!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

Træningspause 3 uger

Diskuter programmer, øvelser, metoder - del dine tips og tricks, og hvad der virker for dig! Kort sagt: Alt der omhandler træning!

Træningspause 3 uger

Postby Raventek » Nov 1st, '19, 15:33

Hej med jer,

Jeg skriver her da jeg er nybegynder i træningscentret (har trænet ca. 7 måneder, 5 dage om ugen).

Træningsmæssigt er det gået fint, helt indtil jeg fik en virus og har været inaktiv (som I liggende i sengen) i tre uger.

Min motivation er helt i bund da jeg føler at alt mit hårde arbejde er spildt.

Hvad er jeres erfaring med dette? Er det kun i mit hoved den er gal?

Nogen tips til hvordan jeg starter op igen (skal jeg bare fortsætte i samme spor eller skal kroppen have tid til at komme op i gear igen?

På forhånd tak og god weekend til alle.
Raventek
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
2%

Re: Træningspause 3 uger

Postby Monion » Nov 1st, '19, 18:31

Raventek wrote:Hej med jer,

Jeg skriver her da jeg er nybegynder i træningscentret (har trænet ca. 7 måneder, 5 dage om ugen).

Træningsmæssigt er det gået fint, helt indtil jeg fik en virus og har været inaktiv (som I liggende i sengen) i tre uger.

Min motivation er helt i bund da jeg føler at alt mit hårde arbejde er spildt.

Nogen tips til hvordan jeg starter op igen (skal jeg bare fortsætte i samme spor eller skal kroppen have tid til at komme op i gear igen?

På forhånd tak og god weekend til alle.

Velkommen til

Ja det er helt normalt.
Du skal huske på at en virus ofte tager markant længere tid at få ud af systemet end en bakterie og kroppen er længere tid om at komme oven på igen.
Tag afsted når du føler for det, men tag den med ro, du får ikke noget godt ud af at køre fuld skrald med det samme - lyt efter hvad din krop siger og tag den derfra

Husk at få rigeligt med væske (og salt efter behov), da du vil svede en del mere end du plejer :)
Er det nødvendigt at bulke, eller kan man blot spise flere kalorier?
Monion
Moderator
Moderator

Postby Raventek » Nov 1st, '19, 21:27

Tak Monion :)

Jeg tager den med ro og ser hvad kroppen kan, og medtager en ekstra vandbeholder til træningen.

God weekend.
Raventek
Progress to next rank:
2%

Postby TriHard » Nov 4th, '19, 07:43

Raventek wrote:Min motivation er helt i bund da jeg føler at alt mit hårde arbejde er spildt.

Både og - Du har naturligvis tabt både muskelmasse og udholdenhed/styrke efter 3 ugers sygdom - Men alt dit hårde arbejde i de 7 måneder er overhovedet ikke spildt! Se på den lyse side - du har sandsynligvis også har tabt en del fedt mens du var syg.
Du vil komme langt hurtigere op på dit tidligere niveau, end hvis du ikke havde trænet de sidste 7 måneder, men ja starten er hård for både krop og sind..

Tror alle herinde kender til når motivationen daler.. For mig virker det at fokusere på mit mål for træningen, helt konkret, hvordan jeg gerne vil se ud. Derudover kører jeg kun de programmer som jeg ved jeg elsker, så det bliver en god oplevelse hver gang..
Alternativt, så find en træningsmakker, som kan hjælpe dig til at komme ind i kampen igen og støtte dig ift. motivation osv...
Håber noget af det kan bruges!

Raventek wrote:Nogen tips til hvordan jeg starter op igen (skal jeg bare fortsætte i samme spor eller skal kroppen have tid til at komme op i gear igen?

Lyt til Monions råd, han rammer den spot on.
TriHard
Din vægt: 25kg
Din vægt: 25kg
Progress to next rank:
14%

Return to Træning generelt