!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Quit af kur af anavar og test E Hjælp

Efterkur - den hellige gral indenfor dopings verden. Læs og lær!

Quit af kur af anavar og test E Hjælp

Postby Chr89 » Mar 4th, '19, 18:33

Godaften musclezone.
Behøver lidt hjælp. Var startet på min jomfru kur som var 1 test E Ew og 4 x Anavar ED.
Er blevet skadet med min nakke og kan derfor ikke træne mere. Hvordan kommer jeg lettest id af det igen. Skød mig sidste tirsdags og ugen før. Dvs jeg kun har kørt 2 ml test E og så anavar de 2 uger.

Har følgende til rådighed til pct.
10.000ui hcg
30 x aromasin
100 x nolvadex.

Behøver jeg den helt store pct ? Og hvordan skal jeg gribe det an ved så kort kur.

Tænker at starte med at skyde hcg imorgen ? Så er det en uge siden jeg skød test E.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

God aften:)
Chr89
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
8.2%

Re: Quit af kur af anavar og test E Hjælp

Postby Wingman » Mar 4th, '19, 21:21

Jeg ville ikke køre pct hvis det var mig. 1 måned + så begynder det at være mere kritisk
A light that burns twice as bright burns half as long.... and you have burned so very brightly...
Wingman
Din vægt: 2.5kg
Progress to next rank:
10%

Postby Ceasar » Mar 4th, '19, 22:33

En enkel anavar pille vil lukke dig helt ned, så vil da anbefale at køre en mindre PCT. Men hvad er din stats? Er du en sund, fertil ung herre eller det modsatte? PCT'en som der er herinde er til GENERELT brug, man skal selv justere den til sine egne behov. En 60-årig mand har brug for lidt stærkere sager end manden på 20-år.
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
10.7%

Postby Chr89 » Mar 4th, '19, 23:18

Er 30 år. 88kg 176 høj.
Tog en anavar kur sidste sommer uden pct.
Derfor jeg er bange for ikke at gøre det ordentligt nu.
Chr89
Progress to next rank:
8.2%

Postby Ceasar » Mar 5th, '19, 07:52

Chr89 wrote:Er 30 år. 88kg 176 høj.
Tog en anavar kur sidste sommer uden pct.
Derfor jeg er bange for ikke at gøre det ordentligt nu.

Jeg forstår ikke, at du tør at lege med medikamenter uden at kende dem til dem. Men det er et generelt problem og ikke kun dig :mrgreen:

* Hvordan var din recovery fra Anavar-kuren sidste sommers? Har du fået taget blodprøver? (Androgen status etc..)

* Lever du sundt? (Bodybuilding kost er ikke sundt, men bl.a. spiser højt efter anti-inflammatorisk indeks)

* Din alder er fin, og jeg regner med din fedtprocent forhåbentligt ikke er i den høje ende. Men har du haft tidligere historik med depression eller en ande psykisk lidelse?

* Har du mulighed for, at få rigeligt med søvn hver dag i en længere periode? (Sove uden alarm, gerne 9 timer...)

Hvis dine svar er fine, ville JEG godt mene, at du kan undgå PCT og dermed yderligere medikamenter. Men det et et valg, som du skal træffe selv. Du kan være genetisk udsat for hypogonadisme, som mange er præget af her i DK.
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
10.7%

Postby Chr89 » Mar 5th, '19, 08:04

Hmm fik faktisk ikke taget nogen test efter sidste anavar kur. Stoppede bare og mærkede ikke noget til det ?
Havde sexlust osv.

Mener selv jeg lever sundt. Prøver at spise fornuftigt.

Min fedt procent er relativ høj. Har da lidt på siloen i hvert fald.

Psykisk har jeg været igennem nogle meget belastende år her på det sidste.

Har job fra 7 til 16 hver dag. Men så må jeg bare gå tidligere i seng.

Er det ikke bedst bare at køre lidt når jeg nu har det liggende ?

Det er 7 dage idag siden sidste test.
Chr89
Progress to next rank:
8.2%

Postby Dalle » Mar 5th, '19, 09:05

Se hvordan du har det, og bliver det kritisk, er det jo nok et tegn på at du skal kører lidt PCT. Hvis du kommer igennem det med overskud, fuld energi og stiv pik, er der jo ingen grund til at kører det. Do it by feeling.

Det er selvfølgelig ikke sådan det gøres normalt efter en fuld kur. Men i og med af du umiddelbart er sund og rask som Ceasar skriver, og at det ikke har været længere tid, og forholdsvis mildt, ville jeg føle mig frem. Hcg er jo ret hurtigt til at sparke ind, hvis du pludselig føler at du er low.
Dalle
Din vægt: 10kg
Din vægt: 10kg
Progress to next rank:
32%

Postby Wingman » Mar 5th, '19, 13:26

Ceasar wrote:En enkel anavar pille vil lukke dig helt ned, så vil da anbefale at køre en mindre PCT. Men hvad er din stats? Er du en sund, fertil ung herre eller det modsatte? PCT'en som der er herinde er til GENERELT brug, man skal selv justere den til sine egne behov. En 60-årig mand har brug for lidt stærkere sager end manden på 20-år.

Det er altså stik imod alt hvad jeg har læst. Når du siger at en anavar pille vil lukke dig helt ned - dvs at der er = 0 testosteron produktion? Og er det i samme grad som hvis du har kørt 10 ugers Tren eller hvordan? Altså 0 kan jo ikke gradbøjes....

Jeg har svært ved at tror at du l"ukker helt ned" på anavar overhovedet... Vi kan blive enige om at det vil UNDERTRYKKE dit testosteron tal således at din krop vil producere væsentlig mindre testosteron end normalt og ved lange og høje doser anavar vil man måske endda kunne stoppe egenproduktionen helt.

Snakker vi nandrolone, så har jeg også lært, at et skud deca/tren vil kunne lukke dig helt ned. Men manden har taget 2 skud test og lidt anavar i løbet af 14 dage.... Jeg siger ikke at det er umuligt at han er lukket ned men jeg mener bare at sansynligheden ikke er særlig høj.

Mit råd vil også være, at mærke efter og se tiden and, for jeg mener, at chancen for at komme på højkant uden yderligere medicin er ret høj.
A light that burns twice as bright burns half as long.... and you have burned so very brightly...
Wingman
Progress to next rank:
10%

Postby Monion » Mar 5th, '19, 13:38

Det eneste rigtigt svar er at du skal have målt dine værdier, ellers ved vi ikke hvad vi har at arbejde med.
Desværre er det ikke alle læger der er med på idéen og med god grund, så prøv og hør ad om du kan få lavet en androgen status ca. 30 dage efter sidste stik

Vi famler i blinde her, men en fingerregel siger at hvis dine testikler ikke har ændret størrelse er chancen for at du skal køre en fuld pct mindre, dog skal det tages med forbehold
Er det nødvendigt at bulke, eller kan man blot spise flere kalorier?
Monion
Moderator
Moderator

Postby Chr89 » Mar 5th, '19, 14:13

Mange tak for i gider bruge tid på at hjælpe.

Mine kogler har ikke ændret størrelse. Præcis samme størrelse som de altid har været.
Idag er der så 7 dage siden sidste test skud. Og anavar stoppede jeg for nogle dage siden.
Vil man kunne køre pcten om en måned feks ? Hvis det nu går galt.

Giver det ikke mening at køre en smule pct, bare så man er sikker og ikke tager nogle unødige chancer.
Vil ud at dette uden at skulle gå og have tyndskid over jeg har fucket noget op:)
Chr89
Progress to next rank:
8.2%

Postby Ceasar » Mar 5th, '19, 16:28

Wingman wrote:
Ceasar wrote:En enkel anavar pille vil lukke dig helt ned, så vil da anbefale at køre en mindre PCT. Men hvad er din stats? Er du en sund, fertil ung herre eller det modsatte? PCT'en som der er herinde er til GENERELT brug, man skal selv justere den til sine egne behov. En 60-årig mand har brug for lidt stærkere sager end manden på 20-år.

Det er altså stik imod alt hvad jeg har læst. Når du siger at en anavar pille vil lukke dig helt ned - dvs at der er = 0 testosteron produktion? Og er det i samme grad som hvis du har kørt 10 ugers Tren eller hvordan? Altså 0 kan jo ikke gradbøjes....

Jeg har svært ved at tror at du l"ukker helt ned" på anavar overhovedet... Vi kan blive enige om at det vil UNDERTRYKKE dit testosteron tal således at din krop vil producere væsentlig mindre testosteron end normalt og ved lange og høje doser anavar vil man måske endda kunne stoppe egenproduktionen helt.

Snakker vi nandrolone, så har jeg også lært, at et skud deca/tren vil kunne lukke dig helt ned. Men manden har taget 2 skud test og lidt anavar i løbet af 14 dage.... Jeg siger ikke at det er umuligt at han er lukket ned men jeg mener bare at sansynligheden ikke er særlig høj.

Mit råd vil også være, at mærke efter og se tiden and, for jeg mener, at chancen for at komme på højkant uden yderligere medicin er ret høj.

Nej, at lukke en helt ned er ikke det samme, som "0 testosteron produktion". Ens HPTA-axis vil bliver forstyrret af åbenlyse grunde og vil hurtigt/langsomt blive forringet. Selv Anavar har egenskaberne til at lukke en fuldstændigt ned, som i at kroppen ikke selv er i stand til, at producere testosteron. Men vi kan ikke sige noget om, hvor hurtigt han bliver lukket ned, der kun er muligt med blodprøver. Så det du siger med undertrykkelse passer i den teoretiske verden, men ikke rent praktisk. Men det er også det du siger :)

https://academic.oup.com/jcem/article/84/8/2705/2864236
(40% nedgang efter 5 dage med lav dosis anavar)

Point is: Gør hvad Monion skriver med blodprøve. Sig til din læge at du har fucket op samt at du aldrig vil lege med det mere, få taget din androgenstatus og derefter skift læge. (Ikke overfør journaler)
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
10.7%

Postby Chr89 » Mar 5th, '19, 17:20

Tænker at køre en lille pct. Better safe that sorry tænker jeg.
Hvordan ville i anbefale.

Tænker 1000ui EOD ialt 5000ui
1/2 Aromasin EOD
1x nolvadex i 2 uger. Skal de køres efter hcg? Eller sammen med ?

I må endelig sige hvis det er helt skævt. Ønsker at komme bedst muligt videre og skal ikke rode med dette mere.
Chr89
Progress to next rank:
8.2%

Return to Post Cycle Therapy