!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

7 minutters træning

Diskuter programmer, øvelser, metoder - del dine tips og tricks, og hvad der virker for dig! Kort sagt: Alt der omhandler træning!

7 minutters træning

Postby emilnielsen » Feb 17th, '20, 00:14

Hej Musclezone,

Jeg har hørt meget om såkaldte "7 minutters træningsprogrammer".

Der skulle vidst også være en app, som er blevet meget populær på det.

Ideen er vidst, at man træner meget intensivt med et specielt program i 7 minutter, også skulle man kunne se resultater.

Er det noget i har erfaring med og kan man overhovedet se resultater med kun 7 minutters træning? for jeg synes det lyder lidt mærkeligt.
emilnielsen
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
0%

Re: 7 minutters træning

Postby Undertaker! » Feb 17th, '20, 08:17

emilnielsen wrote:Hej Musclezone,

Ideen er vidst, at man træner meget intensivt med et specielt program i 7 minutter, også skulle man kunne se resultater.

Er det noget i har erfaring med og kan man overhovedet se resultater med kun 7 minutters træning? for jeg synes det lyder lidt mærkeligt.

Det må være en stræk ud app. "Gør det på 7 min" :mrgreen:
SQUAT ! OR DIE !
Undertaker!
Bodybuilder in Making!
Bodybuilder in Making!
Progress to next rank:
52%

Postby TriHard » Feb 17th, '20, 09:09

emilnielsen wrote:Hej Musclezone,

Vi praktiserede det en overgang her på min arbejdsplads.. Brugte netop den app du snakker om.. Ift. muskelopbygning batter det nada. Men det fik pulsen op og gav energi til hjernen. Er også ret sikker på, at det var sundt på mange områder, ift. vi sidder ned 8 timer om dagen på min arbejdsplads. Men hvor meget i praksis det gav ift. sygdom, overvægt, diabetes osv. har jeg ingen idé om - Men tror klart det gav lidt!
TriHard
Din vægt: 50kg -> next rank: BB Wannabe!
Din vægt: 50kg -> next rank: BB Wannabe!
Progress to next rank:
63%

Postby madspoulsen » Feb 20th, '20, 13:15

Jeg må være rimelig enig med TriHard. Har også hørt og oplevet at man kun kan opleve meget begrænset muskelvækst ved sådan nogle 7 minutters træninger. Men derimod synes jeg det er smart, hvis man ikke er så aktiv i dagligdagen, fordi det er en nem måde at være lidt aktiv.

Jeg prøvede det selv for nylig, brugte godt nok ikke app'en, men den her guide https://teamfitness.dk/7-minutters-traeningsprogram/. Ved ikke om den er lige så god, som appen, men jeg synes den fungerede meget godt.

Dette har jeg dog ikke selv prøvet, men har hørt om et studie hvor de trænede det dobbelte, altså 14-20 minutter dagligt med samme slags træningsprogram også oplevede fremskridt i muskelvæksten.
madspoulsen
Progress to next rank:
0%

Return to Træning generelt