!!!! Information !!!!

MuscleZone er ONLINE

OBS:

Visse dele af dette forum er kun synlige for medlemmer - så opret en konto og udnyt MuscleZone til fulde!

- Vær iøvrigt opmærksom på at jeres første 3 posts skal godkendes af en moderator

Hold den gode tone, ellers vanker der med BAN hammeren...

- The Staff

En øvelse om dagen - Styrketrænings Program

Diskuter programmer, øvelser, metoder - del dine tips og tricks, og hvad der virker for dig! Kort sagt: Alt der omhandler træning!

En øvelse om dagen - Styrketrænings Program

Postby boffer2233 » Jul 26th, '19, 11:49

Jeg har et ønske om at træne hver dag igen, men jeg har en depression så har prøvet at køre et fullbody styrke trænings skema, med 5 øvlser om dagen, men det har jeg ikke energi til, jeg kan max komme igemmen øvelse om dagen
Men cykler osse hver dag, 40 minutters cykling tur, i langsomt tempo.

Jeg vil gerne have mine mande bryster væk, og have større muskler, ved godt jeg ikke kan opnå særlig meget med kun 1 øvlse, men tænker det bedre ind ingen ting, og måske i fremtiden kan jeg mere.

Vil osse gerne lære at stå på hænder, så det vil jeg osse gerne have ind i skemaet.

Mit udstyr : trænings bænk hvor jeg kan lave bænkpress, og mave øvlser da den kan køres skråt ned og skråt op, og 120 kg vægt skiver, 1 lang vægt stang, 2 små vægt stænger, 1 stativ : https://ibb.co/721ZmdR

Så hvordan ville i sætte et styrke trænings skema op, med kun 1 øvelse om dagen?

Her er hvad jeg selv har sat sammen af trænings skema :

Dag 1
Squat - 4*5

Dag 2
Bænkpres - 4*5

Dag 3
Dødløft - 4*5

Dag 4
Lige Mave Musker på Bænk - 4*12

Dag 5
Stå på hænder
boffer2233
Din vægt: 0.5kg
Progress to next rank:
10.2%

Re: En øvelse om dagen - Styrketrænings Program

Postby Default » Jul 26th, '19, 20:28

Hej Boffer,

Har du nogle stats, så som:
Fedt procent
Vægt
Muskel masse
Eventuelt et billede så man har en ide om hvor du starter henne ift formen.

Jeg ville personligt anbefale dig at træne færre dage men med mere volume og måske tilføje noget cardio hvis det er et vægttab du ønsker. derudover bør du nok igen afhægning af dine stats fokusere mere på kosten end på selve træningen da den volume du har er meget lille vil du egentlig nok opleve bedre resultater ved at følge en god kost plan der rammer din macroer, det hjemmesider osv til at tjekke hvad dine macros skal ligge på.

En ide ville være at køre et nedenstående program 2x ugentligt med mindre vægt end du plejer. indtil du kan køre det hele uden problemer. prøv så vidt muligt at gennemføre hvergang selvom det nok kræver lidt ekstra tid og energi.
Bænkpres 2x10 reps
Squat 2x10 reps
Dødløft 2x10 reps
Rows 1x10 reps
Barbell Curls 1x10
Miltary press 1x10
Skull crushers 1x10
Progress to next rank:
30.6%

Postby boffer2233 » Jul 27th, '19, 13:42

Højde : 183 cm
Fedt Procent : 16 %
Vægt : 87 kg
Muskel, ifølge min vægt : 38 %

Tak for svaret, jeg kan på en god dag kun lige komme igemmen 1 øvelse, kan ikke komme igemmen et helt trænings skema, som jeg har kunne, inden jeg blev syg desvære, måske en dag, hvad ville du putte på af øvelser hvis det kun 1 om dagen?
Mit problem med kost er at på grund af min medecin så har jeg en konstant froderen på, og når jeg for et angstanfald så spiser jeg slik til jeg bliver mæt, og det er det jeg tager på af, inden jeg begyndte på min medecin, da var jeg 10 kg tyndere, men selv der havde jeg mande bryster, men bare blevet værre efter jeg har taget på, så vil osse gerne tabe mig, bare 5 kg ville være godt, men jeg nød til at stoppe med at spise slik.

Billeder af krop:

https://www.jottacloud.com/s/1504c2c978 ... 032729c503

https://www.jottacloud.com/s/15017a7707 ... 3a3fba7972
boffer2233
Progress to next rank:
10.2%

Postby Default » Jul 27th, '19, 15:48

boffer2233 wrote:Højde : 183 cm
Fedt Procent : 16 %
Vægt : 87 kg
Muskel, ifølge min vægt : 38 %

Tak for svaret, jeg kan på en god dag kun lige komme igemmen 1 øvelse, kan ikke komme igemmen et helt trænings skema, som jeg har kunne, inden jeg blev syg desvære, måske en dag, hvad ville du putte på af øvelser hvis det kun 1 om dagen?
Mit problem med kost er at på grund af min medecin så har jeg en konstant froderen på, og når jeg for et angstanfald så spiser jeg slik til jeg bliver mæt, og det er det jeg tager på af, inden jeg begyndte på min medecin, da var jeg 10 kg tyndere, men selv der havde jeg mande bryster, men bare blevet værre efter jeg har taget på, så vil osse gerne tabe mig, bare 5 kg ville være godt, men jeg nød til at stoppe med at spise slik.

Billeder af krop:

https://www.jottacloud.com/s/1504c2c978 ... 032729c503

https://www.jottacloud.com/s/15017a7707 ... 3a3fba7972

jeg tror du ligger dit fokus helt forkert, hvis du har tænkt dig at træne en gang om dagen i håb om at komme i form og få strammet op, så skal kosten fandme spille. dine tal lader til at være forkerte ift. billederne vil jeg mene men hvis vi tager udgangspunkt i vægten og højden og at du ikke har trænet længe vil jeg mene du er overvægtig, det kræver sin disciplin at ligge slikken og andet snacks på hylden men du kan gøre det betydeligt lettere for dig selv ved eks. at køre:
50g havregryn + 200ml mælk morgen ~ 300kcal
200g kylling + 100g grønt + 300g kogte brune ris ~ 500 kcal x3 (Frokost en times tid inden workout + som post workout)
Ovenstående giver dig et Kcal indtag på cirka 1800 kcal, med udgangspunkt i det er hovedregning og du højst sandsynligt kommer lidt lækkert på kyllingen el. risene vil det give dig et fornuftigt deficit ift. din workload. udover det vil det være en svær opgave for dig at spise ovenstående grundet tætheden på måltiderne det vil også gøre du føler dig mæt hele dagen igennem, drik rigeligt med vand cirka 3 liter på dag.
Dertil kan du ændre småting som hvilke grøntsager du putter i dine preps, og evt. Bruneris -> Kartoffel nogle dage og Kylling -> torsk, osv you get it.

Til dit program har du så fat i noget af det rigtige selv. dog vil jeg tweak det således
Man - Dødsløft 4x15-20
Tirs - Bænk 4x15-20
Ons - Squat 4x15-20
Tors - Rumænsk dødsløft 4x15-20
Fre - Press 4x15-20
Lør - Front squat 4x15-20
Søn - Løb / gå 5 kilometer, hvergang skal du forsøge at slå sidste tid, start med at gå så du gør det let at slå din tid hvergang.

Gem dine Handstands til du er kommet i form.
Progress to next rank:
30.6%

Postby boffer2233 » Jul 28th, '19, 08:48

Tak for svaret, jeg vil tage hvad du skriver til mig, og går igang med dit skema, det bliver svært at ligge slikken fra mig men jeg er nød til at gøre det. Men regner osse med i fremtiden at få det bedre så jeg kan putte noget mere motion på, selvom min psykiater siger til mig at min sygdom er permanent, men vælger at lade vær med at tro på ham. Men takker mange gange.
boffer2233
Progress to next rank:
10.2%

Postby boffer2233 » May 12th, '20, 19:35

Jeg har fået mere energi kan man lave skemaet hvor man løber den ene dag og roning den anden dag? da jeg gerne vil smide 10 kg

Når du skriver press betyder det så benkpress?

Man
- Dødsløft 4x15-20
- løb
Tirs
- Bænk 4x15-20
- roning
Ons
- Squat 4x15-20
- løb
Tors - Rumænsk dødsløft 4x15-20
- roning
Fre - Press 4x15-20
- løb
Lør - Front squat 4x15-20
- roning
boffer2233
Progress to next rank:
10.2%

Postby Undertaker! » May 13th, '20, 09:22

boffer2233 wrote:Tak for svaret, jeg vil tage hvad du skriver til mig, og går igang med dit skema, det bliver svært at ligge slikken fra mig men jeg er nød til at gøre det. Men regner osse med i fremtiden at få det bedre så jeg kan putte noget mere motion på, selvom min psykiater siger til mig at min sygdom er permanent, men vælger at lade vær med at tro på ham. Men takker mange gange.

Må man spørge hvad der er permanent?
SQUAT ! OR DIE !
Undertaker!
Bodybuilder in Making!
Bodybuilder in Making!
Progress to next rank:
57%

Postby boffer2233 » May 13th, '20, 09:59

Jeg for daglig angst anfald som kan vare fra få minuter til hele dage, som dræner mig fra energi, så meget at jeg ikke engang har energi til at sidde op på en stol, så ligger det meste af min dag i sengen, men jeg har dage hvor jeg ikke har angst, hvor jeg så bruger på at træne så meget jeg kan.
boffer2233
Progress to next rank:
10.2%

Postby boffer2233 » May 14th, '20, 14:03

Når man skriver press betyder det så bænkpress?
boffer2233
Progress to next rank:
10.2%

Return to Træning generelt