jeg kan tillade mig at sige det, for jeg har selv gjort det. For din egen skyld ven, så drop det, og spar pengene
Dalle
Din vægt: 10kg
Progress to next rank:
32%

Postby TriHard » May 15th, '19, 12:01

Mezzo wrote:Sjovt du siger det, for jeg havde kraftigt overvejet at smide test e 250 EW på kuren. Men det har hovedsagligt været nåleskræk som har holdt mig væk må jeg indrømme, selvom lysten altid har været der. Efter at have talt med venner, set guides videoer af injection og læst mere på nettet så bliver det sådan:

1-12 Test e 250EW
1-8 anavar 20mg ED

Clomid 100/50/50/50

173cm/75kg

Fedt at høre du er åben for forslag :)

Stik dig i låret for mindst mulig eller slet ingen smerte - Der masser af guides på youtube.

Jeg skriver du skal fordoble din ana dosis, men du halverer den i din opsætning?? Så hellere tage det helt ud og køre test only.. Ellers skal du mindst op på 60mg ED, hvis det ikke skal være spild - Selv på en jomfru agtig kur - Det et meget mildt præparat...

Som Monion skriver, så er din PCT mangelfuld - Du skal ikke bare have nolva mod begyndende gyno - Det skal altid indgå i din pct - Se link fra Monion for forklaring. Derudover mangler du det nok vigtigste præparat i din PCT - Hcg... Ellers bliver din recovery alt for langsom og du vil miste gains.. Følg den opsætning Monion linker til, hvor du starter pct 11-14 dage efter sidste stik...

Alt efter om din kost spiller, så kan du forvente omkring +10-12kg vil jeg mene.. Noget af det vil du tabe efterfølgende, men det afhænger af din pct og aktivitet efter kuren..

En tommelfinger regel ift. kost er at du skal indtage 2-2.5g protein pr kilo kropsvægt. Så hvis du ligger mellem 150-200g om dagen, så du good.. Derudover så skal du ligge omkring 500cal over dit ligevægtsindtag hver dag..

Mit sidste råd er, at hvis du udelukkende har som mål at vokse - Så drop svømningen og skift det ud med endnu en træningsdag med tung styrketræning.. Ikke fordi svømning er en dårlig form for træning, men det bare ikke det som giver mest ift. muskelvækst.
TriHard
Progress to next rank:
78%

Postby Dalle » May 15th, '19, 14:50

Hvis du har en til at hjælpe dig, kan jeg altså også anbefale at stikke i røven, jeg bruger de blå nåle. Ingen smerte what so ever 8-)
Dalle
Progress to next rank:
32%

Postby Mezzo » May 15th, '19, 19:31

Tak for fine og konstruktive inputs.

1) Pct er der mange delte meninger om, den anbefalet her på siden fra banned virker yderst fornuftig. Dog er der meninger om at det måske er overkill efter en “mild” kur.

Da clomid er prøvet før og virkede godt på mig. Tænker jeg at holde mig generelt lavt med alle doser både hvad angår cycle og pct. Jeg får også nolva, så det kan evt være med i pct. Tænker lidt at hvis det virkede før så har det potentiale til at virke denne gang også. Umiddelbart så fastholdes pct som det ser ud pt. (Medmindre der er solide argumenter for at test 250mg EW skulle være værre end dbol 30mg ED?)

2) Grunden til at jeg går ned på anavar til 20mg er fordi at der er blevet tilføjet test istedet for anavar only. Hele planen var en mild kur. Tanken bag er at mærke selv efter mit eget sweet spot til evt næste kur.

Der er også flere studier derude som viser en forholdsvis stor effekt med lav dose anavar.

3) Har ikke planer om at andre skal hjælpe mig med inject. Umiddelbart tror jeg på selv at kunne klare det og i numsen selvom det kan være svært at gøre det selv? Kan forstå at det giver mindst smerter, inject med en blå nål skulle være mildest?

Derudover har jeg læst mig til at man kan putte sin vial i et glas med varmt/lunkent vand for bedre densitet i olien? Erfaringer med dette?

@Dalle: hvad var din oplevelse med test 250 og 20 anavar? Læser især mange steder at det ikke er nok en enkelt indsprøjtning om ugen. Hvordan oplevede du det, føltes det som en rutsjebane eller har man stadig nogenlunde værdier?
Mezzo
Progress to next rank:
10.2%

Postby Dalle » May 15th, '19, 21:37

Det er svært at gøre selv i røven, da (jeg ihvertfald) ikke kan dreje overkroppen så langt rundt så jeg kan nå med den anden hånd, og få aspireret. Om det er mildere med blå nåle tror jeg nu ikke, men det er nu bare for at komme dybt nok ind. Jeg har dog brugt de orange før til røven også, uden problemer, men altså nu blå. De orange bruger jeg stadig til lår.

Min erfaring med det var, at det ikke gav en skid, og det var spild af penge jeg havde taget dem. Jeg fik en omgang mere her i starten af året, men dem fik fruen, for hun får SÅ meget mere ud af dem, selv på 10-15mg, men man skal noget højere op som mand, og det er simpelthen ikke det værd at kører 20mg.

125mg Mandag og Torsdag kørte jeg. Jeg synes måske hellere at du så skulle få fat i noget Primobolan, hvis du absolut gerne vil ha noget mildt indover. 20ml, så kan du kører 200mg om ugen i 10 uger. Det er heller ikke meget, men tror klart det vil være bedre end 20mg Anavar. Så det altså hedder 250mg Test/ 200mg Primobolan. Og lur mig om 20mg Anavar til 4-6 uger, ikke koster det samme som 20ml Primo til 10 uger. Og det kan du bare skyde samme dag i samme sprøjter, så det er kun 2 stik om ugen. Nogen vil sikkert sige at det skal være hver 3. Dag og bla bla bla, men jeg har altid kørt Mandag/Torsdag med de lange Estere, uden problemer.

Jeg fik selv en flot og markeret krop på min første Primo Only kur, og har siden også kørt 250mg test og 200 Primo.
Dalle
Progress to next rank:
32%

Postby TriHard » May 16th, '19, 11:12

Mezzo wrote:Tak for fine og konstruktive inputs.

1) Pct er der mange delte meninger om, den anbefalet her på siden fra banned virker yderst fornuftig. Dog er der meninger om at det måske er overkill efter en “mild” kur.

Da clomid er prøvet før og virkede godt på mig. Tænker jeg at holde mig generelt lavt med alle doser både hvad angår cycle og pct. Jeg får også nolva, så det kan evt være med i pct. Tænker lidt at hvis det virkede før så har det potentiale til at virke denne gang også. Umiddelbart så fastholdes pct som det ser ud pt. (Medmindre der er solide argumenter for at test 250mg EW skulle være værre end dbol 30mg ED?)

2) Grunden til at jeg går ned på anavar til 20mg er fordi at der er blevet tilføjet test istedet for anavar only. Hele planen var en mild kur. Tanken bag er at mærke selv efter mit eget sweet spot til evt næste kur.

Der er også flere studier derude som viser en forholdsvis stor effekt med lav dose anavar.

3) Har ikke planer om at andre skal hjælpe mig med inject. Umiddelbart tror jeg på selv at kunne klare det og i numsen selvom det kan være svært at gøre det selv? Kan forstå at det giver mindst smerter, inject med en blå nål skulle være mildest?

Derudover har jeg læst mig til at man kan putte sin vial i et glas med varmt/lunkent vand for bedre densitet i olien? Erfaringer med dette?

@Dalle: hvad var din oplevelse med test 250 og 20 anavar? Læser især mange steder at det ikke er nok en enkelt indsprøjtning om ugen. Hvordan oplevede du det, føltes det som en rutsjebane eller har man stadig nogenlunde værdier?

1) Ja der er delte meninger om pct - Men den Banned anbefaler er der videnskabelig evidens for virker Så om du har erfaring eller ej med noget andet, så ville jeg mene du skal følge fakta og ikke fornemmelse, når du ikke har prøvet andet.
250mg test EW er hverken "værre" eller mildere end 30mg dbol nej.. Ved begge vil du blive lukket ned og have behov for fuld pct. Ift. pct er der ikke forskel på den kur du har kørt, om den er mild eller høje dosis - Din egen test produktion ophører næsten helt, når du tilfører udefrakommende test, selv ved lave dosis...

2) Som Dalle siger med hans egen erfaring - Giver ikke en skid - Det vil kun være testen som vil give noget.. Du skal op på 60mg ED mindst, med eller uden test, før ana giver bare lidt... Som Dalle også skriver, så tag primo i stedet for, hvis du vil køre noget mildt - Både ift. økonomi og gains..

3) Forskellen på nålene er deres diameter, hvor de blå er mellem, de orange er små - Jo mindre de er, jo længere tid tager de at fylde og derfor selvfølgelig også at skyde ind - Om smerten er mindre ved de små orange ved jeg ikke, har altid kun brugt blå..
Jeg aspirerer aldrig længere.. Har aldrig prøvet at ramme en blodbane - Skyder udelukkende i lår - Men dette er selvfølgelig ikke anbefalelsesværdigt.. Men risikoen ved at ramme en blodbane er overdrevne - Du kan ikke dø af det, hvis sprøjten bare er fyldt med krudt. Men du får det ret dårligt i nogle timer, har jeg læst mig til ;)

Du kan bare opvarme din vial i en lukket hånd - Har hørt det skulle hjælpe ift. at undgå smerter efter injekt... ved ikke men densiteten.

Jeg anbefaler, modsat Dalle, at du skyder E3D - Forskellen er nok minimal ved mellemlange estere som enanthate, men det vil uden tvivl give lidt mere stabile blodværdier = Færre sides
Og hvad er argumentet for at køre eksempelvis mandag/torsdag ???? det er da ikke nemmere at huske eller noget - Hvis du ikke kan huske om det 2 eller 3 dage siden du skød sidst, så tror jeg ikke du har hjerne nok til at lege med den her slags kemi :D
Og som Ceasar så klogt har sagt, så kender kroppen ikke til ugedage, den kender kun til halveringstid :D (Løst citeret - Gider ikke finde det eksakte citat)
TriHard
Progress to next rank:
78%

Postby Dalle » May 16th, '19, 16:34

Ja og de blå er også længere end de orange.

Jeg har skam ikke noget snedigt argument for det Trihard :mrgreen: Det er bare lige det jeg altid har gjort med lange estere, og har fungeret for mig. Dog kører jeg eod med sust/Npp lige nu, og dér kan jeg godt mærke at det er det optimale, grundet de korte Estere 8-)
Dalle
Progress to next rank:
32%

Postby Mezzo » May 19th, '19, 08:08

Så er tiden kommet og første injekt er i morgen :) føler mig voldsomt nervøs for at bryde min nålefrygt og at jeg gør det selv allerede fra første gang! Dog skal det siges at det er forbundet med en stor forventningsglæde.

Der er ændret en smule og det kommer til at forgå efter nedenstående plan:

1-12 250 mg test e E6D. Dette vil give en lille dosis øgelse til 292mg EW, men hovedsagligt et forsøg på at få jævnere blodværdier.

1-7 40mg Anavar, der er sket en øgning for at maksimere effekten i de første uger. Dog ønskes vilde pumps så vidt muligt undgås pga fodbold! Så er jeg nok også faldet for jeres og andres gruppepres :D om 20mg er for lidt og spild.

Da jeg er gyno prone så vil nolva være en del af kuren:

20 mg EOD eller 10mg ED også i tiden mellem sidste stik og pct. Nogle holdninger til dosen? Og skal jeg starte nolva fra dag 1 eller 7 når testen først opnår høje værdier?

PCT: nolva er med i pct også nu..
2 uger efter sidste skud:
Clomid 100/50/50/50
Nolva 40/40/20/20 (tvivl her: da jeg jo vil have taget nolva under hele kuren. Skal dosen stadig være som en almindelig pct eller skal den være lavere, da jeg allerede vil have det oplagret i kroppen?)

Kom endelig med jeres “last minute” inputs og råd.

Hvis der er interesse for det, vil jeg smide opdateringer undervejs i forløbet, både hvad angår gains, bivirkninger resultater og tanker. Måske det kunne være interessant med low dose cycle som bliver dokumenteret.
Da dette er noget jeg bestemt selv har savnet under min egen research.
Mezzo
Progress to next rank:
10.2%

Postby TriHard » May 20th, '19, 10:30

Mezzo wrote:Så er tiden kommet og første injekt er i morgen :) føler mig voldsomt nervøs for at bryde min nålefrygt og at jeg gør det selv allerede fra første gang! Dog skal det siges at det er forbundet med en stor forventningsglæde.

Der er ændret en smule og det kommer til at forgå efter nedenstående plan:

1-12 250 mg test e E6D. Dette vil give en lille dosis øgelse til 292mg EW, men hovedsagligt et forsøg på at få jævnere blodværdier.

1-7 40mg Anavar, der er sket en øgning for at maksimere effekten i de første uger. Dog ønskes vilde pumps så vidt muligt undgås pga fodbold! Så er jeg nok også faldet for jeres og andres gruppepres :D om 20mg er for lidt og spild.

Da jeg er gyno prone så vil nolva være en del af kuren:

20 mg EOD eller 10mg ED også i tiden mellem sidste stik og pct. Nogle holdninger til dosen? Og skal jeg starte nolva fra dag 1 eller 7 når testen først opnår høje værdier?

PCT: nolva er med i pct også nu..
2 uger efter sidste skud:
Clomid 100/50/50/50
Nolva 40/40/20/20 (tvivl her: da jeg jo vil have taget nolva under hele kuren. Skal dosen stadig være som en almindelig pct eller skal den være lavere, da jeg allerede vil have det oplagret i kroppen?)

Kom endelig med jeres “last minute” inputs og råd.

Hvis der er interesse for det, vil jeg smide opdateringer undervejs i forløbet, både hvad angår gains, bivirkninger resultater og tanker. Måske det kunne være interessant med low dose cycle som bliver dokumenteret.
Da dette er noget jeg bestemt selv har savnet under min egen research.

Tro mig, nålefobien forsvinder efter nogle uger :)

Personligt ville jeg lægge de 7 uger med ana til sidst i kuren - Der er både for og imod, ift. hvor tabs skal smides ind i en kur. Men når du ligger dem først i kuren og ikke øger din test E når du stopper, så vil du få en nedadgående kurve ift. blodværdier og risikere at har svært ved, at tage mere på. men læg mærke til ordet "risikere", det er ikke sikkert du vil opleve noget negativt ved det, da det alligevel er en ret lav dosis :)

Har ikke erfaring med nolva som AI under en kur, da jeg bruger Adex eller aromasin - Men synes 10mg ED eller 20mg EOD lyder som høje dosis.. Måske du kan finde noget ved at bruge sidens søgefunktion.

Vil meget gerne høre opdateringer, især ift. din pct.. Da du jo holder fast i, at du kan undvære Hcg :D Vil prøve for sidste gang at anbefale det og håber du vil lytte ;)
TriHard
Progress to next rank:
78%

Postby Mezzo » May 20th, '19, 21:54

Hcg kommer ikke med, især fordi jeg er gyno prone. Dog er jeg gået med til mange af dine andre forslag efterhånden :D

Første skud vellykket, selvom jeg var ved at skide i bukserne og rystede som en sindsyg. Det var virkelig svært at holde sprøjten i ro og aspirere med samme hånd. Kunne ikke nå med venstre hånd til at stabilisere:/

Håber virkelig jeg kan gå normalt på arbejde og træning i morgen :roll:

Venstre balde næste gang og så vil jeg prøve lår, da jeg forstiller mig at det er noget nemmere med begge hænder til rådighed.

Nogle der har prøvet nolva i mct? Og som kan fortælle mig om 20mg EOD, er fint til at holde gyno langt væk.
Mezzo
Progress to next rank:
10.2%

Postby TriHard » May 21st, '19, 10:43

Mezzo wrote:Hcg kommer ikke med, især fordi jeg er gyno prone. Dog er jeg gået med til mange af dine andre forslag efterhånden :D

Første skud vellykket, selvom jeg var ved at skide i bukserne og rystede som en sindsyg. Det var virkelig svært at holde sprøjten i ro og aspirere med samme hånd. Kunne ikke nå med venstre hånd til at stabilisere:/

Håber virkelig jeg kan gå normalt på arbejde og træning i morgen :roll:

Venstre balde næste gang og så vil jeg prøve lår, da jeg forstiller mig at det er noget nemmere med begge hænder til rådighed.

Nogle der har prøvet nolva i mct? Og som kan fortælle mig om 20mg EOD, er fint til at holde gyno langt væk.

Vidste ikke hcg hænger sammen med gyno? - Kan du uddybe?

Godt at høre! Og ja det helt normalt efter en lang pause :) Men så længe du ikke blev dårlig, svimmel osv. så er det da et tegn på, din nålefobi ikke er så slem igen - Da jeg startede måtte jeg ligge ned i flere minutter efter injekt, badet i sved, kvalme og svimmel - Nu synes jeg det er sjovt :D så tro mig når jeg siger det forsvinder!
God idé at prøve dig frem og derved finde frem til, hvad der virker for dig!

Ift. Nolva, så ved jeg som sagt ikke hvad der anbefales mct. - Men ved at 20mg EOD er rigeligt til at holde gyno langt væk :) - Spørgsmålet er om det kan klares med mindre.. Men det må en anden svare på, eller du må søge lidt rundt på nettet - Evt "Nolva mct musclezone" på google? - Siden her har en lorte søgefunktion, så bruger altid google og skriver bare musclezone efter mit spørgsmål ;)
TriHard
Progress to next rank:
78%

Postby Ceasar » May 21st, '19, 10:52

hCG øger progesteron, der er med til dannelsen af androstendion og hjælper med biosyntesen af testosteron. Men dermed også øger chancen for gynocomastia, jeg tror dog det er ret minimalt.

Ville nu også anbefale hCG. Det er trods alt et gonadotropin, som virker lige som LH og dermed stimulerer leydig cellerne.
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
10.7%

Postby TriHard » May 21st, '19, 12:58

Ceasar wrote:

hCG øger progesteron, der er med til dannelsen af androstendion og hjælper med biosyntesen af testosteron. Men dermed også øger chancen for gynocomastia, jeg tror dog det er ret minimalt.

Ville nu også anbefale hCG. Det er trods alt et gonadotropin, som virker lige som LH og dermed stimulerer leydig cellerne.

Tak Ceasar! Så blev jeg lidt klogere :)

Din anden sætning er fuldstændig sort snak for mig :D Fatter intet - Men det er sikkert rigtigt ;)

Nu du er så klog på Kemi - Kan jeg så lige stjæle tråden et øjeblik: MK677 - Hvad er din holdning til det? - Godt eller skidt - MK-677 er jo et produkt, der virker som en potent, oralt aktiv GH-sekretagoge, der efterligner GH-stimulerende virkning af det endogene hormon ghrelin(ja jeg har stjålet dette, er ikke så klog som Ceasar). Kender dens effekt ift. IGF1 osv. Men vil du mene det er et godt præparat sådan generelt?

Formlen er jo således: C27H36N4O5S
TriHard
Progress to next rank:
78%

Postby Ceasar » May 21st, '19, 14:57

TriHard wrote:
Ceasar wrote:

Tak Ceasar! Så blev jeg lidt klogere :)

Din anden sætning er fuldstændig sort snak for mig :D Fatter intet - Men det er sikkert rigtigt ;)

Nu du er så klog på Kemi - Kan jeg så lige stjæle tråden et øjeblik: MK677 - Hvad er din holdning til det? - Godt eller skidt - MK-677 er jo et produkt, der virker som en potent, oralt aktiv GH-sekretagoge, der efterligner GH-stimulerende virkning af det endogene hormon ghrelin(ja jeg har stjålet dette, er ikke så klog som Ceasar). Kender dens effekt ift. IGF1 osv. Men vil du mene det er et godt præparat sådan generelt?

Formlen er jo således: C27H36N4O5S

Er sku ikke klog. De ting interessere mig bare :mrgreen: Du kan Google HPTA-axis (Hypothalamus-hypofyse-gonade aksen på dansk) og kigge på adenohypofysens rolle, da det er den, som udsender LH og FSH til gonaderne.

Jeg ved ærligt ikke særlig meget om MK677, da det stadig er et early-drug og vil af den grund ikke lege med det.
Du kan eventuelt læse dette forsøg: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2757071/ (OBS: I ældre mennesker)
Eller bruge Google Study, pub.med eller blade indenfor endokrinologi for at læse mere.
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
10.7%

Postby TriHard » May 22nd, '19, 10:20

Ceasar wrote:Er sku ikke klog. De ting interessere mig bare :mrgreen: Du kan Google HPTA-axis (Hypothalamus-hypofyse-binyre aksen på dansk) og kigge på adenohypofysens rolle, da det er den, som udsender LH og FSH til gonaderne.

Jeg ved ærligt ikke særlig meget om MK677, da det stadig er et early-drug og vil af den grund ikke lege med det.
Du kan eventuelt læse dette forsøg: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2757071/ (OBS: I ældre mennesker)
Eller bruge Google Study, pub.med eller blade indenfor endokrinologi for at læse mere.

Okay cool nok, at du ikke vil lege med det, forståeligt. Men jeg har ingen hæmninger ift. egen risiko, om det en fordel eller ulempe, det ved jeg ikke :) - Har allerede købt 90ml @ 25mg/ml og regner med at tage 25mg ED i 90 dage, sammen med en test e/Nandrolone deca/NPP bulk kur.. Formålet med MK i den sammenhæng er øget appetit, evnen til ikke at tage så meget fedt på og øget udholdenhed.

Spændende forsøg, selvom det var på gamle mennesker. Tydeligt positive resultater ift. GH og IGF-1 niveauer! Men knap så positive ift. krops fedt - Men kun minimal øgning og kan vel forklares af den øgede appetit, som forsøgspersonerne gav udtryk for. Må indrømme jeg er lidt negativ over den øgede mængde kortisol ved forsøgspersonerne, da det netop var skrevet om MK, at det ikke signifikant ville øge kortisol - Ved du om den øgning de beskriver på 47 (28 to 71) nmol/L [1.7 (1.0 to 2.6 µg/dL)] (P=0.020) vil betegnes som signifikant og noget jeg skal være opmærksom på?
TriHard
Progress to next rank:
78%

Postby Monion » May 22nd, '19, 10:23

TriHard wrote:
Ceasar wrote:Er sku ikke klog. De ting interessere mig bare :mrgreen: Du kan Google HPTA-axis (Hypothalamus-hypofyse-binyre aksen på dansk) og kigge på adenohypofysens rolle, da det er den, som udsender LH og FSH til gonaderne.

Okay cool nok, at du ikke vil lege med det, forståeligt. Men jeg har ingen hæmninger ift. egen risiko, om det en fordel eller ulempe, det ved jeg ikke :) - Har allerede købt 90ml @ 25mg/ml og regner med at tage 25mg ED i 90 dage, sammen med en test e/Nandrolone deca/NPP bulk kur.. Formålet med MK i den sammenhæng er øget appetit, evnen til ikke at tage så meget fedt på og øget udholdenhed.

Spændende forsøg, selvom det var på gamle mennesker. Tydeligt positive resultater ift. GH og IGF-1 niveauer! Men knap så positive ift. krops fedt - Men kun minimal øgning og kan vel forklares af den øgede appetit, som forsøgspersonerne gav udtryk for. Må indrømme jeg er lidt negativ over den øgede mængde kortisol ved forsøgspersonerne, da det netop var skrevet om MK, at det ikke signifikant ville øge kortisol - Ved du om den øgning de beskriver på 47 (28 to 71) nmol/L [1.7 (1.0 to 2.6 µg/dL)] (P=0.020) vil betegnes som signifikant og noget jeg skal være opmærksom på?

Det kan også hænge sammen med kosten at det stiger, hvis man ellers lever sundt og med omtanke på hvad man kaster i hoved, så bør det ikke give anledning til bekymring.
Alternativt kan man få målt sine niveauer ved egen læge, de indgår i den udvidede sundhedspakke man kan få lavet årligt
Monion
Moderator
Moderator

Postby TriHard » May 22nd, '19, 11:06

Monion wrote:
TriHard wrote:

Det kan også hænge sammen med kosten at det stiger, hvis man ellers lever sundt og med omtanke på hvad man kaster i hoved, så bør det ikke give anledning til bekymring.
Alternativt kan man få målt sine niveauer ved egen læge, de indgår i den udvidede sundhedspakke man kan få lavet årligt

Det giver faktisk rigtig god mening - Havde jeg ikke overvejet. Skal faktisk have lavet et sundhedstjek her den 20 Juni gennem mit arbejde. Så kan muligvis få det tjekket der :)
TriHard
Progress to next rank:
78%

Postby Ceasar » May 22nd, '19, 14:28

TriHard wrote:

Aktivering af ens HPA-axis vil øge ens kortisol. Stress nedsætter ens leptin, men øger ens ghrelin og vil regne med, at det køre som et feedback-loop. Det kan man forvente med ghrelin sammen med en nedsættelse af ens insulin følsomhed. Men ens kortisol levels variere ekstremt hen af dagen og den lille ændring (28 til 71 nmol/L) er meget minimal, men ved ikke om den er fuldstændig proportional med dosen.
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
10.7%

Postby TriHard » May 23rd, '19, 14:05

Ceasar wrote:Aktivering af ens HPA-axis vil øge ens kortisol. Stress nedsætter ens leptin, men øger ens ghrelin og vil regne med, at det køre som et feedback-loop. Det kan man forvente med ghrelin sammen med en nedsættelse af ens insulin følsomhed. Men ens kortisol levels variere ekstremt hen af dagen og den lille ændring (28 til 71 nmol/L) er meget minimal, men ved ikke om den er fuldstændig proportional med dosen.

Taaak for svar! Godt at høre ændringen er minimal.
Regner med at poste lidt omkring mine oplevelser herinde, i en selvstændig tråd.. Måske under logs.. Starter kuren om 15 dage :)
TriHard
Progress to next rank:
78%

Return to Anabole steroider