!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

We gotta start somewhere.

Sig hej, fortæl om dig selv og dine ambitioner og mål

We gotta start somewhere.

Postby Default » Jul 23rd, '19, 09:11

Hej Musclezone, jeg har oprettet mig da jeg fornylig har besluttet mig for at starte på steroider.

Kosten, træningen og tilskud skulle der umiddelbart gerne være styr på.
Køre henholdsvis:
Kreatin
BCAA
Protein
Mutant Multi
T-Stacks (Naturlig testosteron booster)

Jeg træner tungt gerne 5-6x i ugen og får spist en fandens masse mad(Sundt / hvis snacks står den på nødder og rugbrødssnacks), og har absolut intet problem med at ligge i et kCAL overskud.
Sidste status lød på 84 kg, 178 cm, 81 på fitness målingen i SATS, med udgangspunkt i min muskelmasse var skyld i jeg kom over 80 ellers, ville min fedt procent have trukket mig ned.

25år
SMM: 39.5 kg
BFM: 17.5 kg
PBF: 20.1%

Min plan er således at køre en TEST -Enanthate kur i 8 uger.
1-8 - 1 ml Enanthate E3D / 250mg / 500mg TOTAL EW
1-8 - 1 Arimidex EOD / 1mg

/ ELLER /

1-4 - 1 ml Enanthate EW / 250 mg
1-4 - 1 Arimidex EOD / 1 mg
4-12 - 1 ml Enanthate E3D / 250mg / 500mg TOTAL EW
4-12 - 1 Arimidex EOD / 1mg

PCT (20 Dage)
11-13 - 1 Nolvadex ED / 20mg
11-13 - 1 Clomid ED / 50mg

Dertil kommer der jo så en masse spørgsmål.

1. Burde jeg oppe mit game på enanthate og køre det i 10-12 uger?
2. Er min PCT kur stærk nok eller bør jeg overveje at tilføre en ekstra clomid tab hverdag?
3. De fleste snakker om adex som supplement til test-e dog er dosis varierende, så hvad er bedst 0.5 mg el. 1mg?
4. hCG - Yes, jeg så banneds PCT post, og har efterfølgende lavet lidt research, umiddelbart holder hCG gang i kroppens egen produktion af testosteron. Nogle mener jo at der derfor ville være godt at køre det under kuren samt efter som en del af PCT for at ens egen produktion ikke lider under kuren og at man hurtigt får sit eget test level op igen?
5. Er hCG overhovedet nødvendigt? el. blot en luksus får at få det mest optimale ud af sin kur samt recovery?
6. Nogle steder på forumet her giver folk udtryk for at starte en test kur med 250mg de første uger, skulle jeg eventuelt til min kur istedet tilføje 250mg 1-4 & 4-12 500mg?
7. PCT startes iflg. nogle af de mennesker jeg har fulgt omkring emnet først 2-3 uger efter kuren da test-e er i kroppen i længere tid og man derfor ikke bør starte på kuren før, meeeen her på forummet bliver der givet udtryk for at starte en PCT efter sidste stik, med det samme hvor den indeholder nogle doser hCG også, er det grundet hCG har en anden effekt end hvis vi køre ovenstående kur?
8. Hvordan er folks forhold til henholdsvis Dragon Pharma / Maha Pharma?
9. Hvilket sted på kroppen er det bedst at stikke sig som begynder der er bange for at begå fejl? og hvilken nål ville i anbefale med udgangspunkt i jeg bruger en til at suge og en til at stikke?
10. Hvad vil i mene jeg kunne gaine på ovenstående kur såfremt kosten og træningen selvfølgelig bliver passet, ift. fedtprocent og muskelmasse?

Umiddelbart har jeg forsøgt at få alt med, er der noget som giver anledning til spørgsmål så skyd.
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
10.2%

Re: We gotta start somewhere.

Postby Ceasar » Jul 23rd, '19, 17:34

Køre henholdsvis:
Kreatin
BCAA
Protein
Mutant Multi
T-Stacks (Naturlig testosteron booster)

Hold dig fra Testosteron boostere. Det er ren snyd og der er ikke NOGLE videnskabelige grundlag i noget af deres indhold. De tester ofte på ældre personer eller folk, som har ekstremt lavt testosteron og siger, at dette også passer for en normal, gennemsnitlig mand.

1. Burde jeg oppe mit game på enanthate og køre det i 10-12 uger?

1. Hvis du hentyder til, at gøre din kur langt mere optimal, så ja.

2. Er min PCT kur stærk nok eller bør jeg overveje at tilføre en ekstra clomid tab hverdag?

2. Det kan ingen svare dig på. Nogle folk har ikke behov for PCT, andre har stærkt brug for det. Der er alt for mange variabler til at kunne svare på det. Bare husk en androgen status præ-cycle. :)

3. De fleste snakker om adex som supplement til test-e dog er dosis varierende, så hvad er bedst 0.5 mg el. 1mg?

3. Det bedste vil altid være den laveste dose. Personligt har jeg aldrig brugt en AI til estradiol-relateret problem, da jeg ikke er følsom for det. Det er igen individuelt.

4. hCG - Yes, jeg så banneds PCT post, og har efterfølgende lavet lidt research, umiddelbart holder hCG gang i kroppens egen produktion af testosteron. Nogle mener jo at der derfor ville være godt at køre det under kuren samt efter som en del af PCT for at ens egen produktion ikke lider under kuren og at man hurtigt får sit eget test level op igen?

4. Ja, hCG = Choriogonadotropin. Gonadotropiner har en effekt på ens gonader, som kan stimulere ens produktion. Lutropin (LH) og Follikelstimulerende Hormon (FSH) er også gonadotropiner, som sørger for biosyntesen af Testosteron og din sædproduktion. Det er disse to, som man gerne vil have i gang igen efter PCT. Jeg vil til enhver tid anbefale, at køre MCT bestående af hCG :)

5. Er hCG overhovedet nødvendigt? el. blot en luksus får at få det mest optimale ud af sin kur samt recovery?

5. Kig på 2.

6. Nogle steder på forumet her giver folk udtryk for at starte en test kur med 250mg de første uger, skulle jeg eventuelt til min kur istedet tilføje 250mg 1-4 & 4-12 500mg?

6. Det er mest for af at 'mærker' det på egen krop - uden for høje doser. I dit eksempel ville jeg ændre 250mg til 1-6 uge.

7. PCT startes iflg. nogle af de mennesker jeg har fulgt omkring emnet først 2-3 uger efter kuren da test-e er i kroppen i længere tid og man derfor ikke bør starte på kuren før, meeeen her på forummet bliver der givet udtryk for at starte en PCT efter sidste stik, med det samme hvor den indeholder nogle doser hCG også, er det grundet hCG har en anden effekt end hvis vi køre ovenstående kur?

7. Esteren tager længere tid om af blive hydrolyseret, og det bliver derfor stadig sendt ud til blodbanerne 'efter sidste stik' - det giver derfor ingen mening af starte på PCT, når din krop stadig bliver undertrykt.

Du kan se på billedet herunder, at der bliver frigivet ca. ~5mg Testosteron 15 dage efter dit sidste stik. Det ville være et fint tidspunkt af starte.
https://imgur.com/a/dJaeQhk
1-6: 125mg Test E E3D
7-12: 250mg Test E E3D

(Credit til https://steroidcalc.com/)

8. Hvordan er folks forhold til henholdsvis Dragon Pharma / Maha Pharma?

8. Synes jeg kan huske, det ikke er samme ejer som førhen. Har siden har ikke hørt meget positivt om det.
Magnus, Hilma, Alpha Pharma er har gode produkter.

9. Hvilket sted på kroppen er det bedst at stikke sig som begynder der er bange for at begå fejl? og hvilken nål ville i anbefale med udgangspunkt i jeg bruger en til at suge og en til at stikke?

9. Find guiden her på siden.

10. Hvad vil i mene jeg kunne gaine på ovenstående kur såfremt kosten og træningen selvfølgelig bliver passet, ift. fedtprocent og muskelmasse?

10. Ingen ide. Det er individuelt.
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
29%

Postby Default » Jul 24th, '19, 09:06

Hej Ceasar og tusinde tak for dit svar, just to be clear.

jeg har ændret lidt i kuren således den ser sådan her ud, dog er jeg i tvivl om dosis på hCG som jeg håbede du ville kunne hjælpe mig med, samt hvilke uger det ville give bedst mening at køre det.

Uger
1-6 250mg Test E EW
7-13 500mg Test E EW (Fordelt over 2 stik E3D)
1-13 0.5mg adex EOD
7-13 hCG (Ud fra research får jeg den opfattelse jeg kan starte på hCG når koglerne skrumper el. efter cirka 6 uger, dog ikke hvilken dosis.)

PCT 15 dage efter sidste stik
1-30 Nolvadex 20mg ED
1-30 Clomid 50mg ED

13 Uger er for at tømme begge vials. og maksimere resultatet.

4. Ja, hCG = Choriogonadotropin. Gonadotropiner har en effekt på ens gonader, som kan stimulere ens produktion. Lutropin (LH) og Follikelstimulerende Hormon (FSH) er også gonadotropiner, som sørger for biosyntesen af Testosteron og din sædproduktion. Det er disse to, som man gerne vil have i gang igen efter PCT. Jeg vil til enhver tid anbefale, at køre MCT bestående af hCG :)

Hvordan ville hCG MCT se ud i ovenstående kur?
Progress to next rank:
10.2%

Postby Ceasar » Jul 24th, '19, 16:12

Det findes der forskellige svar til. Men som udgangspunkt brugte jeg 125iu E3D før i tiden - hvis jeg ville bruge det i dag, ville jeg lægge den på 500iu EOD. Det er op til dig og hvordan din krop reagere på det. ;)

I et andet forsøg med 250mg Testosteron E 'forsvandt' ens LH & FSH efter små 12 dage. Hvis vi vil bruge det, som sammenligning skal du begynde på hCG cirka derved.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6087849/
Additionally, in men who received TRT and 500 IU of hCG every other day an increase in intratesticular testosterone by 26% was observed (12). This proved that co-administering low dose hCG could maintain intratesticular testosterone in those undergoing TRT. It was later shown that not only is intratesticular testosterone increased with co-administration hCG but spermatogenesis is preserved as well at one year follow up (13). These studies proved that by concomitant hCG administration with TRT spermatogenesis and thus potentially fertility could be preserved.
Ceasar
MuscleZone Über Guru
MuscleZone Über Guru
Progress to next rank:
29%

Postby Default » Jul 24th, '19, 17:03

Ceasar wrote:Det findes der forskellige svar til. Men som udgangspunkt brugte jeg 125iu E3D før i tiden - hvis jeg ville bruge det i dag, ville jeg lægge den på 500iu EOD. Det er op til dig og hvordan din krop reagere på det. ;)

I et andet forsøg med 250mg Testosteron E 'forsvandt' ens LH & FSH efter små 12 dage. Hvis vi vil bruge det, som sammenligning skal du begynde på hCG cirka derved.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6087849/
Additionally, in men who received TRT and 500 IU of hCG every other day an increase in intratesticular testosterone by 26% was observed (12). This proved that co-administering low dose hCG could maintain intratesticular testosterone in those undergoing TRT. It was later shown that not only is intratesticular testosterone increased with co-administration hCG but spermatogenesis is preserved as well at one year follow up (13). These studies proved that by concomitant hCG administration with TRT spermatogenesis and thus potentially fertility could be preserved.

Dvs at jeg skal køre 500ui EOD efter cirka uge 2-3 og indtil jeg ender kuren efter 13 uger? og dermed ikke have hCG som en del af PCTen el. skal det også indgå her?
- Hvordan kan det være Banneds artikel om PCT har indkluderet hCG men ikke som MCT?

Ift. Vitamin E som nogle beskriver skal doses som 1000mg på hCG dage er det nødvendigt når det køres som MCT og hvorfor bruger man det?
Progress to next rank:
10.2%

Return to Introducer dig selv!