!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Hey og godaften :-)

Sig hej, fortæl om dig selv og dine ambitioner og mål

Hey og godaften :-)

Postby Thyrring » Jul 7th, '19, 22:48

Hej og godaften :-) Nu fik jeg endeligt taget mig sammen til lige at nedfælde et par ord..

Jeg har tidligere trænet rigtigt meget da jeg var imellem 16-22 år..Jeg nåede et naturligt plateau, hvor jeg ikke kunne komme længere. Dengang var udbudet at protein pulvere ret sparsomt sådan lige at få fat i.. :-D det skal lige siges jeg er 41 år, så det er mere end 20 år siden. Jeg har aldrig spist kød, så protein har altid været en udfordring for mig. Dengang indtog jeg meget sojaprotein (Føj for katten :-X), har aldrig krudtet, men taget ting som var på dopinglisten, lidt mere i stil med performance enhancere.. jeg har fortsat med træningen igennem årene dog ikke vildt seriøst..

Nu er jeg her, og har trænet mere og mere seriøst igennem lidt mere end 2 år, og har lavet en kostomlægning nu. Cuttet en del på kulhydrat og fedt, og skruet en del op for protein indtaget, ikke kød, men valle og kasein pulver..
Jeg er 1.98 høj og da jeg startede med at træne var jeg på 138kg. det var mere cardio og moderat vægttræning. inden længe landede jeg på 144kg.
Nu har jeg ramt 149 kg.

Mit mål er at nedbringe min fedtprocent 10% det er måske lidt ambitiøst, ville ikke miste mine mulder i processen hvilket er et problem når man er i min alder, og ramme et stykke over 50 cm omkreds på mine guns. De er pt 48.5 cm.

Jeg har besluttet mig at køre en kur, Test enth 500mg om ugen, spændende hvor jeg skal skaffe det fra? :-)
Det kan være det viser sig.... og har læst en del om pct, jeg har nok ikke 100% styr på den endnu..

Havde nogle overvejelser om t3, men er ikke sikker på jeg tør at fucke med min skjolbruskkirtel. Følger en gut som hedder Greg Doucette, han er bodybuilder, og udtaler sig om at køre 25mgram ikke sætter den ud, men det mener han 50 gør, hvis jeg fatter talene rigtigt? Det ville være mega skidt at blive bolle fed bagefter, jeg er tung nok i forvejen :-D
En anden overvejelse jeg har er væksthormon. Døjer lidt med en skulderskade fra da jeg var 19, dog væsentligt bedre grundet fiskeolie højt indtag, måske det kunne hjælpe lidt...

Feedback er altid godt
Thyrring
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
26.5%

Re: Hey og godaften :-)

Postby Monion » Jul 7th, '19, 23:13

Du har brugt lang tid på dit opslag så har tilladt det, til trods for du efterspørger en dealer - så du får en løftet pegefinger og jeg holder dig i kort snor, da jeg vælger at tro du godt forstår den slags ikke er tilladt her på siden
Er det nødvendigt at bulke, eller kan man blot spise flere kalorier?
Monion
Moderator
Moderator

Postby Ceasar » Jul 8th, '19, 06:21

Mit mål er at nedbringe min fedtprocent 10% det er måske lidt ambitiøst, ville ikke miste mine mulder i processen hvilket er et problem når man er i min alder, og ramme et stykke over 50 cm omkreds på mine guns. De er pt 48.5 cm.

Der er ingenting galt i, at være ambitiøs :) Du vil dog miste en fin del af dine arme under dit vægttab, det kan man ikke undgå.

Jeg har besluttet mig at køre en kur, Test enth 500mg om ugen, spændende hvor jeg skal skaffe det fra?

Ville ikke anbefale AAS med din nuværende fedtprocent. Der er for stor risiko for komplikationer, som kan videreudvikle sig til problemer. :)

Havde nogle overvejelser om t3, men er ikke sikker på jeg tør at fucke med min skjolbruskkirtel.

Ville aldrig køre T3 uden krudt. Selv der skal det være meget kontrolleret - tror mange undervurdere dens rolle i kroppen og hvor kraftig den er.

En anden overvejelse jeg har er væksthormon.

Væksthormon kan forebygge dine skader, ikke helbrede dem. Men modsat T3 og AAS, så ville HGH være et fint valg for dig. Bare spørg, hvis det er
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
32%

Postby Thyrring » Jul 8th, '19, 11:24

Tak for svar :-)
Hvilke komplikationer vil det føre til?? Jeg læste ellers at det er umuligt at blive tyndere i min alder uden at miste egen testoteron produktion, og muskelmasse. Man havde lavet nogle forsøg, og at tilføre test giv lavere fedtprocent øget muskelmasse.. Jeg er jo ikke kamp fed på nogen måde..

Du tænker HGH?? hvad er dine tanker :-)

Tak

Monion: Sorry bukker pænt og takker :-)
Thyrring
Progress to next rank:
26.5%

Postby Ceasar » Jul 8th, '19, 14:07

Thyrring wrote:Tak for svar :-)
Hvilke komplikationer vil det føre til?? Jeg læste ellers at det er umuligt at blive tyndere i min alder uden at miste egen testoteron produktion, og muskelmasse. Man havde lavet nogle forsøg, og at tilføre test giv lavere fedtprocent øget muskelmasse.. Jeg er jo ikke kamp fed på nogen måde..

Tak

Monion: Sorry bukker pænt og takker :-)

Hvilke komplikationer vil det føre til??

Der er mulighed for alle komplikationer, som er estradiol relateret og det er ikke sundt eller optimalt for din krop.

Jeg læste ellers at det er umuligt at blive tyndere i min alder uden at miste egen testoteron produktion, og muskelmasse.

Tværtimod. Du vil få HØJERE testosteron niveau af en lavere fedtprocent, og dermed også en højere muskelmasse i længden. Derfra kan man så snakke videre om, at al form for fysisk aktivitet er mere effektivt med en sund fedtprocent (10-12%).
Nej, du er ikke kampfed og ærligt talt, så er det også lidt svært at se på dit billede. :)

hGH over længere tid (~1 år) vil give nogle sparsomme, men mærkbare effekter. Du vil nok også få de 'generiske'-effekter af det, såsom mere energi og derhen af, da du er lidt oppe i årene. :D
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
32%

Postby Thyrring » Jul 8th, '19, 21:54

Tusind tak fordi du gider at blive ved med at svare :-) Det håber jeg du gider blive ved med....
Jeg er nysgerrigt undrende på processen og lærer meget, det er jeg taknemmelig for..

HGH: Hmmmm skal administreres 3 gange dagligt? muligvis med sideløbende insulin indsprøjtninger.. Pænt dyrt og mange bivirkninger, kan jeg læse mig til.
Svært at få i en form som ikke er en kopi.. Har jeg helt misforstået noget? Man kan se om man har fået det rigtige ved, skriver nogle, om man svulmer op i fjæset inden for en uge :-D :-D pænt nederen... Fordel ingen Pct er nødvendig?

Test: Kan ikke finde empiri for at jeg skulle være særligt udsat pga mine kg som de er fordelt nu? :-) hvis du har noget vil jeg meget gerne læse om det, evt et link..
Har stødt på flere kliniske forsøg på chubby guys uden trænings erfaring, som har fået 200mg over en længere periode og som følge af det har fået mere lean mass og lavere fedtprocent, da der er sammenhæng imellem høj fedtprocent og lav testoteron produktion, muligvis er den højere fedt procent forudsaget af lav test til at begynde med... Aromatizering er det det du mener? jeg kan ikke læse mig til jeg er nødvendigvis værre stillet end andre. Ikke ifølge det klniske forsøg jeg læste..
Ret mig endelig hvis jeg tage fejl... :-X

Har lige set Strongman, jeg tænker mere af bygning ligner dem, tror aldrig jeg bliver super cuttet, og det er ok.. Det er ikke mit mål, mit mål er at se ud på en måde hvor jeg bedre kan lide det jeg ser i spejlet end nu :-) De der gutter vejer lige under 200kg og det så tydeligt at de krudter, og ja, de æder mængder jeg aldrig har kendt til...tænker min fedtprocent er væsentligt lavere end nogle af deres.. Ja ved ikke hvad de tager...

Jeg ville gerne lande udseendesmæssigt imellem en bodybuilder og en styrkeløfter :-)
Thyrring
Progress to next rank:
26.5%

Postby Ceasar » Jul 9th, '19, 05:15

HGH: Hmmmm skal administreres 3 gange dagligt? muligvis med sideløbende insulin indsprøjtninger.. Pænt dyrt og mange bivirkninger, kan jeg læse mig til.
Svært at få i en form som ikke er en kopi.. Har jeg helt misforstået noget? Man kan se om man har fået det rigtige ved, skriver nogle, om man svulmer op i fjæset inden for en uge :-D :-D pænt nederen... Fordel ingen Pct er nødvendig?

Tror du læser om GHS og ikke hGH med de x3 ED. Insulin skal du holde dig langt væk fra - uden at du gerne vil stille op. Det vil aldrig være risikoen værd i mit hoved. :)
Svulmer op i fjæset? Det har jeg heller ikke hørt om. :mrgreen:
Test: Kan ikke finde empiri for at jeg skulle være særligt udsat pga mine kg som de er fordelt nu? :-) hvis du har noget vil jeg meget gerne læse om det, evt et link..
Har stødt på flere kliniske forsøg på chubby guys uden trænings erfaring, som har fået 200mg over en længere periode og som følge af det har fået mere lean mass og lavere fedtprocent, da der er sammenhæng imellem høj fedtprocent og lav testoteron produktion, muligvis er den højere fedt procent forudsaget af lav test til at begynde med... Aromatizering er det det du mener? jeg kan ikke læse mig til jeg er nødvendigvis værre stillet end andre. Ikke ifølge det klniske forsøg jeg læste..
Ret mig endelig hvis jeg tage fejl... :-X

Du er over 16% i fedt og er dermed særligt udsat. Hvis du ikke kan se, at du er dårligere stillet end andre på eventuelt 12%, så skal du læse lidt mere om estradiols indvirkning på mænds fysik.
Nej, den højere fedtprocent er forudsaget af for høj mængde energi i gennem deres kost. Deres lave testosteron er sikkert en blanding af dårlig ernæring, mangel på motion, søvn og muligvis genetik.
Men ja, aromatase er enzymet, som sørger for syntesen af østrogen udfra testosteron. :)

Har lige set Strongman, jeg tænker mere af bygning ligner dem, tror aldrig jeg bliver super cuttet, og det er ok.. Det er ikke mit mål, mit mål er at se ud på en måde hvor jeg bedre kan lide det jeg ser i spejlet end nu :-) De der gutter vejer lige under 200kg og det så tydeligt at de krudter, og ja, de æder mængder jeg aldrig har kendt til...tænker min fedtprocent er væsentligt lavere end nogle af deres.. Ja ved ikke hvad de tager...

Ved faktisk ikke helt, hvad der er mest usundt. 150 kg Bodybuilders eller 200kg strongmen - jeg støtter ikke begge, da det er denne folkegruppe, som får flest cardiovaskulære problemer.

Jeg ville gerne lande udseendesmæssigt imellem en bodybuilder og en styrkeløfter

Gætter på du mener builtfat-type?

Either way. Ved siden af den kropsfedt, så skal dit blodtryk være stabilt/fin, din ECG skal være fin og du skal have en fuld blodprøve før, at du overhovedet burde overveje krudt. Du kunne blot overveje TRT, så længe du holder dig under suprafysiologiske doser.
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
32%

Postby TriHard » Jul 9th, '19, 08:16

Ceasar wrote:Du er over 16% i fedt og er dermed særligt udsat. Hvis du ikke kan se, at du er dårligere stillet end andre på eventuelt 12%, så skal du læse lidt mere om estradiols indvirkning på mænds fysik.
Nej, den højere fedtprocent er forudsaget af for høj mængde energi i gennem deres kost. Deres lave testosteron er sikkert en blanding af dårlig ernæring, mangel på motion, søvn og muligvis genetik.
Men ja, aromatase er enzymet, som sørger for syntesen af østrogen udfra testosteron. :)

Jeg er enig i alt Ceasar skriver - Men vil lige knytte en hurtig kommentar til ovenstående. Ja han/du er særlig udsat grundet den "høje" FP, ift. komplikationer, som er estradiol relateret.. Men vi er jo så heldige, at der findes AI som kan afhjælpe en del af dette problem. Det er måske ikke det helbredsmæssige korrekte råd, at fylde sig med mere medicin for at modvirke bivirkninger fra noget andet medicin. Men synes det skal nævnes.. Jeg selv har erfaring med, at køre kur med en FP på ca. 20% uden komplikationer, grundet en relativ høj dosis AI og fik gode resultater.. Det skal dog tilføjes at jeg bestemt ikke fik en lavere FP under kuren, nærmere en stigning på et par procent...

Får nok skæld ud af Ceasar for at nævne dette, men vi er nogle der er villige til at risikere vores helbred, for at opnå de resultater vi ønsker :roll:
TriHard
Din vægt: 25kg
Progress to next rank:
14%

Postby Ceasar » Jul 9th, '19, 12:37

men vi er nogle der er villige til at risikere vores helbred, for at opnå de resultater vi ønsker :roll:

Glemmer altid det der. Jeg vil altid gå efter, at minimere ens risiko og finde en 'balance'. Men kan godt se, at det er svært, hvis man bare vil get big quick :D

Men godt du kender mig - er meget i mod medicinering til medicinering bl.a AI's ved høj bf. :mrgreen:
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
32%

Postby Thyrring » Jul 9th, '19, 20:49

Hey gutter hvad er AL og TRT?? :-D

Jeg er nok et at de mest gennemtestede mennesker som render rundt her i omegnen :-D

Jeg har fået taget mega mange test, ecg, renografi, ultralyd af mit hjerte osv.
Har forøvrigt snakket med min læge om at lige få taget test på mit test niveau osv.....

Og ja :-X jeg vil gå et stykke for at nå det jeg gerne vil.

Min morbror stillede om til Dk mesterskaberne i bodybuilding for rigtigt mange år siden, han faldt dog om pga virkeligt for meget AAS tror jeg nok han fortalte.
Det er slet ikke der jeg er selv med de ambitioner

Tak de herrer :-)
Thyrring
Progress to next rank:
26.5%

Postby Monion » Jul 9th, '19, 23:27

Thyrring wrote:Hey gutter hvad er AL og TRT?? :-D

Jeg er nok et at de mest gennemtestede mennesker som render rundt her i omegnen :-D

Jeg har fået taget mega mange test, ecg, renografi, ultralyd af mit hjerte osv.
Har forøvrigt snakket med min læge om at lige få taget test på mit test niveau osv.....

Og ja :-X jeg vil gå et stykke for at nå det jeg gerne vil.

Min morbror stillede om til Dk mesterskaberne i bodybuilding for rigtigt mange år siden, han faldt dog om pga virkeligt for meget AAS tror jeg nok han fortalte.
Det er slet ikke der jeg er selv med de ambitioner

Tak de herrer :-)

viewtopic.php?f=3&t=360
Monion
Moderator
Moderator

Postby TriHard » Jul 10th, '19, 08:08

Thyrring wrote:Hey gutter hvad er AL og TRT?? :-D

Skriver A"I" altså et i ;) - Det betyder anti østrogen. Nok et emne du skal sætte dig grundigt ind i, hvis du vil eksperimentere med AAS med en høj BF/FP...(Bodyfat/Fedtprocent) ;)

Kan se TRT ikke er på den liste Monion skriver i tråden, så forklarer lige - TRT er en forkortelse for "Testosterone Replacement Therapy" - Ofte når vi snakker om det herinde, så er det i forbindelse med B&C(Blast&Cruise) Hvor man cruiser på 125mg test EW, altså omkring din egen naturlige produktion. I den medicinske verden, så bruges begrebet for den behandling patienter modtager, hvis de har en lav egenproduktion af den ene eller den anden grund og derfor går i behandling ved egen læge og modtager test injektioner, så de kommer op på normalområdet.
TriHard
Progress to next rank:
14%

Postby TriHard » Jul 10th, '19, 08:21

Ceasar wrote:
men vi er nogle der er villige til at risikere vores helbred, for at opnå de resultater vi ønsker :roll:

Glemmer altid det der. Jeg vil altid gå efter, at minimere ens risiko og finde en 'balance'. Men kan godt se, at det er svært, hvis man bare vil get big quick :D

Men godt du kender mig - er meget i mod medicinering til medicinering bl.a AI's ved høj bf. :mrgreen:

Ja på det område er vi netop alle forskellige :) Som jeg ser det, så svarer det jo lidt til, at man vælger at køre lidt for hurtigt i sin bil - Øger risiko for uheld, men sparer tid.. Her ville jeg så komme med et eksempel mere, men efter 5 min. kan jeg ikke finde på flere ;)
Men der jo ingen tvivl om, hvad det smarteste og mest sikre er - Men den balance du omtaler, altså balance mellem risk reward, er individuelt bestemt. Udfordringen med AAS brugere, er bare at mange ikke er klar over den risiko de løber, ift. den belønning de får. Så stort dilemma, bestemt.

Ja kender dig lidt efterhånden :oops: :oops:
TriHard
Progress to next rank:
14%

Postby Thyrring » Jul 10th, '19, 19:39

Tak :-D Også til dig Monion...

Jeg sad og gloede på det flere gange og synes ikke lige jeg kunne finde de forkortelser...

- Hvad er fordelen ved TRT? gør det en forskel?

- Hvad gjorde du selv i forhold til antiøstrogen blokkere?

Har lige snakket med et sundhedshus som jeg har aftalt skal måle min fedtprocent en af dagene :-)
Thyrring
Progress to next rank:
26.5%

Postby TriHard » Jul 11th, '19, 09:42

Thyrring wrote:Tak :-D Også til dig Monion...

Jeg sad og gloede på det flere gange og synes ikke lige jeg kunne finde de forkortelser...

- Hvad er fordelen ved TRT? gør det en forskel?

- Hvad gjorde du selv i forhold til antiøstrogen blokkere?

Har lige snakket med et sundhedshus som jeg har aftalt skal måle min fedtprocent en af dagene :-)

Så lidt.

Fordelen ved TRT i dit tilfælde, er at dosis hænger sammen med risiko for bivirkninger - Altså en lav dosis som ved TRT, så er risikoen nærmest ikke eksisterende. 125mg-150mg om ugen er stadig over din normale produktion, så du vil opleve positive fordele, selv ved denne lave dosis. Men du vil stadig lukke din egen produktion og fuld pct vil være nødvendig.
Jeg er ikke fan af denne anbefaling, da du vil få minimalt ud af sådan en kur, samtidig med du lukker dig selv ned og mister noget af det igen, mens du recover. Mener det vil være spild af tid og helbred.

Jeg kørte en ren test E kur som hed 1-6 350mg EW 7-14 500EW. I 1-6 kørte jeg 0.5mg Adex EOD, 7-14 1mg Adex EOD. Altså højt ift. hvad man normalt vil mene er nødvendigt.. Men "better safe then sorry"

Hvis jeg havde haft tålmodighed og den viden jeg har i dag, ville jeg have gjort det anderledes. Hvilket jeg vil anbefale dig at gøre. Jeg ville have kørt 6 uger med t3 og 12 uger med Clen, 14 on, 14 dage off på en streng diæt med fokus på fedtforbrænding, altså minimum 3 dage om ugen med cardio. Ja jeg ville have tabt muskelmasse, men det vil nok ligge omkring 10% muskelmasse 90% fedt, hvilket jeg kan leve med. Her kunne jeg muligvis med fordel have kørt 150mg test E EW, for at minimere tab af muskelmasse og så gået over til 350mg EW 1-2 uger efter ophør med clen.. Kombinationsmulighederne er mange.
TriHard
Progress to next rank:
14%

Postby Thyrring » Jul 11th, '19, 22:21

Skal lige nærstudere det du skrev :-) Jeg tror jeg er med på de store linier...

Jeg har engang fået introjektieret en myte, og den går ud på at cardio er nogo ved brudt af nærmest alt krudt?
Synes ikke jeg kan finde et entydigt svar på dette..

Og i øvrigt tusind tak for svar :-)
Thyrring
Progress to next rank:
26.5%

Postby Monion » Jul 12th, '19, 00:20

ADD har svaret følgende på samme spørgsmål
Hej.
Er det farligt at løbetræne mens man er på kur, altså på steroider? Der er vist ikke rigtig nogen der ved helt! Jeg har hørt om oksehjerte, men hvad sker med hjertet hvis det er ens første kur, og man løbe-træner jævnligt?

Kære Løber,

Jeg svarer dig kort. Det er farligere ikke at løbe under kur. Hjertet vokser både ved træning og ved at tage steroider. Steroider laver større hjertemuskelceller, hvorved blodet får en længere afstand at skulle løbe. En lang afstand medfører at hjertemuskelcellen ikke får nok ilt og det betyder angina pectoris. Angina er hjertesmerte og du kender det fra gamle mennesker, som pludseligt tager sig til hjertet og skal have en nitroglycerintablet. Ved at løbetræne, så øges blodforsyningen til hjertet og afstanden til cellerne bliver igen kort. Det mindsker risikoen for smerte.

Løb 3 gange om ugen med rimelig høj puls, så er du da hjulpet lidt på vejen.

Hilsen Rasmus Damsgaard

Hvis du prøvede vores søgefunktion ville du få et svar hurtigere end at stille det her ;)
Monion
Moderator
Moderator

Postby Thyrring » Jul 16th, '19, 22:08

Tak Monion :-D
Thyrring
Progress to next rank:
26.5%

Return to Introducer dig selv!