!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Gode råd til mit vægttab?

Fatburners!

Gode råd til mit vægttab?

Postby Vægt85 » Mar 24th, '19, 16:47

Hej herinde! Jeg håååber sådan I har et par tanker og fif til mig!
Jeg har altid været den tykke pige i klassen, jeg er 165 høj og min maxvægt toppede i 2012 på 108 kg!
Ved hjælp af sund kost, rig på proteiner og fattig på kulhydrater, har jeg tabt mig til 70 kg! Det har jeg vejet 7-8 måneder nu! Og jeg kan simpelthen ikke få de sidste 5-6 af!
Jeg er på 6. år alene-mor (fuldtids) til min handikappede pige med rygmarvsbrok og arbejder 37 timer på kontor.
Jeg kører direkte fra arbejde og afsted til børnehave efter pigebarnet hver dag, hvor hun i forvejen bliver hentet ret sent!
Derfor kan jeg ikke liiige træne før eller efter arbejde eller om aftenen :-) Jeg har købt mig en spinningcykel, som jeg ka forbrænde godt på og hjemmetræning v. Workout Pedersen.
Uanset hvor meget jeg får cyklet/trænet, så rykker min vægt sig bare ikke!

Min veninde insisterede på at jeg sku prøve hendes clenbuterol! Selvom jeg har optrappet med en halv af gangen og nu er på 100 (mikrogram/mg), så sker der intet! Ikke engang nogle bivirkninger af dem? Hun har ellers ryste- og svedeture! Er jeg virkelig immun? Ha ha!

Jeg tænker rådene herinde nok ku være mere træning og vægte osv., men det kan jeg altså ikke komme afsted til - jeg kan heller ikke tage pigebarnet med i træningscenteret ;-)
Vægt85
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
0%

Re: Gode råd til mit vægttab?

Postby Monion » Mar 24th, '19, 21:18

Jeg ville virkelig gerne give et ordentligt svar, men jeg er presset på tid

For at skære det ind til benet, så er det ikke din træning der gør du taber dig - men din kost.
Går du i stå, så spiser du for meget, eller for lidt hvis du er gået helt amok og er stoppet med at få noget mad ind

Hvordan ser din kost ud nu din hverdag er så presset?
Helt fra morgen til du går i seng
Er det nødvendigt at bulke, eller kan man blot spise flere kalorier?
Monion
Moderator
Moderator

Postby TriHard » Mar 24th, '19, 22:26

Clen øger kun din forbrænding med ca. 10% - Ud fra dine stats, vil jeg vurdere dit ligevægts indtag er ca. 2200kacl om dagen, hvor clen så øger det til 2420 - Altså hvad der svarer til 60 gram ris eller 400ml mini mælk..

Som Monion siger, så er din kost nøglen her - indtag 4-500 kacl mindre end dit ligevægts indtag og du vil tabe dig. Det kan være svært at finde frem til dit præcise ligevægtsindtag - Men du kan finde nogle beregnere, hvis du søger på google - De kan give et nogenlunde bud.

Håber du lykkedes med at nå dit mål !
TriHard
Din vægt: 10kg
Progress to next rank:
84%

Postby Ceasar » Mar 25th, '19, 07:44

Track alt hvad du spiser.
Vej dig hver eneste dag og beregn gennemsnittet.
Hold styr på din stress.
Hvad de andre siger.

Så er det muligt ellers må du hyre en personlig træner, der holder styr på tingene for dig.
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
20.3%

Postby TriHard » Mar 25th, '19, 11:59

Ceasar wrote:Track alt hvad du spiser.
Hold styr på din stress.
Hvad de andre siger.

Så er det muligt ellers må du hyre en personlig træner, der holder styr på tingene for dig.

Hej Ceasar

Kan normalt altid lide dine råd - Men synes din punkt med "Hold styr på din stress" ikke kan stå alene, uden du råder til hvordan hun gør dette. Det er som at sige til en depressiv patient, at "Hold dine tanker positive".. Folk har brug for konkrete redskaber..
Med det sagt, så synes jeg det er godt set af dig, at hun tydeligvis må være stress påvirket i større eller mindre grad - Selvom hun ikke nævner det. Det skal du have stor ros for at have spottet.

Det råd jeg giver "mine borgere" som lider af stress, ifb. med mit arbejde, er Mindfullness, tilbud gennem frivillig centre, snakke med egen læge, snakke med arbejdsgiver om udfordringerne, snakke med familie om de kan hjælpe med aflastning, gå ture i naturen(evt. med datter), psykolog konsultationer(Få henvisning fra læge så koster det ca. 400 pr gang), motion, sund kost osv. osv.
TriHard
Progress to next rank:
84%

Postby Ceasar » Mar 26th, '19, 18:12

TriHard wrote:
Ceasar wrote:Track alt hvad du spiser.
Hold styr på din stress.
Hvad de andre siger.

Hej Ceasar

Kan normalt altid lide dine råd - Men synes din punkt med "Hold styr på din stress" ikke kan stå alene, uden du råder til hvordan hun gør dette. Det er som at sige til en depressiv patient, at "Hold dine tanker positive".. Folk har brug for konkrete redskaber..
Med det sagt, så synes jeg det er godt set af dig, at hun tydeligvis må være stress påvirket i større eller mindre grad - Selvom hun ikke nævner det. Det skal du have stor ros for at have spottet.

Det råd jeg giver "mine borgere" som lider af stress, ifb. med mit arbejde, er Mindfullness, tilbud gennem frivillig centre, snakke med egen læge, snakke med arbejdsgiver om udfordringerne, snakke med familie om de kan hjælpe med aflastning, gå ture i naturen(evt. med datter), psykolog konsultationer(Få henvisning fra læge så koster det ca. 400 pr gang), motion, sund kost osv. osv.

Er da glad for, at du kan lide mine råd 99% af gangene :mrgreen:

Jeg har ikke selv megen erfaring med håndtering af stress, må jeg ærligt indrømme. Træning hver dag og en hund gør utrolige ting for det. Men ved at mange kæmper med det, og rent videnskabeligt, vil stress være en af de største gain-stealers. Man kan hverken tabe sig eller gaine effektiv i en stresset situation, og siden at hun er kontordame med barn ville jeg gætte på, at der nogengange godt kunne være lidt stress.

@OP
HVIS det er tilfældet, ville jeg sætte vægttabet på pause og få styr på stressen først. Men der ved Trihard en god del mere end jeg nogensinde kommer til :)
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
20.3%

Postby TriHard » Mar 26th, '19, 20:31

Ceasar wrote:Er da glad for, at du kan lide mine råd 99% af gangene :mrgreen:

Jeg har ikke selv megen erfaring med håndtering af stress, må jeg ærligt indrømme. Træning hver dag og en hund gør utrolige ting for det. Men ved at mange kæmper med det, og rent videnskabeligt, vil stress være en af de største gain-stealers. Man kan hverken tabe sig eller gaine effektiv i en stresset situation, og siden at hun er kontordame med barn ville jeg gætte på, at der nogengange godt kunne være lidt stress.

@OP
HVIS det er tilfældet, ville jeg sætte vægttabet på pause og få styr på stressen først. Men der ved Trihard en god del mere end jeg nogensinde kommer til :)

<3 :oops: <3

Det er jo ærlig snak - Nok bare mig der troede du vidste alt :D Og vil igen understrege at det virkelig godt spottet af dig!

@OP Langt de fleste opdager først for sent, at de er stressede. Kollegaer, familie og venner ser tegnene lang tid før en selv. Mange indser det når de alvorlige psykiske og fysiske symptomer begynder(nedsat hukommelse, insomnia, angst anfald, ekstreme humør svingninger osv.) Men selv her, er der mange der ignorerer det og bare kører på, indtil de bryder helt sammen. Det har stor betydning, hvornår man accepterer at man er på et skråplan og søger hjælp eller laver om på sit liv, ift. hvor lang tid det tager at komme sig. Kender flere hvor det har taget flere år, før de er bare nogenlunde ovenpå igen... Så tag det Ceasar og jeg har mistanke om seriøst, mærk efter, spørg kollegaer, familie og venner om de har langt mærke til, om du har forandret dig/opfører dig anderledes, tag en test på forebygstress punktum dk ...
TriHard
Progress to next rank:
84%

Postby Majino » Apr 25th, '19, 14:46

Jeg har selv tabt mig en masse kilo, var over de 110kg (176 høj, mand). Først tabt mig ned til 70kg og så trænet mig op på 77kg.

De sidste par kilo var også utrolig svære at få af i forhold til de første 30kg+. Tror ikke der er andet at gøre end at skære en lille smule mere ned på kost (uden at gå kold), og så langtsomt tabe måske ½kg om måneden. Det føles langsomt når man måske var vandt til at tabe 1-2kg+ :roll:
Majino
Progress to next rank:
4.1%

Return to Vægttab